Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Mitkäs osat M50:ssä pitää eniten mekkalaa? Kyseessä vanokseton moottori ja pitää yllättävän kovaa mekaanista ääntä verrattuna esim m20:seen tuossa e28:ssa. En osaa sanoo tarkemmin minkälaista ääntä tai mistäpäin tulee mutta tasasta, ei mitään kilkatusta tai kalkatusta kuitenkaan.

    Ja jostain luin aikasemmin että ketjun uusinnalla vois saada vähän tehoja takas jos ketju on päässyt venymään ja venttiilien ajotukset vähän hakusessa? Onko näin? Mitä maksaa ketju ja mitä muuta kyseiseen remppaan kantsii hommaa? kiristin, entä jotain ohjureita?

    Leave a comment:


  • Touring
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    Nyt alkoi meikä pojan kone pitään kanssa jotain rallatusta vanoksesta tai jostain siitä läheltä. Auto on M50b25 -93 e36 aj.206tkm Suomiauto. Tarvii varmaan maanantaina mennä kysyyn ketjun ja kiristimen vaihtoon aikaa.
    Luulisin että siinä on vika. Onko jotain muuta mielipidettä tähän asiaan????
    Voihan se olla tuo vanoskin mikä siellä rallattaa.

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Nyt alkoi meikä pojan kone pitään kanssa jotain rallatusta vanoksesta tai jostain siitä läheltä. Auto on M50b25 -93 e36 aj.206tkm Suomiauto. Tarvii varmaan maanantaina mennä kysyyn ketjun ja kiristimen vaihtoon aikaa.
    Luulisin että siinä on vika. Onko jotain muuta mielipidettä tähän asiaan????

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by MiB View Post
    No niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
    Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm
    Otat ite sen koneen irti, myö vaikka osina se tällä foorumilla mitä siitä nyt on myytäväks ja ostat Saksasta jonkun käytetyn koneen niin pääset halvimmalla. Eipä niistäkään koneista voi olla varmuutta minkä kuntosia ovat mutta näihin mutterikasoihin en itse laittaisi rahaa ainakaan sen vertaa mitä merkkikorjaamossa pulittavat!

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Kannatanee kysellä suoraan vaihtokonetta tai ottaa itse mylly pois nokalta ja laittaa kesän aikana vanha kone itse kuntoon. Ei se oikeasti niin vaikeeta ole kuin luulis.

    Leave a comment:


  • Stude
    replied
    Originally posted by K.S. View Post
    Jepjep itekkin ostin tyhmyyttäni vm.92 170tkm ajetun kotteron siinä uskossa että kilometrit pitää kutinsa, jälkeenpäin olen tajunnut laskea että tekisi n.10tkm vuodessa, kuka tahansa ajaa enemmän. No kone on jo kertaalleen vaihdettu kansivian takia, odotellaan koska purkamokone laukeaa.. Tosin purkamon höpötyksien mukaan seissyt monta vuotta ja ainakin vielä pelannut hyvin.. :think
    itsekkin ostin vm 91 olevan 220tkm ajetun, mut kyllähän sen arvaa et tolla on ajettu ainkin 300-400tkm. Mutta hyvin toi on huollettu ja alkuperäisillä osilla.
    Last edited by Stude; 26-05-2007, 08:01.

    Leave a comment:


  • K.S.
    replied
    Originally posted by MiB View Post
    No niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
    Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm

    Jepjep itekkin ostin tyhmyyttäni vm.92 170tkm ajetun kotteron siinä uskossa että kilometrit pitää kutinsa, jälkeenpäin olen tajunnut laskea että tekisi n.10tkm vuodessa, kuka tahansa ajaa enemmän. No kone on jo kertaalleen vaihdettu kansivian takia, odotellaan koska purkamokone laukeaa.. Tosin purkamon höpötyksien mukaan seissyt monta vuotta ja ainakin vielä pelannut hyvin.. :think

    Leave a comment:


  • MiB
    replied
    No niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
    Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by mikalkai View Post
    Meneekö muuten tuo 328:n kone suoraan heittämällä tuon 325:n vanoksellisen tilalle? Vaikuttaako automaatti mitenkään asiaan? Autona 325iA vm. -94. Ihan vaan huvikseni kyselemässä...

    -Mika K
    Sähköt pitää vaihtaa myöskin mukana, laatikosta en tiiä.

    Leave a comment:


  • Axu83
    replied
    Originally posted by bemu320i90 View Post
    ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jälet
    Näin oli omassakin, 375tkm kohdalla. Mutta se olikin Mitsu Eikä ollut väljä..

    Leave a comment:


  • mikalkai
    replied
    Meneekö muuten tuo 328:n kone suoraan heittämällä tuon 325:n vanoksellisen tilalle? Vaikuttaako automaatti mitenkään asiaan? Autona 325iA vm. -94. Ihan vaan huvikseni kyselemässä...

    -Mika K

    Leave a comment:


  • OMN
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Joutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.
    Ei tarvitse konetta ottaa pois eikä etuakselistoa purkaa. Itse käytin öljypohjan poissa, koneen etukiinnikkeet pitää löystää ja riittää kun konettaa nostaa etupäästä 10 cm niin öljypohjan saa pujoteltua pois. Kaikki letkut ja piuhat sun muut hilppeet saa olla paikallaan.

    Leave a comment:


  • easy_ac
    replied
    ei tuo jakopää remppa niin mahdottoman hintaseks jäis jos ite pystyis tekemään, tosin taitoa on melko vähän vielä.. eipä tuota ole auto ollut itsellä kovin pitkään ja ei ole kerennyt mitään oikein näpertelee. mutta. kun ottaa vanosyksikön ja sit joutuu sen alemmanjakopääkannen ottaa pois, en vaan kyllä varma mutta tuossa alfamerin oppaassa tais olla että joutuu ottamaan öljypohjankin pois. Tuskin mikään mahdottoman vaikea homma tuo vaihto... kunhan merkkailee ja kattoo ettei ajotus mee vituralleen. Nyt lähti tuolla itäsuomipalstalla hallikyselyt päälle että sinne asti jos odottais että joskus tulevaisuudessa sais ihan kunnon hallin missä laittaa... kun ei tuo mitään mahdottomia ääniä kuitenkaan päästä.

    Eiks tuon väljyyden pysty "tarkastaa" mittaamalla puristuspaineet... tai nehän ainakin kertoo jotain..

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by bemu320i90
    ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jälet
    Juuh näky tossa koneessa hoonaus jäljet, mutta koneistamolla todettiin kuitenkin että väljä oli. Sanoivat että pelkkä hoonaus olis tehnyt tosta öljypumpun.
    Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 18:04.

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Kävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.
    ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jälet

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎