Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JanisHell
    replied
    Originally posted by easy_ac
    itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?
    Joutuu etuakseliston purkamaan tai sitten nostaa moottori. Mutta käsittääkseni pelkässä jakopää rempassa, ei oo pakko ottaa öljypohjaa pois, joku voi korjata jos olen väärässä.

    Kl-Varaosassa

    Jakoketju ylä
    Hinta: 20,00 EUR

    Jakoketjun kiristin, ylä
    Hinta: 48,00 EUR

    Jakoketju ala
    Hinta: 35,00 EUR

    Kaarilaahain
    Hinta: 48,00 EUR

    Rattaat tossa puuttuu, mutta 200-300€ saa ainakin osiin varata.
    Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 17:36.

    Leave a comment:


  • easy_ac
    replied
    itellä auto rullattu 220tkm.. tässä jo pitkään ajatelu että vois tarkastuttaa tuon ketjun/ite tarkastaa.. paljonkohan tulis maksaa pelkkä ketjujen ja kiristimien vaihto... vai onko se toisio ketju yhtä riski altis. tosin ainahan säästää jos ite tekee mutta ei oo taitoo tarpeeks alkaa vatkailee.. ja eikös ihan öljypohjan voi irrottaa mottia nostamatta pois ? kun kirjotitko tuolla että kone piti nostaa posi että sai öljypohjan irti ?

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by JanisHell
    kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.
    Ja tämä takaa työn laadun...

    Onnea nyt vaan "uuden" moottorin myötä,ja huolettomia kilometreja.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by easy_ac
    noniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu
    Juuh ei ollu vanoksen vika, vaan ketjunkiristimen joka ei toiminut kunnolla enään.

    Leave a comment:


  • easy_ac
    replied
    noniinnno... mutta periaatteessa sullakaan se vanos ei ollu siis se syy sen ketjun pamahtamiseen.. vaan että ihan se ketju sano sopparin irti... itelläkin kuuluu jonkin laista ääntä sieltä, mutta sitä on paha sanoin kuvailla että mistä se kuuluu

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by Janzki
    5000e

    Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.
    Juuh sitten olis tullut tosta mun romusta tekniikkavaihtopommi Sen jälkeen olis saanut jännää millonko se vanha M3 pata paukahtaa ja sitten ei tuu halvaksi.
    Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 15:49.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.

    Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.
    5000e

    Tuoho hintaa sinne keulille ois istuttanu m3 padan vaikka millä virityksillä..Noh. Jokainen taplaa tyylillään.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Remppa on nyt tehty tai kyllä kuukaus sitten jo, mutta auto on nyt sisäänajettu 1000km. Hyvin muuttu moottorin luonne tämän rempanjälkeen tuli pirusti enemmän vääntöä ja lähtee kulkemaan paremmin alakieroksilta kuin mitä ennen moottoriremppaa.

    Tulihan remppa maksamaan melkeen 5000€ mutta kone on täysinläpikäyty, takuita moottorilla on ainakin vuodeksi.

    Moottoriporautettu 1pykälän ylikokoon
    Uudet ylikokomännät
    Alakerranlaakerit uusittu
    Kansikoneistettu ja kunnostettu
    Uudet venttiilit
    Uusi kytkin
    Uusi vesipumppu
    Uusi öljypumpu
    Uudet jakopään ketjut/rattaat
    Kaikki tiivisteet vaihdettu uusiin.

    Pari A4 paperin verran pikkuosia laittiin uusiksi, olihan noilla palikoilla mitä laitettiin 3500€ hintaa ja loput ovat töitä. kaikki osat ja työt ovat BMW korjaamolta, eikä mistään pikkunyrkkipajasta.

    Että tässä suuntaa-antavaa tietoa muillekkin bemaristeille, mitä "täydellinen" moottoriremppa suunilleen maksaa E36 325i M50 Vanos moottoriin.
    Last edited by JanisHell; 10-12-2005, 16:01.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Tää meikän vehjes saa kunnon huollon Osat mitkä vaihdan moottorikorjauksen aikana.

    -Kytkinpaketti
    -Venttiilit 20kpl, 4kpl imuvenaa ehjää
    -Nokkaketjut
    -Uudetmännänrenkaat ja sylinterit hoonaukseen
    -Kampuranlaakerit
    -Vesipumppu.
    -Öljypumppuun pariuutta osaa "sai turpiinsa ketjusta"

    Hydraulinostimia en hankkinut uusia vaikka on riski että jotkut eivät ehkä toimi enään, mutta sen näkee sitten kun saa öljypaineet koneeseen että mitkä nakuttaa niin ne vaihdetaan. kuin verrattuna alkais vaihtaa kaikkia 24kpl uusiin koska yks nostin maksaa melkee 25€ kappale.

    Moottorista tulee melkeen kuin uus, ton huollonjälkeen heh.
    Last edited by JanisHell; 27-09-2005, 17:25.

    Leave a comment:


  • SledgeHammer82
    replied
    Originally posted by bmwe30touring
    Ihmettelin vain että onko tuo ketju muka tosiaan täysin huoltovapaa? Voi siis painella huoletta vaikka 500000km ja vaihdella vain öljyjä?
    Eräs BMW-huoltaja sanoi, että tehdas ei ole antanut vaihtoväliä, mutta suositteli, että 300t välein voisi ketjun vaihtaa. Tämä on tietenkin mutua, mutta tämän threadin varjossa voisi olla ihan hyvä hetki vaihtaa ketju..

    Leave a comment:


  • Touring
    replied
    Ihmettelin vain että onko tuo ketju muka tosiaan täysin huoltovapaa? Voi siis painella huoletta vaikka 500000km ja vaihdella vain öljyjä?

    Leave a comment:


  • HJP
    replied
    Originally posted by dunkelblau
    Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

    Eli kaikki on suhteellista...
    Taitaa olla hieman eri voimat kyseessä, kun omassakin vessassa ketju välittää n. 100hp tehon eteenpäin. Kohdistuu hieman eri rasitukset ketjuun.

    Hyvät ketjut kestää rattaiden kanssa yleensä sen 20tkm->, hyvin hoidettuna enemmin. Omaan mopoon vaihdettiin nyt 30tkm jälkeen uusi paketti, kun alkoi olemaan jo ihan lopussa.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Mä olisin ostanut tuolla koneremppa hinnalla 328i moottorin tilalle..

    Leave a comment:


  • Tuotanur
    replied
    Originally posted by dunkelblau
    Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

    Eli kaikki on suhteellista...
    Tarkoitatko moottoripyörän ketjuvetoa ja rattaita?
    Jos, niin EI tosiaan voi verrata!
    Siinä kun ketju ja rattaat joutuu kiskoon paljon muutakin kuin nenäkeppiä.

    Leave a comment:


  • dunkelblau
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Ei taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto.
    Jospa verrataan vaikka johonki kunnon moottoripyörään, vaikka ketju ei aivan samanlainen samassa rasituksessa olekaan. Paljo ootte ketju/ratas sarjalla yleensä repiny? Kesän?

    Eli kaikki on suhteellista...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎