Mitkäs osat M50:ssä pitää eniten mekkalaa? Kyseessä vanokseton moottori ja pitää yllättävän kovaa mekaanista ääntä verrattuna esim m20:seen tuossa e28:ssa. En osaa sanoo tarkemmin minkälaista ääntä tai mistäpäin tulee mutta tasasta, ei mitään kilkatusta tai kalkatusta kuitenkaan.
Ja jostain luin aikasemmin että ketjun uusinnalla vois saada vähän tehoja takas jos ketju on päässyt venymään ja venttiilien ajotukset vähän hakusessa? Onko näin? Mitä maksaa ketju ja mitä muuta kyseiseen remppaan kantsii hommaa? kiristin, entä jotain ohjureita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.
Collapse
X
-
Originally posted by Bouma View PostNyt alkoi meikä pojan kone pitään kanssa jotain rallatusta vanoksesta tai jostain siitä läheltä. Auto on M50b25 -93 e36 aj.206tkm Suomiauto. Tarvii varmaan maanantaina mennä kysyyn ketjun ja kiristimen vaihtoon aikaa.
Luulisin että siinä on vika. Onko jotain muuta mielipidettä tähän asiaan????
Leave a comment:
-
-
Nyt alkoi meikä pojan kone pitään kanssa jotain rallatusta vanoksesta tai jostain siitä läheltä. Auto on M50b25 -93 e36 aj.206tkm Suomiauto. Tarvii varmaan maanantaina mennä kysyyn ketjun ja kiristimen vaihtoon aikaa.
Luulisin että siinä on vika. Onko jotain muuta mielipidettä tähän asiaan????
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MiB View PostNo niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm
Leave a comment:
-
-
Kannatanee kysellä suoraan vaihtokonetta tai ottaa itse mylly pois nokalta ja laittaa kesän aikana vanha kone itse kuntoon. Ei se oikeasti niin vaikeeta ole kuin luulis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by K.S. View PostJepjep itekkin ostin tyhmyyttäni vm.92 170tkm ajetun kotteron siinä uskossa että kilometrit pitää kutinsa, jälkeenpäin olen tajunnut laskea että tekisi n.10tkm vuodessa, kuka tahansa ajaa enemmän. No kone on jo kertaalleen vaihdettu kansivian takia, odotellaan koska purkamokone laukeaa.. Tosin purkamon höpötyksien mukaan seissyt monta vuotta ja ainakin vielä pelannut hyvin.. :thinkLast edited by Stude; 26-05-2007, 08:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MiB View PostNo niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm
Jepjep itekkin ostin tyhmyyttäni vm.92 170tkm ajetun kotteron siinä uskossa että kilometrit pitää kutinsa, jälkeenpäin olen tajunnut laskea että tekisi n.10tkm vuodessa, kuka tahansa ajaa enemmän. No kone on jo kertaalleen vaihdettu kansivian takia, odotellaan koska purkamokone laukeaa.. Tosin purkamon höpötyksien mukaan seissyt monta vuotta ja ainakin vielä pelannut hyvin.. :think
Leave a comment:
-
-
No niin, nyt se sitten sattu omalla kohdalle!!! Ketju nimittäin meni poikki ilman mitään varoitusta. Konetta ei oo vielä aukastu, joten tarkkaa vahinkoraporttia ei voi vielä sanoa. Onneksi vielä tuo mopo kulkee, joten tässä on kesä aikaa laitetella auto kuntoon... Melkein v...ttaa, kun seuraa noita osien/työn hintoja...
Niin ja auto on Saksasta tuotu 525i vm.-93 ja mittarissa 240tkm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikalkai View PostMeneekö muuten tuo 328:n kone suoraan heittämällä tuon 325:n vanoksellisen tilalle? Vaikuttaako automaatti mitenkään asiaan? Autona 325iA vm. -94. Ihan vaan huvikseni kyselemässä...
-Mika K
Leave a comment:
-
-
Meneekö muuten tuo 328:n kone suoraan heittämällä tuon 325:n vanoksellisen tilalle? Vaikuttaako automaatti mitenkään asiaan? Autona 325iA vm. -94. Ihan vaan huvikseni kyselemässä...
-Mika K
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JanisHellJoutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.
Leave a comment:
-
-
ei tuo jakopää remppa niin mahdottoman hintaseks jäis jos ite pystyis tekemään, tosin taitoa on melko vähän vielä.. eipä tuota ole auto ollut itsellä kovin pitkään ja ei ole kerennyt mitään oikein näpertelee. mutta. kun ottaa vanosyksikön ja sit joutuu sen alemmanjakopääkannen ottaa pois, en vaan kyllä varma mutta tuossa alfamerin oppaassa tais olla että joutuu ottamaan öljypohjankin pois. Tuskin mikään mahdottoman vaikea homma tuo vaihto... kunhan merkkailee ja kattoo ettei ajotus mee vituralleen. Nyt lähti tuolla itäsuomipalstalla hallikyselyt päälle että sinne asti jos odottais että joskus tulevaisuudessa sais ihan kunnon hallin missä laittaa... kun ei tuo mitään mahdottomia ääniä kuitenkaan päästä.
Eiks tuon väljyyden pysty "tarkastaa" mittaamalla puristuspaineet... tai nehän ainakin kertoo jotain..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu320i90ei toi vielä mitään mul oli 320i e30 oli ajettu 400tkm ja ei ollu sylinterit kulunu yhtään ja näky siinäkin viel hoonaus jäletLast edited by JanisHell; 10-12-2005, 18:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JanisHellKävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: