Veikkaisin kyl kardaania,,mulla oli samanlaisia oireta ja kardaanin vaihdolla selvis!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 takapää tömähtää, auto nykii ja tyhjäkäynti seilaa
Collapse
X
-
Joo o.
Katsastuksesta hylätty koska etuvalot on 2 senttiä liian matalalla ja takana olevat lexusvalot ei kelvannu katsastusmiehelle koska ne loistaa valkosta kun niihin osottaa fikkarilla...ei herrajumala.
Mut tosta tömähdyksestä niin tossa kun sillä ajelin ja kuuntelin sitä niin kyllä se tekee sen saman tömähdyksen myös kun vaihtaa kolmoselle mutta vaan lievempänä.
Että oisko se sitte kardaanin(kin) vaihto edessä pian.
Minkähänlaisissa hinnoissa noi kardaanit mahtaa liikkua noihin e36:siin?
Comment
-
-
Originally posted by JMS-Joo o.
Katsastuksesta hylätty koska etuvalot on 2 senttiä liian matalalla ja takana olevat lexusvalot ei kelvannu katsastusmiehelle koska ne loistaa valkosta kun niihin osottaa fikkarilla...ei herrajumala.xdrive
Comment
-
-
MInulla kuuluu tossa 328:ssa sama juttu.
Vaikka en takavetoisten autojen tekniikasta tiedä kovinkaan paljon,
niin minä kyllä väitän että se on kytkin mikä siellä tömähtää.
Kuulostaa nimittäin siltä että tuo kykimen "irroitus" tekee sen äänen.
Välillä tuntuu että se kuuluisi takaa, mutta tarkemmin kun kuuntelee
niin kyllä se kytkimesä johtuu.
Mutta miten korjata tuo? Voiko noissa bemuissa säätää kytkintä jotenkin?
Comment
-
-
Mulla toi tömähdys tulee sillon kun kytkin on pohjassa ja laittaa vaihteen silmään.
Kun sitten nostaa kytkimen ylös nopeasti niin sillon tömähtää myös vähän.
Oisko se sitten kytkin? Aika monessa vanhoissa topiceissa on puhuttu myös
että kytkin tekis tollasta. Kiinnostas kyllä itteäkin että pystyykö sille jotain
remppaa tekemään jos se siitä kiikastaa.
Mulla noi ajovalot on maasta 48 cm kun ne pitäis kuulemma olla 50 cm.
No nyt on sit menossa jouset vaihtoon....
Edit: Tuli tossa vielä äskettäin mieleen että ennen kun toi lambda tohon vaihdettiin niin kulutusmittari seilas edestakas pintakaasulla ja sitä se tekee edelleen vaikka auto muuten toimii moitteetta. Pistää vaan ihmetyttämään että
mitä siinä vielä mahtaa olla.Last edited by JMS-; 29-06-2005, 11:43.
Comment
-
-
Originally posted by loyalMIkä toi 48cm on? Ai sen matalemmalle ei saa ajovalot mennä vai?
Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.
Comment
-
-
Originally posted by JMS-Etuvalojen alareuna pitää olla maasta mitattuna vähintään 50 cm korkeudella.
Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.
Comment
-
-
Originally posted by JMS-Etuvalojen alareuna pitää olla maasta mitattuna vähintään 50 cm korkeudella.
Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.xdrive
Comment
-
-
Mulla on k&w alusta siinä. Kerkesin jo vaihtaa jouset väliaikasesti ja nyt on nokka korkeella...täytyy vaihtaa vanhat takasin heti katsastuksen jälkeen.
Ei vaan tajunnu tota keskeytystä ennen ku kerkesin jo jouset vaihtaa...no tyhmyydestä sakotetaan.
Mites muilla teillä kenellä on toi 320 e36 niin minkälainen kulutus teillä siinä on esim maantieajossa? Ittellä näyttää kulutusmittari heiluvan tossa 9-10 maastossa edestakasin. Ihan kun olis kulutus kasvanu sen jälkeen kun auto oli korjauksessa.
Tossa autossa ei kyllä toi teho/kulutussuhde oikeen täsmää.
Comment
-
-
Originally posted by JMS-Mulla toi tömähdys tulee sillon kun kytkin on pohjassa ja laittaa vaihteen silmään.
Kun sitten nostaa kytkimen ylös nopeasti niin sillon tömähtää myös vähän.
Oisko se sitten kytkin? Aika monessa vanhoissa topiceissa on puhuttu myös
että kytkin tekis tollasta. Kiinnostas kyllä itteäkin että pystyykö sille jotain
remppaa tekemään jos se siitä kiikastaa.
Tasauspyörästössä eli perässä on väljää, se sen kolahtelun tekee. Eli ei muuta ku perä vaihtoon. Voitte varmistaa asian nostamalla perän ylös, käsijarru päälle, vaihde vapaalle ja käsi kardaaniakselille. Jos kardaani pääsee pyörimään vähänkin edestakaisin, perä on väljä.
Comment
-
-
aivan..
Originally posted by OMNTasauspyörästössä eli perässä on väljää, se sen kolahtelun tekee. Eli ei muuta ku perä vaihtoon. Voitte varmistaa asian nostamalla perän ylös, käsijarru päälle, vaihde vapaalle ja käsi kardaaniakselille. Jos kardaani pääsee pyörimään vähänkin edestakaisin, perä on väljä.
itsellä kuului sama tömähtely ja muutaman viikon päästä kävi näin----> perä paskana!E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
Comment