E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 724
    • Nokia

    #1021
    Originally posted by TNT View Post
    Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

    Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
    Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

    Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

    Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

    Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.

    Ettei olis se holkki, joka jumittaa? Itsellä vanhassa E46:ssa jäi vähän keppi vitosen kohdalle eikä palautunut kunnolla. Laatikon kyljestä tulppa, lukkorengas ja holkki pihalle. Kevyt hionta holkille ja uuden tulpan kanssa paikalleen. Mulla korjaantu pysyvästi noin.

    Realoem tarjoaa kuvat ja osanumerot. Kymppi ja kakstoista ainakin voi kiusata:

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=23_1271
    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11229
      • Oulu

      #1022
      Originally posted by TNT View Post
      Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

      Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
      Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

      Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

      Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

      Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.
      ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


      Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 724
        • Nokia

        #1023
        Originally posted by Pazi88 View Post
        ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


        Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.
        Jos laatikko on pöydällä niin käyttäisin Pazi88:n menetelmää. Jos laatikko on autossa niin koittaisin omaani. Tuossa liikkuvassa holkissa on reilusti varaa ja hiontatarvetta on todella vähän. Ahdasta on, mutta pienillä käsillä ja kärsivällisyydellä laatikko autossa paikallaan on mahdollista toi pelkkä holkki vaihtaa tai hioa.
        Last edited by e36coupe; 14-03-2016, 11:18.
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • jussi97
          Bimmer Rookie
          • Feb 2015
          • 71
          • Espoo

          #1024
          Eli -96 vuoden coupeen olisi tarkoitus vaihtaa tämännäköinen takakontin alapaneeli ruosteen takia, onko joku täältä tehnyt tälläistä vaihtoa, miten irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Onko iso homma vaihtaa? Onkos kellään tietoa mistä tälläisen saisi edullisesti, jenkeistä jos lähtee tilaamaan niin postit ihan järkyttävät.
          Attached Files

          Comment

          • TNT
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 3526

            #1025
            Originally posted by Pazi88 View Post
            ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


            Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.
            Originally posted by e36coupe View Post
            Jos laatikko on pöydällä niin käyttäisin Pazi88:n menetelmää. Jos laatikko on autossa niin koittaisin omaani. Tuossa liikkuvassa holkissa on reilusti varaa ja hiontatarvetta on todella vähän. Ahdasta on, mutta pienillä käsillä ja kärsivällisyydellä laatikko autossa paikallaan on mahdollista toi pelkkä holkki vaihtaa tai hioa.
            Kiitos. Itsehän en mitään osaa tehdä mutta pitää viedä jonnekin laitettavaksi kun tulee aika ottaa ajoon.
            Originally posted by Jube
            Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

            Comment

            • World L
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2011
              • 270
              • Kellokoski

              #1026
              Originally posted by jussi97 View Post
              Eli -96 vuoden coupeen olisi tarkoitus vaihtaa tämännäköinen takakontin alapaneeli ruosteen takia, onko joku täältä tehnyt tälläistä vaihtoa, miten irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Onko iso homma vaihtaa? Onkos kellään tietoa mistä tälläisen saisi edullisesti, jenkeistä jos lähtee tilaamaan niin postit ihan järkyttävät.
              Irroitus rälläkällä ja kiinnitys kemppiliimalla. Tämän jälkeen toki vielä hionta ja maalaus, joten on siinä työtä. Kannattaa varmaan paikalliset varaosaliikkeet kysellä läpi, tuollaisen rahdit on aina kalliit.
              E36 320i cabrio -96
              E46 330i sedan -00
              F31 318d -14

              Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

              Comment

              • jussi97
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 71
                • Espoo

                #1027
                Kiitoksia, sitten seuraavaan ongelmaan.. Tänään tulppia vaihtaessa laitoin hylsyn tulpanreikään ja pyöri sitte heti tyhjää, joku edellinen omistajista oli rikkonut hahlot mihin hylsy ottaa kiinni eli se on sitte ny pyöreä, joten mikä neuvoksi, milläs tollasta nyt sitte pyörittää?:think

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #1028
                  Originally posted by jussi97 View Post
                  Kiitoksia, sitten seuraavaan ongelmaan.. Tänään tulppia vaihtaessa laitoin hylsyn tulpanreikään ja pyöri sitte heti tyhjää, joku edellinen omistajista oli rikkonut hahlot mihin hylsy ottaa kiinni eli se on sitte ny pyöreä, joten mikä neuvoksi, milläs tollasta nyt sitte pyörittää?:think
                  Häh?`nyt meni kyllä vähän ohi? tarkoitatko että tulppa-avain on pyöreä vai jopa tulppa?

                  ihan pitkällä 16mm hylsyllä ja jatkolla pitäisi irrota
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • jussi97
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 71
                    • Espoo

                    #1029
                    Originally posted by Axum View Post
                    Häh?`nyt meni kyllä vähän ohi? tarkoitatko että tulppa-avain on pyöreä vai jopa tulppa?

                    ihan pitkällä 16mm hylsyllä ja jatkolla pitäisi irrota
                    Niin tyhmältä ku se kuulostaaki nii kyllä.. se tulppa on pyöreä sitä mäkin vähän ekaks ihmettelin ku sinne reikää katoin ja etiskelin niitä mihin se avain ottais kii.. Toivottavasti pääsis helpommalla ku kannen purkamisella.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10947
                      • Joensuu

                      #1030
                      Originally posted by jussi97 View Post
                      Niin tyhmältä ku se kuulostaaki nii kyllä.. se tulppa on pyöreä sitä mäkin vähän ekaks ihmettelin ku sinne reikää katoin ja etiskelin niitä mihin se avain ottais kii.. Toivottavasti pääsis helpommalla ku kannen purkamisella.
                      Melkoinen seppä ollut.. Kierteet nimittäin korkkaa paljon ennen kuin kulmat pyöristyy, jos käytössä on sopiva hylsy. No sen saa pois sieltä tämän tapaiselle:



                      Tarviit tosin pidemmän version, mutta tuollaisella saa pyöristyneet pultil ja mutterit irti.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jarsse
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1520
                        • Kymenlaakso

                        #1031
                        Onko normaalia että öljyrenkaissa "spiraali" renkaan katkos väli on pari milliä? Kaikki muut on 0.5-0.7 kohasta riippuen. M50b25nv ja hastingsin renkaat
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          #1032
                          Ei nyt juurikaan liity suoraan e36 mutta olisko jollakin tiedossa tai löytäisi e36 m60 swapin korin ja moottorin johtojen välisen kytkennän..ite en googlella saanut mitään selkoa
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • Bolshoi Booze
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 21
                            • Kauhava

                            #1033
                            E36 cabrios ei kuskin penkin kippi toimi kunnolla. Vivusta kun vääntää niin laskee kyllä alas, mutta ilman minkäänlaista vastusta. Eikö sen pitäis olla jousikuormitteinen tms.? :think Eli penkin selkänojaa täytyy aina auttaa kädellä jos sitä haluaa ylemmäksi... Kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa? Auto on -97, mutta penkit ilmeisesti vanhemmasta mallista jos sillä on merkitystä.
                            E36 340i Coupe
                            E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
                            Ex E36 325TDS Touring
                            Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
                            Ex E38 728iA

                            Korvenperä///Motorsport

                            Comment

                            • TAJN88
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 388
                              • Turku

                              #1034
                              Kellää kokemusta tuollasesta kun -96 vuoden farkusta ilmastoini elää omaa elämää. Taannoin ajoin hieman syvempään reikään tiessä, niin löi ilmastoinnin puhaltimen täysille ja välillä pätkii puhaltamalla täysillä ja palautuu taas normaaliksi. ja kyseessä siis automaatti ilmastointi

                              Comment

                              • Maikkeli
                                BTCF Member
                                • Aug 2010
                                • 1309
                                • Nousiainen

                                #1035
                                Puhaltimen esivastus vaihtoon ensimmäisenä.
                                E30 316 M42TBO -87
                                BMW 1502 Turbo -77

                                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                                Comment

                                Working...
                                X