Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Olihan täällä yksi keneltä oli kampiakselilta kulunut ratas loppuun ja sitten hypännyt jako.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Kyselin Laakkoselta ja Tapiolan Essolta noitten kansi remppojen hintoja että m50 moottorille 1000€-1500€ ja ammattitaitoselta kaverilta kansirempassa ei mee kuin 4-5tuntia ottaa kansi irti laittaa se takaisin tehdä säädöt ja koeajolle heh mutta tähän ei kuulu kansikoneistamo aika. Epäili laakkosella että vanos on varmaan sanonut itsensä irti koska ketjun katkeamisia tai hyppimistä eioo pahemmin koskaan tapahtunut. Tapiolan Essolla ne eivät rupee kansiremppoja tekemään ja kuulema koskaa ole tehnytkää.
    Last edited by JanisHell; 09-08-2005, 12:29.

    Leave a comment:


  • jmarjamaa
    replied
    Originally posted by bemu2000
    onhan se totta että autosta varmasti näkee onko 100tkm vai 300tkm ajettu. se on kyllä takuuvarma asia että keskimäärin autolla ajetaan saksassa vähemmän kun suomessa. n.200tkm ajetuista löytyy jo tosi hyvää ja jo ihan kulahtanutta vaikka on todelliset kilsat, riippuen onko ryllätty kaupungissa vai matka-ajoa. muutaman vuoden olen saksassa pyörinyt autoja kattelemassa ja jonkin verran asiat selvillä. huonoja öljyjä käytetään ja niitä ei vanhoihin pahemmin vaihdella ja koneet ja suodattimet saattaa näyttää tosi paskaisilta. jokainen toki uskooo mihin haluaa. toi 40-60tkm/vuosi on kyllä ihan täyttä paskaa. jos suomessa on keskimääräinen 18800km/vuosi niin ei se saksassa ainakaan pahemmin sen yli mene.
    Juu, tuo on totta tuo että öljyjä ei pahemmin vaihdella, lisätään vain kun paskat loppuunajetut öljyt tahtoo kadota pikkuhiljaa, se jos mikä kuluttaa moottorin pikavauhtia, öljynsuodatin tukossa ja kaupunkiajossa öljynpaineet matalammalla normaalia + kaikkea kuluttavaa moskaa taynnähän sellaiset litkut jo on.
    kokemuksella tiedän että aikoinaan ranskalaisvalmisteella ajelin vaihtamatta öljyjä (ei riittänyt siihen romuun motivaatiota, työmatka-auto) niin 70tkm (210tmk mittarissa) ja se mylly lopahti kiertokangenlaakerit finaalissa.
    elikkäs voisi sanoa noiden saksalaisten rääkkäyksellä että on bmw:n kiuas sitkeä ja aika lujaa tekoa lopen
    patonkiin verrattuna samassa käytössä ainakin

    niin ja ennenkuin joku rupeaa taas inttämään kuinka nykyöljyt kestää 100tkm
    niin nämä oli jotku honkongista saatavat mitälie budjettiekoturbo lillinkiä, 8litraa kympillä
    Last edited by jmarjamaa; 09-08-2005, 12:26.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by jvakeva
    haitanneeko tuo?
    Olis se mukavaa luksusta.

    Leave a comment:


  • jvakeva
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Mutta toi on vanokseton moottori, vaikka on vuosmallia 93.
    haitanneeko tuo?

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by jvakeva
    perkule, voi muuten olla mun vanha.. kone on tosiaan timmi ja äänetön.
    Mutta toi on vanokseton moottori, vaikka on vuosmallia 93.

    Leave a comment:


  • jvakeva
    replied
    Originally posted by Eepo
    Jos se sun roottoris on paskana niin tuosta vois löytyä apuja suht halvalla..
    www.nettiauto.com/390804
    perkule, voi muuten olla mun vanha.. kone on tosiaan timmi ja äänetön.

    Leave a comment:


  • blauweiss
    replied
    Originally posted by JanisHell
    No siksi koska eipä kuulema noita paljoo oo hajonnut vanoksen rutinan takia.
    Laakkosella ne puhuivat tossa puolvuotta sitten että jurnaa toi vanos vähäsen ja niitten mukaan ei sitä kannata korjata koska niitä eioo pahemmin hajonnut. Ja se vanos remppa olis maksanut 1000€ että tuleepa varmaan sekin teetettyä nytten samalla kerralla
    Hämmästelen moista arviota - olen vastaavasti kuullut, että nimenomaan Vanoksesta ei saa kuulua yhtään mitään muuta kuin sitä tasasta sirinää ja jonkun verran ilmastointilaitteen -klak- ääni. Että olisin kyllä kysellyt vielä BMW-asentajalta! Ehkä saat vaihtokoneen myös Saksasta - olen menossa sinne syyskuussa - joten....?

    Leave a comment:


  • wille
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Jaahas olisko sitten laakkonen parempi korjaamo? Luulis toi hyvinkään Auto Arola osaavan tehdä rempan, kun on kuiteskin BMW korjaamo mutta kohtahan sen näkee heh. Pakko oli jättää hyvinkään bmw korjaamolle kun riihimäeltä hinausauto suostunut pidemmälle viemään, hinausvakuutuksen takia.

    No ite vein sinne ämmäläisen kytkin remontiin niin se oli siellä 5 viikkoa (piti valmistua 8h)...ja hajottivat multa vielä laatikon siinä samassa! jos haluat kuulla lisää tosta ni kysele pm:nä! Laakkosesta en tiedä kun yleensä teen rempat ite mutta tällöin oli kiire saada auto bimmerpartyille mutta sekin jäi haaveeksi!

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by AKSU
    Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
    meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...


    ja otos mainio.netistä:
    Kun käytettyjen autojen tuonti Ruotsiin vapautui 90-luvun puolessa välissä, Ruotsiin alkoi virrata huomattavia määriä käytettyjä autoja. Osa autoista tutkittiin tarkoin. Autojen alustanumeroiden perusteella niiden käyttöhistoria Saksassa pystyttiin selvittämään. Osoittautui, että hyvin huomattavassa osassa autojen matkamittarilukemia oli muutettu todellista pienemmiksi. Ilmiö jatkuu edelleen, koska Saksassa on hyvin helppoa ostaa palveluna sopiva mittarilukema. Tällaista toimintaa ei tapahdu yleensä merkkiliikkeissä, vaikka sen käyttö aiheutuu usein merkkiliikkeistä. Ne eivät halua ottaa myyntiin autoja, joiden mittarilukemat ovat yli 200 000 kilometriä. Siksi autoliikkeeseen autonsa myyvät käyttävät autonsa mittarinkääntöpalvelussa saadakseen autonsa kaupaksi.
    onhan se totta että autosta varmasti näkee onko 100tkm vai 300tkm ajettu. se on kyllä takuuvarma asia että keskimäärin autolla ajetaan saksassa vähemmän kun suomessa. n.200tkm ajetuista löytyy jo tosi hyvää ja jo ihan kulahtanutta vaikka on todelliset kilsat, riippuen onko ryllätty kaupungissa vai matka-ajoa. muutaman vuoden olen saksassa pyörinyt autoja kattelemassa ja jonkin verran asiat selvillä. huonoja öljyjä käytetään ja niitä ei vanhoihin pahemmin vaihdella ja koneet ja suodattimet saattaa näyttää tosi paskaisilta. jokainen toki uskooo mihin haluaa. toi 40-60tkm/vuosi on kyllä ihan täyttä paskaa. jos suomessa on keskimääräinen 18800km/vuosi niin ei se saksassa ainakaan pahemmin sen yli mene.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by AKSU
    Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
    meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...
    Eli 95% tän forumin E30 316i M40:sistä on Saksantuonteja? Okei.

    Mullakin on ollut Suomeen ensirekisteröity käyttöpommi josta oli moottori tuhannen väljä 250tkm kohdalla, samaten mm. runkopalkit täysin kaput. Se oli vähän odotettavissakin kun ensimmäistä kertaa istui kyytiin ja katseli vinossa olevaa matkamittarin lukemaa, kulunutta rattia, vaihdekeppiä etc. Avopuolisolla oli joskus Suomeen ensirekisteröity W201, jonkinlainen ikiliikkuja sinänsä. Liekö sitten maanantaiyksilö, kun tässäkin oli edellämainitun kaltaisia oireita. Luulisi että tollanen kestäis pidempään kuin 270tkm. Toivottavasti kukaan ei ole ostanut Sport Car Centeristä 626:sta matukkaa. Voipi olla että oli entisen duunikaverin ex-vehje, josta suurin osa ajosta (jota oli tilapäisesti paljon johtuen avopuolison opinnoista toisella paikkakunnalla) ajettiin ilman että se kartutti matkamittarin lukemaa jotta siitä saisi vaihdossa edes jotain. Ja ihan hyvin kuulemma sitten saikin. Ja onhan sitä itsekin tullut ajeltua eräällä Suomeen ensirekisteröidyllä henkilöautolla, johon oli tehty kätevä kytkentä jalkatilaan, sulake nopeusmittarin signaalin väliin ja ottamalla sulakkeen veks, da-daa! Tollasia modeja tekee muuten useat yritykset Suomessa erilaisin palikoin, uusimpia tietokoneautoja ei ole aina ihan helppo huijata. Tuota sinun logiikkaa käyttäessä, lopputulos olisi se että suomalaiset ajavat tuon perusteella 40-60tkm vuodessa, vai peräti enemmänkin koska halvimmat saksantuonnin eivät ole noin pommeja?

    Ps. Kyllä se mainio.netkin on mainostajistaan riippuvainen, samoin kuin muutkin tuontiautoja mollaavat suomalaislehdet. Mikäköhän on yksi suurimmista mainostajaryhmistä? Olisiko se joka eniten vastustaa käytettyjen tuontia?

    Leave a comment:


  • iikka
    replied
    minun henkilökohtainen päätelmä/mielipide on että 99% nuista 100-180tkm ajetuista 91-93 perus 325 bemuista on ruuvattuja enemmän tai vähemmän, vaikka löytys huoltokirja että on ollut 2. omistajalla ja toinen niistä on ollut -47 syntynyt lääkäri ja toinen -52 syntynyt sokea pappi... ei herneitä

    Leave a comment:


  • AKSU
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe
    Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.

    Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...
    Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
    meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...


    ja otos mainio.netistä:
    Kun käytettyjen autojen tuonti Ruotsiin vapautui 90-luvun puolessa välissä, Ruotsiin alkoi virrata huomattavia määriä käytettyjä autoja. Osa autoista tutkittiin tarkoin. Autojen alustanumeroiden perusteella niiden käyttöhistoria Saksassa pystyttiin selvittämään. Osoittautui, että hyvin huomattavassa osassa autojen matkamittarilukemia oli muutettu todellista pienemmiksi. Ilmiö jatkuu edelleen, koska Saksassa on hyvin helppoa ostaa palveluna sopiva mittarilukema. Tällaista toimintaa ei tapahdu yleensä merkkiliikkeissä, vaikka sen käyttö aiheutuu usein merkkiliikkeistä. Ne eivät halua ottaa myyntiin autoja, joiden mittarilukemat ovat yli 200 000 kilometriä. Siksi autoliikkeeseen autonsa myyvät käyttävät autonsa mittarinkääntöpalvelussa saadakseen autonsa kaupaksi.
    Last edited by AKSU; 08-08-2005, 21:58.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by AKSU
    suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
    Miten perustelet tuota? Minne ne sakut nyt noin ajaisivat, kun ottaa huomioon senkin että siellä voi pitää useampaa autoa kohtuullisimmin kuluin jolloin autoa kohti kilometrejä ei kerry yhtäpaljon kuin suomessa, jossa on velaksi ostettu kallis neekerivessa jolla sitten pitää ajaa hampaat irvessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat matkat kun se nyt on kerran ostettu.

    Hassua ettei ne sakut sitten aja pelkästään dieseleillä, vaikkei siellä ole diesel-veroa, jos kilometrejä tulisi sitten noinkin paljon. 60tkm vuodessa tekisi jokaista arkipäivää kohden sellaisen 230 kilsaa. Jos keskinopeudeksi ottaisi vaikka 60kmh (mikä on aika korkea jos ajetaan vähänkin taajamassa) niin saku käyttäisi joka arkipäivä n. 4 tuntia autossa istumiseen...

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by AKSU
    suomessa niii i... entäs saksassa? suurin osa tänkin foorumin autoista on saksantuonteja... Uskalias veikkaus et esim saksassa ajetaan keskimäärin 40-60tkm/V.
    Tässä on kyllä niin paljo mutua mukana ettei kirjoittajakaan varmaan ole miettinyt pahemmin mitä on kirjoittanut.

    Miksi ihmeessä saksalaiset ajaisivat enemmän kuin suomalaiset?

    60 tkm vuodessa-tahdilla saisit istua kolme tuntia päivässä autossa reilun 50 km/h:n keskinopeudella.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎