Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takapää tömähtää, auto nykii ja tyhjäkäynti seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -santtu-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 260
    • Uurainen

    #16
    Veikkaisin kyl kardaania,,mulla oli samanlaisia oireta ja kardaanin vaihdolla selvis!

    Comment

    • JMS-
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 14
      • Vantaa

      #17
      Joo o.
      Katsastuksesta hylätty koska etuvalot on 2 senttiä liian matalalla ja takana olevat lexusvalot ei kelvannu katsastusmiehelle koska ne loistaa valkosta kun niihin osottaa fikkarilla...ei herrajumala.

      Mut tosta tömähdyksestä niin tossa kun sillä ajelin ja kuuntelin sitä niin kyllä se tekee sen saman tömähdyksen myös kun vaihtaa kolmoselle mutta vaan lievempänä.
      Että oisko se sitte kardaanin(kin) vaihto edessä pian.
      Minkähänlaisissa hinnoissa noi kardaanit mahtaa liikkua noihin e36:siin?

      Comment

      • Jaksu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 753
        • Kempele

        #18
        Originally posted by JMS-
        Joo o.
        Katsastuksesta hylätty koska etuvalot on 2 senttiä liian matalalla ja takana olevat lexusvalot ei kelvannu katsastusmiehelle koska ne loistaa valkosta kun niihin osottaa fikkarilla...ei herrajumala.
        Oman ja veljen auton maahantuonnin yhteydessä katsastusmies nurisi kanssa noista valoista, että ovat liian alhaalla. Totesi vaan, että myös alkuperin suomeen rekisteröidyt ovat ihan samanlaisia, joten sen takia ei tehnyt asiasta ongelmaa.
        xdrive

        Comment

        • loyal
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1480
          • Vantaa

          #19
          MInulla kuuluu tossa 328:ssa sama juttu.
          Vaikka en takavetoisten autojen tekniikasta tiedä kovinkaan paljon,
          niin minä kyllä väitän että se on kytkin mikä siellä tömähtää.
          Kuulostaa nimittäin siltä että tuo kykimen "irroitus" tekee sen äänen.
          Välillä tuntuu että se kuuluisi takaa, mutta tarkemmin kun kuuntelee
          niin kyllä se kytkimesä johtuu.

          Mutta miten korjata tuo? Voiko noissa bemuissa säätää kytkintä jotenkin?

          Comment

          • JMS-
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 14
            • Vantaa

            #20
            Mulla toi tömähdys tulee sillon kun kytkin on pohjassa ja laittaa vaihteen silmään.
            Kun sitten nostaa kytkimen ylös nopeasti niin sillon tömähtää myös vähän.
            Oisko se sitten kytkin? Aika monessa vanhoissa topiceissa on puhuttu myös
            että kytkin tekis tollasta. Kiinnostas kyllä itteäkin että pystyykö sille jotain
            remppaa tekemään jos se siitä kiikastaa.

            Mulla noi ajovalot on maasta 48 cm kun ne pitäis kuulemma olla 50 cm.
            No nyt on sit menossa jouset vaihtoon....

            Edit: Tuli tossa vielä äskettäin mieleen että ennen kun toi lambda tohon vaihdettiin niin kulutusmittari seilas edestakas pintakaasulla ja sitä se tekee edelleen vaikka auto muuten toimii moitteetta. Pistää vaan ihmetyttämään että
            mitä siinä vielä mahtaa olla.
            Last edited by JMS-; 29-06-2005, 11:43.

            Comment

            • loyal
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1480
              • Vantaa

              #21
              MIkä toi 48cm on? Ai sen matalemmalle ei saa ajovalot mennä vai?

              Comment

              • JMS-
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 14
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by loyal
                MIkä toi 48cm on? Ai sen matalemmalle ei saa ajovalot mennä vai?
                Etuvalojen alareuna pitää olla maasta mitattuna vähintään 50 cm korkeudella.
                Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
                Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
                Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.

                Comment

                • DiisseliKiisseli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 550
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by JMS-
                  Etuvalojen alareuna pitää olla maasta mitattuna vähintään 50 cm korkeudella.
                  Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
                  Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
                  Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.
                  Ompa taas ollu pilkunnussija katsastusmies. Vie nyt ihmeessa johonkin muualle se katsastukseen niin ei tarvi ruveta jousia vaihtelemaan.

                  Comment

                  • Jaksu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 753
                    • Kempele

                    #24
                    Originally posted by JMS-
                    Etuvalojen alareuna pitää olla maasta mitattuna vähintään 50 cm korkeudella.
                    Mulla ne on 48 cm eli 2 cm liian matalalla ja autossa on 60/40 madallus.
                    Kuulemma 51 on maximimäärä minkä saa edestä autoa madaltaa.
                    Mutta siinä taas Jaksu edellä sano että oli ollut samaa ongelmaa katsastuksessa mutta Suomeen olisi alunperin rekisteröity tollasessa kunnossa autoja.
                    Keskeytä katsastus ja käy tekemässä tuo katsastus jossain muualla! Onko autossasi vakioalusta? Omassa autossani oli "0704"-alusta ja valjen autossa H&R:n alustasarja. Tuosta H&R:n alustasta oli maininta Saksan otteessa ja sen takia se meni ilman suurempia mukinoita läpi.
                    xdrive

                    Comment

                    • JMS^
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 3

                      #25
                      Mulla on k&w alusta siinä. Kerkesin jo vaihtaa jouset väliaikasesti ja nyt on nokka korkeella...täytyy vaihtaa vanhat takasin heti katsastuksen jälkeen.
                      Ei vaan tajunnu tota keskeytystä ennen ku kerkesin jo jouset vaihtaa...no tyhmyydestä sakotetaan.
                      Mites muilla teillä kenellä on toi 320 e36 niin minkälainen kulutus teillä siinä on esim maantieajossa? Ittellä näyttää kulutusmittari heiluvan tossa 9-10 maastossa edestakasin. Ihan kun olis kulutus kasvanu sen jälkeen kun auto oli korjauksessa.
                      Tossa autossa ei kyllä toi teho/kulutussuhde oikeen täsmää.

                      Comment

                      • OMN
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 103

                        #26
                        Originally posted by JMS-
                        Mulla toi tömähdys tulee sillon kun kytkin on pohjassa ja laittaa vaihteen silmään.
                        Kun sitten nostaa kytkimen ylös nopeasti niin sillon tömähtää myös vähän.
                        Oisko se sitten kytkin? Aika monessa vanhoissa topiceissa on puhuttu myös
                        että kytkin tekis tollasta. Kiinnostas kyllä itteäkin että pystyykö sille jotain
                        remppaa tekemään jos se siitä kiikastaa.

                        Tasauspyörästössä eli perässä on väljää, se sen kolahtelun tekee. Eli ei muuta ku perä vaihtoon. Voitte varmistaa asian nostamalla perän ylös, käsijarru päälle, vaihde vapaalle ja käsi kardaaniakselille. Jos kardaani pääsee pyörimään vähänkin edestakaisin, perä on väljä.

                        Comment

                        • Jaksu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 753
                          • Kempele

                          #27
                          Kaverin 330D tömähti vaihdettaessa. Kolahduksen syy oli "rättinivel".
                          xdrive

                          Comment

                          • ässä lavaan
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1717
                            • Savo

                            #28
                            aivan..

                            Originally posted by OMN
                            Tasauspyörästössä eli perässä on väljää, se sen kolahtelun tekee. Eli ei muuta ku perä vaihtoon. Voitte varmistaa asian nostamalla perän ylös, käsijarru päälle, vaihde vapaalle ja käsi kardaaniakselille. Jos kardaani pääsee pyörimään vähänkin edestakaisin, perä on väljä.

                            itsellä kuului sama tömähtely ja muutaman viikon päästä kävi näin----> perä paskana!
                            E91

                            Exät:
                            E36 325i -93 Cabriolet
                            E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                            E36 325i -91 Sedan
                            E30 325i -85

                            Comment

                            • okko
                              BTCF Honorary Member
                              • Apr 2005
                              • 1764
                              • Honkajoki

                              #29
                              Kyllä se on perä, yleensä kardaaniväljyys aiheuttaa myös ajossa ravistusta. On kyllä merkit selvät että kenkää on pirssi saanut
                              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                              Comment

                              • Jaksu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 753
                                • Kempele

                                #30
                                Originally posted by ässä lavaan
                                itsellä kuului sama tömähtely ja muutaman viikon päästä kävi näin----> perä paskana!
                                Ihan vaan mielenkiinnosta, paljonko maksoi perä? Ja mistä ostit?
                                xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎