Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #16
    paskat ulos. onneksi ei vanosta..
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • EFNU

      #17
      Originally posted by AKSU
      Aika harva loppujenlopuksi ajaa alle 20tkm vuodessa...
      Taitaa olla nykyään keskimääräinen kilometrisuorite henkilöautolle suomessa sellaisen 17tkm. Siitä sitten voi laskeskella harvoja.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #18
        Jos se sun roottoris on paskana niin tuosta vois löytyä apuja suht halvalla..
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #19
          Originally posted by Eepo
          Jos se sun roottoris on paskana niin tuosta vois löytyä apuja suht halvalla..
          www.nettiauto.com/390804
          Ei näytä kuvan perusteella vanosmoottorilta, mutta kiitos kuitenkin tiedosta.
          Last edited by JanisHell; 08-08-2005, 15:02.
          325i -93 E36

          Comment

          • KuHaZ
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 49
            • Iisalmi

            #20
            Mulla kävi suunnilleen samalla tavalla vähän aikaa sitten, olin kiihdyttämässä kakkoselta kolmoselle kunnes kuulu koneesta ylimääräinen ääni ja auto sammu. Nyt on kansi työstettävänä. Muuta ei mennyt kuin imuventtiili ja keinu. Männässä vähän jälkiä mutta ne saa kuulema hiottua sileäksi.
            Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

            Comment

            • wille
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 356
              • Mäntsälä

              #21
              Originally posted by JanisHell
              Saas nähdä jätin ton auton hyvinkään bemukorjaamolle mitä ne sanoo rempan hinnaksi prkl.

              Toivottavasti eivät hajota sitä enempää...niillä kun on vähän taipumusta!

              Itellä kävi matka ajossa 325i:lle samalla lailla eli sammu eikä käyntiin millään...no kansi pois ja 5 pytystä molemmat pakovenat poikki ja männästä ei ollu jälellä ku reunat! Se kone oli sillä selvä ei muuta kun takuu moottori tilalle!
              E30 325i cabrio
              E21 315
              E70 x5 30xd

              Comment

              • AKSU
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 402
                • Nivala

                #22
                Originally posted by Calypsocoupe
                Taitaa olla nykyään keskimääräinen kilometrisuorite henkilöautolle suomessa sellaisen 17tkm. Siitä sitten voi laskeskella harvoja.
                suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #23
                  Originally posted by wille
                  Toivottavasti eivät hajota sitä enempää...niillä kun on vähän taipumusta!

                  Itellä kävi matka ajossa 325i:lle samalla lailla eli sammu eikä käyntiin millään...no kansi pois ja 5 pytystä molemmat pakovenat poikki ja männästä ei ollu jälellä ku reunat! Se kone oli sillä selvä ei muuta kun takuu moottori tilalle!
                  Jaahas olisko sitten laakkonen parempi korjaamo? Luulis toi hyvinkään Auto Arola osaavan tehdä rempan, kun on kuiteskin BMW korjaamo mutta kohtahan sen näkee heh. Pakko oli jättää hyvinkään bmw korjaamolle kun riihimäeltä hinausauto suostunut pidemmälle viemään, hinausvakuutuksen takia.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by AKSU
                    suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
                    Ja mihinköhän tämmöinen fakta perustuu??
                    Miksi muka Saksassa kaikki ajaa 60tkm vuodessa?
                    Ai siksikö kun siellä saa ajaa niin lujaa kuin autot kulkee?

                    Älä ainakaan ala lottoamaan,menee villit veikkaukset pieleen.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • JanisHell
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 410

                      #25
                      Originally posted by KuHaZ
                      Mulla kävi suunnilleen samalla tavalla vähän aikaa sitten, olin kiihdyttämässä kakkoselta kolmoselle kunnes kuulu koneesta ylimääräinen ääni ja auto sammu. Nyt on kansi työstettävänä. Muuta ei mennyt kuin imuventtiili ja keinu. Männässä vähän jälkiä mutta ne saa kuulema hiottua sileäksi.
                      Paljonkos maksaa toi remppa suunilleen?
                      325i -93 E36

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #26
                        Originally posted by AKSU
                        suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
                        Tässä on kyllä niin paljo mutua mukana ettei kirjoittajakaan varmaan ole miettinyt pahemmin mitä on kirjoittanut.

                        Miksi ihmeessä saksalaiset ajaisivat enemmän kuin suomalaiset?

                        60 tkm vuodessa-tahdilla saisit istua kolme tuntia päivässä autossa reilun 50 km/h:n keskinopeudella.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #27
                          Originally posted by AKSU
                          suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
                          Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.

                          Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • AKSU
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 402
                            • Nivala

                            #28
                            Originally posted by Calypsocoupe
                            Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.

                            Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...
                            Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
                            meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...


                            ja otos mainio.netistä:
                            Kun käytettyjen autojen tuonti Ruotsiin vapautui 90-luvun puolessa välissä, Ruotsiin alkoi virrata huomattavia määriä käytettyjä autoja. Osa autoista tutkittiin tarkoin. Autojen alustanumeroiden perusteella niiden käyttöhistoria Saksassa pystyttiin selvittämään. Osoittautui, että hyvin huomattavassa osassa autojen matkamittarilukemia oli muutettu todellista pienemmiksi. Ilmiö jatkuu edelleen, koska Saksassa on hyvin helppoa ostaa palveluna sopiva mittarilukema. Tällaista toimintaa ei tapahdu yleensä merkkiliikkeissä, vaikka sen käyttö aiheutuu usein merkkiliikkeistä. Ne eivät halua ottaa myyntiin autoja, joiden mittarilukemat ovat yli 200 000 kilometriä. Siksi autoliikkeeseen autonsa myyvät käyttävät autonsa mittarinkääntöpalvelussa saadakseen autonsa kaupaksi.
                            Last edited by AKSU; 08-08-2005, 21:58.

                            Comment

                            • iikka
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2597
                              • Oulu

                              #29
                              minun henkilökohtainen päätelmä/mielipide on että 99% nuista 100-180tkm ajetuista 91-93 perus 325 bemuista on ruuvattuja enemmän tai vähemmän, vaikka löytys huoltokirja että on ollut 2. omistajalla ja toinen niistä on ollut -47 syntynyt lääkäri ja toinen -52 syntynyt sokea pappi... ei herneitä
                              Speed costs, how fast you wanna go?

                              Comment

                              • Calypsocoupe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 2932
                                • EFNU

                                #30
                                Originally posted by AKSU
                                Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
                                meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...
                                Eli 95% tän forumin E30 316i M40:sistä on Saksantuonteja? Okei.

                                Mullakin on ollut Suomeen ensirekisteröity käyttöpommi josta oli moottori tuhannen väljä 250tkm kohdalla, samaten mm. runkopalkit täysin kaput. Se oli vähän odotettavissakin kun ensimmäistä kertaa istui kyytiin ja katseli vinossa olevaa matkamittarin lukemaa, kulunutta rattia, vaihdekeppiä etc. Avopuolisolla oli joskus Suomeen ensirekisteröity W201, jonkinlainen ikiliikkuja sinänsä. Liekö sitten maanantaiyksilö, kun tässäkin oli edellämainitun kaltaisia oireita. Luulisi että tollanen kestäis pidempään kuin 270tkm. Toivottavasti kukaan ei ole ostanut Sport Car Centeristä 626:sta matukkaa. Voipi olla että oli entisen duunikaverin ex-vehje, josta suurin osa ajosta (jota oli tilapäisesti paljon johtuen avopuolison opinnoista toisella paikkakunnalla) ajettiin ilman että se kartutti matkamittarin lukemaa jotta siitä saisi vaihdossa edes jotain. Ja ihan hyvin kuulemma sitten saikin. Ja onhan sitä itsekin tullut ajeltua eräällä Suomeen ensirekisteröidyllä henkilöautolla, johon oli tehty kätevä kytkentä jalkatilaan, sulake nopeusmittarin signaalin väliin ja ottamalla sulakkeen veks, da-daa! Tollasia modeja tekee muuten useat yritykset Suomessa erilaisin palikoin, uusimpia tietokoneautoja ei ole aina ihan helppo huijata. Tuota sinun logiikkaa käyttäessä, lopputulos olisi se että suomalaiset ajavat tuon perusteella 40-60tkm vuodessa, vai peräti enemmänkin koska halvimmat saksantuonnin eivät ole noin pommeja?

                                Ps. Kyllä se mainio.netkin on mainostajistaan riippuvainen, samoin kuin muutkin tuontiautoja mollaavat suomalaislehdet. Mikäköhän on yksi suurimmista mainostajaryhmistä? Olisiko se joka eniten vastustaa käytettyjen tuontia?
                                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎