Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyt lopetti motti toiminnan 325i E36.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by AKSU
    Tän km määrän kuulin vaan eräältä bemareihin erikoistuneelta korjaamoyrittäjältä.Totes vaan kylmästi eräälle asiakkaalle et ei nostajat alle 250tkm rallattele ja
    meinas vaan et kun on noita moottoreita aukonut elämänsä varrella ja viimevuosina kun tuonti autot yleistyneet ja niitä rapatessa 150tkm ajettujen saksanhelmien sisuskalut on kutakuinkin samaaluokkaa kun 300-400tkm ajetuilla suomi autoilla.Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä tollasista 15v vanhoista 325 joilla ajettu jotain esim 130-200tkm ja joihin on vaihdettu joku tuuninki ratti ja nuppi...


    ja otos mainio.netistä:
    Kun käytettyjen autojen tuonti Ruotsiin vapautui 90-luvun puolessa välissä, Ruotsiin alkoi virrata huomattavia määriä käytettyjä autoja. Osa autoista tutkittiin tarkoin. Autojen alustanumeroiden perusteella niiden käyttöhistoria Saksassa pystyttiin selvittämään. Osoittautui, että hyvin huomattavassa osassa autojen matkamittarilukemia oli muutettu todellista pienemmiksi. Ilmiö jatkuu edelleen, koska Saksassa on hyvin helppoa ostaa palveluna sopiva mittarilukema. Tällaista toimintaa ei tapahdu yleensä merkkiliikkeissä, vaikka sen käyttö aiheutuu usein merkkiliikkeistä. Ne eivät halua ottaa myyntiin autoja, joiden mittarilukemat ovat yli 200 000 kilometriä. Siksi autoliikkeeseen autonsa myyvät käyttävät autonsa mittarinkääntöpalvelussa saadakseen autonsa kaupaksi.
    onhan se totta että autosta varmasti näkee onko 100tkm vai 300tkm ajettu. se on kyllä takuuvarma asia että keskimäärin autolla ajetaan saksassa vähemmän kun suomessa. n.200tkm ajetuista löytyy jo tosi hyvää ja jo ihan kulahtanutta vaikka on todelliset kilsat, riippuen onko ryllätty kaupungissa vai matka-ajoa. muutaman vuoden olen saksassa pyörinyt autoja kattelemassa ja jonkin verran asiat selvillä. huonoja öljyjä käytetään ja niitä ei vanhoihin pahemmin vaihdella ja koneet ja suodattimet saattaa näyttää tosi paskaisilta. jokainen toki uskooo mihin haluaa. toi 40-60tkm/vuosi on kyllä ihan täyttä paskaa. jos suomessa on keskimääräinen 18800km/vuosi niin ei se saksassa ainakaan pahemmin sen yli mene.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • wille
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 356
      • Mäntsälä

      #32
      Originally posted by JanisHell
      Jaahas olisko sitten laakkonen parempi korjaamo? Luulis toi hyvinkään Auto Arola osaavan tehdä rempan, kun on kuiteskin BMW korjaamo mutta kohtahan sen näkee heh. Pakko oli jättää hyvinkään bmw korjaamolle kun riihimäeltä hinausauto suostunut pidemmälle viemään, hinausvakuutuksen takia.

      No ite vein sinne ämmäläisen kytkin remontiin niin se oli siellä 5 viikkoa (piti valmistua 8h)...ja hajottivat multa vielä laatikon siinä samassa! jos haluat kuulla lisää tosta ni kysele pm:nä! Laakkosesta en tiedä kun yleensä teen rempat ite mutta tällöin oli kiire saada auto bimmerpartyille mutta sekin jäi haaveeksi!
      E30 325i cabrio
      E21 315
      E70 x5 30xd

      Comment

      • blauweiss
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 45
        • Nilsiä

        #33
        Originally posted by JanisHell
        No siksi koska eipä kuulema noita paljoo oo hajonnut vanoksen rutinan takia.
        Laakkosella ne puhuivat tossa puolvuotta sitten että jurnaa toi vanos vähäsen ja niitten mukaan ei sitä kannata korjata koska niitä eioo pahemmin hajonnut. Ja se vanos remppa olis maksanut 1000€ että tuleepa varmaan sekin teetettyä nytten samalla kerralla
        Hämmästelen moista arviota - olen vastaavasti kuullut, että nimenomaan Vanoksesta ei saa kuulua yhtään mitään muuta kuin sitä tasasta sirinää ja jonkun verran ilmastointilaitteen -klak- ääni. Että olisin kyllä kysellyt vielä BMW-asentajalta! Ehkä saat vaihtokoneen myös Saksasta - olen menossa sinne syyskuussa - joten....?

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by Eepo
          Jos se sun roottoris on paskana niin tuosta vois löytyä apuja suht halvalla..
          www.nettiauto.com/390804
          perkule, voi muuten olla mun vanha.. kone on tosiaan timmi ja äänetön.
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #35
            Originally posted by jvakeva
            perkule, voi muuten olla mun vanha.. kone on tosiaan timmi ja äänetön.
            Mutta toi on vanokseton moottori, vaikka on vuosmallia 93.
            325i -93 E36

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #36
              Originally posted by JanisHell
              Mutta toi on vanokseton moottori, vaikka on vuosmallia 93.
              haitanneeko tuo?
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • JanisHell
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 410

                #37
                Originally posted by jvakeva
                haitanneeko tuo?
                Olis se mukavaa luksusta.
                325i -93 E36

                Comment

                • jmarjamaa
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2002
                  • 92
                  • Kerava city

                  #38
                  Originally posted by bemu2000
                  onhan se totta että autosta varmasti näkee onko 100tkm vai 300tkm ajettu. se on kyllä takuuvarma asia että keskimäärin autolla ajetaan saksassa vähemmän kun suomessa. n.200tkm ajetuista löytyy jo tosi hyvää ja jo ihan kulahtanutta vaikka on todelliset kilsat, riippuen onko ryllätty kaupungissa vai matka-ajoa. muutaman vuoden olen saksassa pyörinyt autoja kattelemassa ja jonkin verran asiat selvillä. huonoja öljyjä käytetään ja niitä ei vanhoihin pahemmin vaihdella ja koneet ja suodattimet saattaa näyttää tosi paskaisilta. jokainen toki uskooo mihin haluaa. toi 40-60tkm/vuosi on kyllä ihan täyttä paskaa. jos suomessa on keskimääräinen 18800km/vuosi niin ei se saksassa ainakaan pahemmin sen yli mene.
                  Juu, tuo on totta tuo että öljyjä ei pahemmin vaihdella, lisätään vain kun paskat loppuunajetut öljyt tahtoo kadota pikkuhiljaa, se jos mikä kuluttaa moottorin pikavauhtia, öljynsuodatin tukossa ja kaupunkiajossa öljynpaineet matalammalla normaalia + kaikkea kuluttavaa moskaa taynnähän sellaiset litkut jo on.
                  kokemuksella tiedän että aikoinaan ranskalaisvalmisteella ajelin vaihtamatta öljyjä (ei riittänyt siihen romuun motivaatiota, työmatka-auto) niin 70tkm (210tmk mittarissa) ja se mylly lopahti kiertokangenlaakerit finaalissa.
                  elikkäs voisi sanoa noiden saksalaisten rääkkäyksellä että on bmw:n kiuas sitkeä ja aika lujaa tekoa lopen
                  patonkiin verrattuna samassa käytössä ainakin

                  niin ja ennenkuin joku rupeaa taas inttämään kuinka nykyöljyt kestää 100tkm
                  niin nämä oli jotku honkongista saatavat mitälie budjettiekoturbo lillinkiä, 8litraa kympillä
                  Last edited by jmarjamaa; 09-08-2005, 12:26.
                  E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
                  Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

                  EX:
                  e46 330dA m-sport II touring

                  Comment

                  • JanisHell
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 410

                    #39
                    Kyselin Laakkoselta ja Tapiolan Essolta noitten kansi remppojen hintoja että m50 moottorille 1000€-1500€ ja ammattitaitoselta kaverilta kansirempassa ei mee kuin 4-5tuntia ottaa kansi irti laittaa se takaisin tehdä säädöt ja koeajolle heh mutta tähän ei kuulu kansikoneistamo aika. Epäili laakkosella että vanos on varmaan sanonut itsensä irti koska ketjun katkeamisia tai hyppimistä eioo pahemmin koskaan tapahtunut. Tapiolan Essolla ne eivät rupee kansiremppoja tekemään ja kuulema koskaa ole tehnytkää.
                    Last edited by JanisHell; 09-08-2005, 12:29.
                    325i -93 E36

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Olihan täällä yksi keneltä oli kampiakselilta kulunut ratas loppuun ja sitten hypännyt jako.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • JanisHell
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 410

                        #41
                        Originally posted by Cell
                        Olihan täällä yksi keneltä oli kampiakselilta kulunut ratas loppuun ja sitten hypännyt jako.
                        Eikös siitäkin rattaasta epäilty että siinä olis ollut karkasuvika?
                        325i -93 E36

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #42
                          Näin on, koitas nyt saada sitte tarkistettua onko kampiakselin pyörän hampaat kuluneet vinoon? Jos se on jo toinen m50 joka sillai hajoaa.

                          jos kyllä, täytyy alkaa itsekin miettimään laittaisiko pommin kiertämään kun 300 tkm alkaa lähestyä.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • JanisHell
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 410

                            #43
                            Originally posted by alspe
                            Näin on, koitas nyt saada sitte tarkistettua onko kampiakselin pyörän hampaat kuluneet vinoon? Jos se on jo toinen m50 joka sillai hajoaa.

                            jos kyllä, täytyy alkaa itsekin miettimään laittaisiko pommin kiertämään kun 300 tkm alkaa lähestyä.
                            Mä kerron sitten vikaraportin kun saan autopajan sisälle ensviikon maanantaina.
                            325i -93 E36

                            Comment

                            • JanisHell
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 410

                              #44
                              Halvalta kuulostaa kuiteskin toi kansi remppa 1500€ BMW:eeseen kun muistelen aikoinaan 5vuotta sitten Nissan Sunny 91vm 16ventiiliseen 1.6l koneeseen olis Nissani korjaamossa maksanut kansiremppa 24000mk elikkä 4000€ huhhuh, mutta se tulikin sitten itse tehtyä ja makso sitten 6000mk osineen heh.
                              Last edited by JanisHell; 09-08-2005, 14:03.
                              325i -93 E36

                              Comment

                              • jvakeva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2433
                                • Kouvola

                                #45
                                eiköhän melkein kaikilla "200 000km" ajetulla saksan rieskalla ole pommitettu lähemmäs 300 000km..
                                B10 V8 # 108
                                saab r560 8X4

                                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎