Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RiiQuu
    replied
    -92 M50 moottori

    Onko kukaan kuullut että tuollaisessa Vanoksettomassa koneessa olisi tapahtunut vastaavaa? Pitäisi ainakin olla vähemmän tekniikkaa joka menee hajalle..

    Kellään kokemusta mitä maksaisi pelkästään ketjun, kiristimien ja ohjureiden vaihto, ennaltaehkäisevänä toimeenpiteenä?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    etk

    ne on saksan hintoja, mutta kyllä samalla hintaa saa melkein täältäkin jos vähänkään on suhteita

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by jannmann
    laita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..

    etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
    että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
    männänrengassarja 6pyttyyn on n.160e
    Joo kiitos tiedoista pitää keskustella korjaamopäälikön kanssa noista männänrenkaista ja muista laakereista, myöskin venttiilejen ylihinnoista. Imut sentään makso vain 27€ kpl ja niitä meni vain 8kpl heh se oli sentään kohtuu hintaista. Minkäs mukaan noi hinnat laskettu kiinostaa vaan perustella heille että minkä taki ne ottavat ylihintaa? Varmaan se saksasta tuonti tuplaa hinnat

    Sano korjaamopäälikkö Hyvinkään BMW korjaamossa että kansi remppaan menee 10h, Tunti velotus 59€. Tein kyselyn Laakkoselle saavat kuulema 5h kansi rempan tehtyä mutta tietenkin tuntivelotus on 90€/h.
    Koneen irrotus ja takas laitto on toiset 10h tässä pajassa ei laakkosella, onko nämä tunnit teidän mielestä kohdillaan? Elikkä koko remppaan menee 20h tällä hetkellä, euroissa töihin menee 1200€ mutta nämäkin tunnit voivat olla karkeesti arvioituja mutta on kiva tietää kun työtuntilaskutuksen saan että ei hirveesti mene kusetuksen puolle.
    Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:44.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    remppa

    laita nyt samalla sitten uudet männänrenkaat ja alakerranlaakerit, on sitten kone jo melkein uus, eikä tee hintaa lisää enää kovinkaan paljoa..

    etk antaa saksan 2005 hinnaksi venttiileille imu n.14eskoa ja pako 24eskoa..
    että hyvin ottavat välistä jos täällä maksaa sen 43e kpl....
    männänrengassarja 6pyttyyn on n.160e

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by Meisseli
    Oikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.
    Mutta kyllä se moottorin tekniikka pikkasen vaikuttaa nokkien massan hidastumiseen/ketjuun varsinkin jos moottorissa on esim tehokas moottorijarrutus.
    Mutta epäilen että varmaan kampuran ratas on kulunut siitä ketjun löysyys johtuu, mutta sen näkee varmasti sitten vasta kun moottori on purettu kunnolla.
    Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 22:24.

    Leave a comment:


  • Meisseli
    replied
    Originally posted by JanisHell
    Yksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseen
    Oikeassapa olet. Ei se ketju tee mitään muuta kuin pyörittelee vähän osia siellä koneessa. Moottorijarrutus tai kiihdytys ei ketjun näkökulmasta eroa mitenkään siitä että kierroksia nostettaisiin tai laskettaisiin vaihde vapaalla. Tai ehkä sikäli että vapaalla huudattaessa kierrokset muuttuu paljon nopeammin, joten kai se ketju pääsee jopa marginaalisesti helpommalla ajon aikana.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Yksi teoria minulla varmaan on mennyt perseeleen. Että tuskinpa toi nokkaketju ja venttiilit paljoa vaikuttaa moottorijarrutukseen, vaan vaikuttaa puristukset mänitien kampuran massa ja kitka? Mitäs sanoo moottoriasiantuntijat? Eikun lisää kaljaa.
    Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 21:07.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Eipä näytä paljoon E36 omistajia kiinostavan tämä koneremppa tämän parinviikon aikana ihme kyllä, vaikka olen lukenut samantyyppisiä alkaviavikoja monella olevan mitä minulla on ollut.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by markok
    Kuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.
    Ei taida kuulua, mutta minulla on kuulunut tota rohinaa pitkän aikaan tosta moottorin edestä että se voi tarkoittaa sitä ketju on löysä "venyny" se ainaskin varoittaa, että sitä ei kannata luokitella pelkästään vanosviaksi. Korjaamolla sanottiin että kampuran ratas oli saanut osumaa silleen näytti että ketju olis vääntynyt löysyyden takia sen rattaan yli. korjaamolla sanotiin myös että se ketju oli sen verran venynyt että siinä olis ollut pituuden takia melkeen yhdenpykälän heitto. Enkä todellakaan ihmettele miksi BMW:een ketju venyy varmaan helposti, koska kiihtyvyydet ja moottorijarrutuksenväänöt ketjulle ovat toista luokkaa kuin normi japskiautoissa jos puhutaan japskiautojen kestävyydestä vs BMW kestävyys.
    Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 19:40.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Kuuluuko mihinkään BMW:n huolto-ohjelmaan mitään nokkaketjun huoltotöitä? Ajattelin, että pystyykö tätä ennakoimaan mitenkään vaan onko huonoa tuuria jos osuu kohdalle.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Minkäs hintasia normaalisti on 325i -93 pakoventtiili maksaa? Tuolla korjaamolla sanottiin että 43€ kpl ja niitä meni 12kpl että halpaa on
    Mutta onpahan kunnossa kone ton jälkeen.
    Last edited by JanisHell; 02-09-2005, 18:52.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    2500€ mennee varmaan rahaa nytten tohon pikku kansi remppaan kun joutuu nostaa motin pois että saa öljypohjan irti ja tutkittua mitä tämä venähtänyt ketju on tehnyt tuhoja tonne alakertaa voi olla että öljypumppu on saanut osumaa.

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Kävin tänään katselemassa ton moottorin osia pajalla ihmettelin kun hoonausjäljet näky helkutin hyvin pytyissä, että ihmettelen miten 200tuhannen km jälkeen hoonausjäljet ovat viellä noin hyvin väkyvillä. 1männässä oli tullu metallinväri ainoastaan esille ja muissa männissä oli vain karsta saanut kyytiä, että ei saaneet männät pahemmin olleskaan turpaan noista venttiileistä.

    Leave a comment:


  • petteriu
    replied
    Originally posted by full
    isäukon e34 520:ssä meni _jakohihna_ ja samalla lenteli venttiiliä kannesta läpi.. mäntää solmuun oikein kunnolla jne. remppa maksoi ammattikoululla 600e töineen/osineen ja auto on tällähetkellä kuin uusi. alakerralle ei tehty yhtään mitään
    OT, mutta sielläkö sitten edelleen ne samat solmuun menneet männät heiluvat edestakaisin ?

    Petteri

    Leave a comment:


  • JanisHell
    replied
    Originally posted by Cunttory
    Ihan vaan mielenkiinosta,pitkä vai lyhyt ketju?
    Pitkäketju on mennyt se on kasaantunut tonne kampuranhammaspyörän luokse sinne alumiinikoppaan hyvin nippuun. Saa nähdä mitä palasia sieltä alhaalta löytyy.
    Last edited by JanisHell; 23-08-2005, 22:24.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎