Mulla kävi suunnilleen samalla tavalla vähän aikaa sitten, olin kiihdyttämässä kakkoselta kolmoselle kunnes kuulu koneesta ylimääräinen ääni ja auto sammu. Nyt on kansi työstettävänä. Muuta ei mennyt kuin imuventtiili ja keinu. Männässä vähän jälkiä mutta ne saa kuulema hiottua sileäksi.
Saas nähdä jätin ton auton hyvinkään bemukorjaamolle mitä ne sanoo rempan hinnaksi prkl.
Toivottavasti eivät hajota sitä enempää...niillä kun on vähän taipumusta!
Itellä kävi matka ajossa 325i:lle samalla lailla eli sammu eikä käyntiin millään...no kansi pois ja 5 pytystä molemmat pakovenat poikki ja männästä ei ollu jälellä ku reunat! Se kone oli sillä selvä ei muuta kun takuu moottori tilalle!
Taitaa olla nykyään keskimääräinen kilometrisuorite henkilöautolle suomessa sellaisen 17tkm. Siitä sitten voi laskeskella harvoja.
suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
Toivottavasti eivät hajota sitä enempää...niillä kun on vähän taipumusta!
Itellä kävi matka ajossa 325i:lle samalla lailla eli sammu eikä käyntiin millään...no kansi pois ja 5 pytystä molemmat pakovenat poikki ja männästä ei ollu jälellä ku reunat! Se kone oli sillä selvä ei muuta kun takuu moottori tilalle!
Jaahas olisko sitten laakkonen parempi korjaamo? Luulis toi hyvinkään Auto Arola osaavan tehdä rempan, kun on kuiteskin BMW korjaamo mutta kohtahan sen näkee heh. Pakko oli jättää hyvinkään bmw korjaamolle kun riihimäeltä hinausauto suostunut pidemmälle viemään, hinausvakuutuksen takia.
suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
Ja mihinköhän tämmöinen fakta perustuu??
Miksi muka Saksassa kaikki ajaa 60tkm vuodessa?
Ai siksikö kun siellä saa ajaa niin lujaa kuin autot kulkee?
Älä ainakaan ala lottoamaan,menee villit veikkaukset pieleen.
Mulla kävi suunnilleen samalla tavalla vähän aikaa sitten, olin kiihdyttämässä kakkoselta kolmoselle kunnes kuulu koneesta ylimääräinen ääni ja auto sammu. Nyt on kansi työstettävänä. Muuta ei mennyt kuin imuventtiili ja keinu. Männässä vähän jälkiä mutta ne saa kuulema hiottua sileäksi.
suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
Tässä on kyllä niin paljo mutua mukana ettei kirjoittajakaan varmaan ole miettinyt pahemmin mitä on kirjoittanut.
Miksi ihmeessä saksalaiset ajaisivat enemmän kuin suomalaiset?
60 tkm vuodessa-tahdilla saisit istua kolme tuntia päivässä autossa reilun 50 km/h:n keskinopeudella.
suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.
Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...
Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.
Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...
Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...
ja otos mainio.netistä:
Kun käytettyjen autojen tuonti Ruotsiin vapautui 90-luvun puolessa välissä, Ruotsiin alkoi virrata huomattavia määriä käytettyjä autoja. Osa autoista tutkittiin tarkoin. Autojen alustanumeroiden perusteella niiden käyttöhistoria Saksassa pystyttiin selvittämään. Osoittautui, että hyvin huomattavassa osassa autojen matkamittarilukemia oli muutettu todellista pienemmiksi. Ilmiö jatkuu edelleen, koska Saksassa on hyvin helppoa ostaa palveluna sopiva mittarilukema. Tällaista toimintaa ei tapahdu yleensä merkkiliikkeissä, vaikka sen käyttö aiheutuu usein merkkiliikkeistä. Ne eivät halua ottaa myyntiin autoja, joiden mittarilukemat ovat yli 200 000 kilometriä. Siksi autoliikkeeseen autonsa myyvät käyttävät autonsa mittarinkääntöpalvelussa saadakseen autonsa kaupaksi.
minun henkilökohtainen päätelmä/mielipide on että 99% nuista 100-180tkm ajetuista 91-93 perus 325 bemuista on ruuvattuja enemmän tai vähemmän, vaikka löytys huoltokirja että on ollut 2. omistajalla ja toinen niistä on ollut -47 syntynyt lääkäri ja toinen -52 syntynyt sokea pappi... ei herneitä
Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...
Eli 95% tän forumin E30 316i M40:sistä on Saksantuonteja? Okei.
Mullakin on ollut Suomeen ensirekisteröity käyttöpommi josta oli moottori tuhannen väljä 250tkm kohdalla, samaten mm. runkopalkit täysin kaput. Se oli vähän odotettavissakin kun ensimmäistä kertaa istui kyytiin ja katseli vinossa olevaa matkamittarin lukemaa, kulunutta rattia, vaihdekeppiä etc. Avopuolisolla oli joskus Suomeen ensirekisteröity W201, jonkinlainen ikiliikkuja sinänsä. Liekö sitten maanantaiyksilö, kun tässäkin oli edellämainitun kaltaisia oireita. Luulisi että tollanen kestäis pidempään kuin 270tkm. Toivottavasti kukaan ei ole ostanut Sport Car Centeristä 626:sta matukkaa. Voipi olla että oli entisen duunikaverin ex-vehje, josta suurin osa ajosta (jota oli tilapäisesti paljon johtuen avopuolison opinnoista toisella paikkakunnalla) ajettiin ilman että se kartutti matkamittarin lukemaa jotta siitä saisi vaihdossa edes jotain. Ja ihan hyvin kuulemma sitten saikin. Ja onhan sitä itsekin tullut ajeltua eräällä Suomeen ensirekisteröidyllä henkilöautolla, johon oli tehty kätevä kytkentä jalkatilaan, sulake nopeusmittarin signaalin väliin ja ottamalla sulakkeen veks, da-daa! Tollasia modeja tekee muuten useat yritykset Suomessa erilaisin palikoin, uusimpia tietokoneautoja ei ole aina ihan helppo huijata. Tuota sinun logiikkaa käyttäessä, lopputulos olisi se että suomalaiset ajavat tuon perusteella 40-60tkm vuodessa, vai peräti enemmänkin koska halvimmat saksantuonnin eivät ole noin pommeja?
Ps. Kyllä se mainio.netkin on mainostajistaan riippuvainen, samoin kuin muutkin tuontiautoja mollaavat suomalaislehdet. Mikäköhän on yksi suurimmista mainostajaryhmistä? Olisiko se joka eniten vastustaa käytettyjen tuontia?
Comment