Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B20 koneella ei käynnisty enää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka83
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 20

    #31
    Noniin!!! Ongelma ratkaistu! Eli menin autolle, koitin sahata > ei mitään eloa. No takapenkin alaosa irti > sieltä luukku auki, minkä alta bensapumppu paljastui. Sitte starttausta vasemmalla kädellä ja oikealla kopautin ruuvimeisselillä pumppua
    ja BRUUUM! hyvin pelaa Kiitos vastauksista
    sitte ei muuta ku ilmastoinnin kimppuun

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #32
      Originally posted by Henkka83
      Noniin!!! Ongelma ratkaistu! Eli menin autolle, koitin sahata > ei mitään eloa. No takapenkin alaosa irti > sieltä luukku auki, minkä alta bensapumppu paljastui. Sitte starttausta vasemmalla kädellä ja oikealla kopautin ruuvimeisselillä pumppua
      ja BRUUUM! hyvin pelaa Kiitos vastauksista
      sitte ei muuta ku ilmastoinnin kimppuun
      Pelaa joo, mutta hommaa kuitenki se uus pumppu...voi toimia tuo hakkaaminen jonku aikaa, mutta sit loppuu meno vaikka kuinka mänttäis. Pari kertaa ensiapuna toimi mullaki tilauksen ja osan saapumisen välissä kunnes sit kosahti lopullisesti. Onneksi hajos omalle pihalle, ettei mihinkään huitsin jeeraan.

      Comment

      • Henkka83
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 20

        #33
        Originally posted by jam75
        Pelaa joo, mutta hommaa kuitenki se uus pumppu...voi toimia tuo hakkaaminen jonku aikaa, mutta sit loppuu meno vaikka kuinka mänttäis. Pari kertaa ensiapuna toimi mullaki tilauksen ja osan saapumisen välissä kunnes sit kosahti lopullisesti. Onneksi hajos omalle pihalle, ettei mihinkään huitsin jeeraan.
        Mistäs tilasit ton?? vois hankkia vaikka hyllyyn

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Kannattaa unohtaa se hylly ja vaihtaa heti ihan suosista jos autolla on tarkoitus ajella muuallakin kuin omassa pihassa....

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #35
            Originally posted by Hemi
            Kannattaa unohtaa se hylly ja vaihtaa heti ihan suosista jos autolla on tarkoitus ajella muuallakin kuin omassa pihassa....
            Näin on. Se meinaan jättää sitten mitään varoittelematta johonkin, eikä enää koputtelut auta. Nyt kun vika on tiedossa kannattaa se hoitaa ennekuin jättää tielle.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • sspit
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 357
              • Lappeenranta

              #36
              Mitäs tollanen uus bensapumppu maksaa?
              BMW 325i

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #37
                Originally posted by Henkka83
                Mistäs tilasit ton?? vois hankkia vaikka hyllyyn
                Siis mit vit Bensapumppu hyllyyn notkumaan

                Niin laitaisko syksyllä kännykän pikavalintaan hinauspalvelun numeron vai autoon talvirenkaat alle
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Henkka83
                  Newbiemmer
                  • Mar 2005
                  • 20

                  #38
                  HUOM! se oli _VAIKKA_ hyllyyn...ja läppä. Tällä viikolla aattelin sen vaihtaa...mistähän saattais saada suht. edukkaasti..? Kl-varaosat? Motonet?

                  Comment

                  • sterix
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 559
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by Henkka83
                    mistähän saattais saada suht. edukkaasti..? Kl-varaosat? Motonet?
                    mulla oksensi myös bensapumppu, löysin uuden varaosahaulla. ei ollut kuin yksi tarjolla ja maksoi 100e, uusi ois maksanut 300e taas mennään ja kovaa

                    eli koita vaikka kirjottaa googleen "varaosahaku" niin sieltä pääset nettisivuille ja ei muuta kun soittoa purkaamolle

                    Comment

                    • Henkka83
                      Newbiemmer
                      • Mar 2005
                      • 20

                      #40
                      Tilasin tuolta Kl-varaosista...120€. jos vaikka tulis tällä viikolla :P

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #41
                        Eilen sattui minullekin tähän topiciin liittyvä juttu. Kävin juoksemassa ostoskärryjen kanssa megahypermarketissa puolen tunnin ajan ja kun olin lähtemässä kassieni kanssa, auto (E36 M50b20 -91) käynnistyi ehkä sekunniksi ja sammahti. Sahasin kaksi kertaa muutaman sekunnin pätkän eikä luvannutkaan. Pulssi oli ainakin 200 ja verenpainetta en uskaltanut edes ajatella. Moottoritilassa näytti aivan normaalilta. Katsoin sulake- ja relerasiaan sekä painelin kaikkia sulakkeita ja releitä (ajattelin, että jos joku on huonosti liittimissään). Yksi harmaa rele oli pidikkeessään, mutta oudon korkealla. Painoin senkin alemmas. Kun menin vielä kerran starttaamaan, moottori käynnistyi aivan normaalisti. Ajelin 5 km kaupunkiajoa kotiini ja vedättelinkin jonkin verran. Ei mitään käyntihäiriötä tms. Todella mystistä. Korjauskirjan relekaavion mukaan tuo ei olisi polttoainepumpun rele, vaan ehkä takalasin lämmittimen (?!). Minkä värinen rele kuuluu pa-pumpulle? Kaikki releet näyttävät alkuperäisiltä. Onko kampiakselin tunnistin aina kerrasta rikki vai voisiko se oireilla vain välillä? Moottorihan ei voi käynnistyä jos kampiakselin tunnistin on poissa pelistä. Nokka-akselin tunnistin ei estä, mutta pidentää "vieteriä".

                        Comment

                        • Chrisu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 445
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Lanttu
                          Eilen sattui minullekin tähän topiciin liittyvä juttu. Kävin juoksemassa ostoskärryjen kanssa megahypermarketissa puolen tunnin ajan ja kun olin lähtemässä kassieni kanssa, auto (E36 M50b20 -91) käynnistyi ehkä sekunniksi ja sammahti. Sahasin kaksi kertaa muutaman sekunnin pätkän eikä luvannutkaan. Pulssi oli ainakin 200 ja verenpainetta en uskaltanut edes ajatella. Moottoritilassa näytti aivan normaalilta. Katsoin sulake- ja relerasiaan sekä painelin kaikkia sulakkeita ja releitä (ajattelin, että jos joku on huonosti liittimissään). Yksi harmaa rele oli pidikkeessään, mutta oudon korkealla. Painoin senkin alemmas. Kun menin vielä kerran starttaamaan, moottori käynnistyi aivan normaalisti. Ajelin 5 km kaupunkiajoa kotiini ja vedättelinkin jonkin verran. Ei mitään käyntihäiriötä tms. Todella mystistä. Korjauskirjan relekaavion mukaan tuo ei olisi polttoainepumpun rele, vaan ehkä takalasin lämmittimen (?!). Minkä värinen rele kuuluu pa-pumpulle? Kaikki releet näyttävät alkuperäisiltä. Onko kampiakselin tunnistin aina kerrasta rikki vai voisiko se oireilla vain välillä? Moottorihan ei voi käynnistyä jos kampiakselin tunnistin on poissa pelistä. Nokka-akselin tunnistin ei estä, mutta pidentää "vieteriä".
                          Kyllä kone käynistyy vaikka se kampiakselin tunnistin oiskin sippi. Toki voi riippua juuri tuosta mitä itse mietit, että onko se laakista poissa vai voiko jopa toimia välillävoi hyvin olla juurikin noin. Itselläni siis lähti käyntiin, tosin sai sahata kauemmin kuin normaalisti. Ajaakin pystyi, mutta suurta nautintoa se ei todellakaan tuonut.
                          Oma tunnistin oli anturin päästä halkeillut ja näin ollen päästi kosteutta piuhoihin->ei toiminut. Näin ainakin siis mulla tosin hieman eri koneessa.
                          Last edited by Chrisu; 23-05-2006, 10:40.
                          -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                          ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                          ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                          ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                          ex. -80 E21 320/6

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #43
                            Juu, tuo juuri ihmetytti kun toimi aivan normaalisti 5 km kotiin, ei rykinyt eikä mitään. Täytyy katsoa, miten tänään käy kun lähden ajamaan.

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #44
                              Jos kampiakselin asentotunnistin on täysin rikki, niin kone ei kyllä käynnisty. Tällöin moottorinohjaus ei tiedä että kone pyörii, jolloin kipinää ja bensaa ei tarjoilla koneelle.

                              Tuo anturi voi kuitenki oireilla jonkin aikaa, eli se ei ole aina kerrasta poikki. Omasta koslasta se meni yhden päivän aikana vaihtokuntoon. Aamulla ei meinannut lähteä käyntiin ja 5 minsan ajon jälkeen sammui kuin saunalyhty. Puolen tunnin kuluttua auto lähti normaalisti käyntiin ja toimi pari tuntia, kunnes taas sammui suoraan ajosta. Muutaman tällaisen episodin jälkeen (samana päivänä) vaihdoin uuden osan tilalle. On muuten hienoa jäädä liikennevaloihin tukoksi ruuhka-aikaan.. kanssa autoilijoilta ei paljoa myötätuntoa heru.. johtuuko lie sitte auton merkistä

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #45
                                Ei tosiaan naurattaisi ruuhkassa... Täytyisi katsoa, onko anturissa öljyä tai muuta kuonaa päällä, sellainenhan voisi myös vaikuttaa. Tosin ihmeelliseltä tuntuisi tuokin että muutaman minuutin aikana jonka tuo härdelli kesti, anturi olisi "puhdistunut" sen verran että ajo pystyi jatkumaan. Onko anturi paha vaihtaa itse? Onko se Hall-tyyppinen ja pitääkö ilmaväli säätää tarkasti? Voi olla turhia kysymyksiä, mutta kun en ole vielä katsonut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎