Originally posted by bman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 ilmastointi ei pelitä..
Collapse
X
-
Last edited by Sheini; 02-06-2012, 01:52.-ex BMW 325Ci -92
-ex BMW e39 540i -97
-ex BMW e90 320i -05
-ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
-ex BMW e46 330i cab
-ex BMW e60 545ia
-BMW e39 M5
-
-
Originally posted by jad View PostR12 ilmastoinnin voi huoltaa missä tahansa osaavassa ilmastointi huolto/korjaus pisteessä. Muutetaan se R134 järjestelmäksi, laitetaan uudet huoltonipat, vaihdetaan kuivain ja täytetään järjestelmä täydellä öljymäärällä.-ex BMW 325Ci -92
-ex BMW e39 540i -97
-ex BMW e90 320i -05
-ex Subaru "Syrjähyppy" impreza WRX -02
-ex BMW e46 330i cab
-ex BMW e60 545ia
-BMW e39 M5
Comment
-
-
Hou.
Mistä mahtaa johtua tämmönen homma??
Väsäsin ilmastoinnin -92 coupeen toimimaan hajonneen tilalle r12 -> r134a aineella. Letkut, putken ja kuivain vaihtoon. Kylmää tulee eikä järjestelmä vuoda, (ainakaan paljoa) selvinnee myöhemmin. Itse ongelma on se että kompura ei kytkeydy pois muuten ku paneelin napista. Flekti lähtee pyörimään paineanturin perusteella ku paine nousee about 18baria ja sammuu ku laskee johonki 15baariin. Voiko paineanturi olla sillai rikki että ei ohjaa kompuraa ollenkaan??? Vai onko näisä niin tyhmä systeemi että magneettikytkin vetää aina ku nappi on painettuna
Edit. Testasin toisella paineanturilla ja sama homma. Eli mahtaa olla vaan liian vähä tavaraa järjestelmässä. 900g laitettiin ku r12 oli 1200g joten pittää nakata sata rammaa lissää!Last edited by Kissvesala; 25-07-2014, 00:05.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Paineanturi ei ole ensimmäinen joka katkaisee kompuran, höyrystimen lämpöanturi pätkii kompuraa normaalitilanteessa ja jos paine nousee liikaa 20 tai 30bar niin painekytkin katkaisee.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostPaineanturi ei ole ensimmäinen joka katkaisee kompuran, höyrystimen lämpöanturi pätkii kompuraa normaalitilanteessa ja jos paine nousee liikaa 20 tai 30bar niin painekytkin katkaisee.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostVai onko näisä niin tyhmä systeemi että magneettikytkin vetää aina ku nappi on painettuna
Voisko siinä olla ihan se ilmastoinnin paneeli rikki, että se ei nyt osaa ohjata kompuraa oikein?Last edited by Pazi88; 25-07-2014, 00:39.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAinakin -95 manuaali ilmastoinnilla pitää kompuraa päällä suhteellisen harvoin. Suurimman osan ajasta se ei pyöri ollenkaan. Jos siinä kuivaimen paineanturissa olis vikaa (liian vähän painetta), niin sillonkai se kompura ei lähe päälle ollenkaan. Se että flekti lähtee pyörimään kovemmilla paineilla kuulostaa siltä, että sen osalta kaikki on ok.
Voisko siinä olla ihan se ilmastoinnin paneeli rikki, että se ei nyt osaa ohjata kompuraa oikein?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Kylläpä se kuiten taitaa pelittää just niinku pitääki. Paikallaan tyhjäkäynnillä käy kokoajan, flektin low speed ei toimi joten siinä vikaa ainaki (vastus tilattu 100w/0,48ohm)
Maantie ajossa kompura toimii taas noin puolen minuutin sykleissä. Eli ainut selitys lienee että painetta vois ehkä hiukka lisätä???Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Seuraavanlainen ongelma:
Potilaana e36 318i (1996) automaatti-ilmastoinnilla, jonka ilmastointi pelittänyt vielä viime kesänä täydellisesti. Kompura vaihdettu reilut pari vuotta sitten, kuten myös kuivain.
Nyt ei kompura lähde pyörimään, flekti pyörii kyllä. Täytätin ilmastoinnin just. Pitää paineet, siis no problem sen suhteen.
Ensitöikseni kokeilin vaihtaa releiden paikkaa (siis ne kaksi identtistä keltaista relettä, jotka vaikuttaa ilmastointiin. Ei apua.
Sitten tutkin kompuralle tulevan johdon/liittimien kunnon silmämääräisesti, ei havaittavissa olevaa vikaa.
Itse epäilisin paine-anturia. Kysymys kuuluukin että kuinka testaan paine-anturin toiminnan? Ei ollut aiemmissa postauksissa mainittua kahta (mustaa ja valkoista) liitintä, vaan johto sukeltaa suoraan johtosarjan syövereihin. Pitäisikö kokeilla oikosulkea jotkut johdot vai miten saisi selville anturin toiminnan/toimimattomuuden?
Onko muita ehdotuksia?
Etukäteen kiitos kanssa-pähkäilijöille.
Comment
-
-
Originally posted by ollime View PostSeuraavanlainen ongelma:
Potilaana e36 318i (1996) automaatti-ilmastoinnilla, jonka ilmastointi pelittänyt vielä viime kesänä täydellisesti. Kompura vaihdettu reilut pari vuotta sitten, kuten myös kuivain.
Nyt ei kompura lähde pyörimään, flekti pyörii kyllä. Täytätin ilmastoinnin just. Pitää paineet, siis no problem sen suhteen.
Ensitöikseni kokeilin vaihtaa releiden paikkaa (siis ne kaksi identtistä keltaista relettä, jotka vaikuttaa ilmastointiin. Ei apua.
Sitten tutkin kompuralle tulevan johdon/liittimien kunnon silmämääräisesti, ei havaittavissa olevaa vikaa.
Itse epäilisin paine-anturia. Kysymys kuuluukin että kuinka testaan paine-anturin toiminnan? Ei ollut aiemmissa postauksissa mainittua kahta (mustaa ja valkoista) liitintä, vaan johto sukeltaa suoraan johtosarjan syövereihin. Pitäisikö kokeilla oikosulkea jotkut johdot vai miten saisi selville anturin toiminnan/toimimattomuuden?
Onko muita ehdotuksia?
Etukäteen kiitos kanssa-pähkäilijöille.e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by ollime View PostVikakoodia ei ainakaan car soft 6.5 anna. Ja se magneettikytkimen testaus olisi erittäin mukava tehdä, jos vain tietäisi miten se tehdään. Vihjeitä?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Jos vika ei ole magneettikytkimessä niin vaikka inpalla imastoinnin livedataa katsomaan.. näkee mistä jää kiinni.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by aaape View PostIlmastoinnin kompuran liittimeen 12v hyppyjohdolla pitäis napsahtaa ja lähteä pyörimään jos kunnossa
Comment
-
Comment