Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-36 325 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hOGi
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1295
    • Espoo

    #16
    Originally posted by late
    Originally posted by hOGi
    ESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:
    mites toi vtteen mittaus noin paljo kustantaa? :shock:
    Hyvä kysymys, kyllä se vaan maksaa. Arvonlisäverollinen hinta yhdelle mittaukselle on noin 1200€, ja sen lisäksi tulee sitten muutosrekisteröinti-, yms. kulut. On huomattava, että jos auto ei mene kerralla läpi testistä, niin sitten tarvitaan uutta mittausta. En usko että tavallinen tuunaaja saa tuollaista ESS:n sarjaa laillisesti kiinni autoon alle 6000€:n. Tuntemalla oikeita henkilöitä saa varmasti halvemmalla, mutta tätähän ei kysytty...
    www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • EFNU

      #17
      Originally posted by Bullitt
      Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.
      Sitten tulee vielä tämä mallisarja juttu, M3:han on (noh, näemmä riippuu nykyään konttoristakin..) eri mallisarjaa, eli maksimitehot olisi jotain 230 hv kun nuo valmiit setit antavat minimissäänkin 260hv. Eli menee modaamiseksi että tehoja saadaan tiputettua, onko tuollainen setti sitten enää se TûV-hyväksytty.

      Edelleenkin kiinnostaisi miten VTT/muutoskatsastettua vähäpäästöisahdettua härveliä saa muuttaa, ahdin etc. jos jollain olisi tietoa?
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • sheme
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 344
        • ESPOO/THAILAND

        #18
        Originally posted by Calypsocoupe
        Originally posted by Bullitt
        Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.
        Sitten tulee vielä tämä mallisarja juttu, M3:han on (noh, näemmä riippuu nykyään konttoristakin..) eri mallisarjaa, eli maksimitehot olisi jotain 230 hv kun nuo valmiit setit antavat minimissäänkin 260hv. Eli menee modaamiseksi että tehoja saadaan tiputettua, onko tuollainen setti sitten enää se TûV-hyväksytty.

        Edelleenkin kiinnostaisi miten VTT/muutoskatsastettua vähäpäästöisahdettua härveliä saa muuttaa, ahdin etc. jos jollain olisi tietoa?
        Eikös tääs ollut E36:ista kyse (M3 286/321hv)?

        Eli 385 hv olisi siis lain mukaan max. tehot E36 M3:een, jos kyse 3,2l (321 hv + 20%)!?! Näille arvoille luulisi ainakin 3.0l pannun tehot saada säädettyä???
        MB 300E
        Fiat Panda -isolohko:think

        EX - AUDI COUPE
        EX - 750iA E32
        EX - AUDI
        EX - MB 500 SEC (C140)
        EX - Mini Leyland -78
        EX - Mini -74
        EX - 540 E39
        EX - M3 E36
        EX - 528I E39
        EX - 518/535 E34

        Comment

        • hOGi
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1295
          • Espoo

          #19
          Originally posted by sheme
          Originally posted by Calypsocoupe
          Originally posted by Bullitt
          Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.
          Sitten tulee vielä tämä mallisarja juttu, M3:han on (noh, näemmä riippuu nykyään konttoristakin..) eri mallisarjaa, eli maksimitehot olisi jotain 230 hv kun nuo valmiit setit antavat minimissäänkin 260hv. Eli menee modaamiseksi että tehoja saadaan tiputettua, onko tuollainen setti sitten enää se TûV-hyväksytty.

          Edelleenkin kiinnostaisi miten VTT/muutoskatsastettua vähäpäästöisahdettua härveliä saa muuttaa, ahdin etc. jos jollain olisi tietoa?
          Eikös tääs ollut E36:ista kyse (M3 286/321hv)?

          Eli 385 hv olisi siis lain mukaan max. tehot E36 M3:een, jos kyse 3,2l (321 hv + 20%)!?! Näille arvoille luulisi ainakin 3.0l pannun tehot saada säädettyä???
          Joo, kyllä asia on juuri niinkuin laskeskelit - kun kyse on M3:sta. Jos kyse on 325:sta, 328:sta tai jostain muusta E36-korisesta autosta, niin homma lasketaan 325:n tai 328:n mukaan = n. 230 pollea. AKE:n mukaan M3 on M-sarjaa ja esim. 328 on 3-sarjaa. Olen käynyt itse tutkimassa näitä asioita katsastusaseman rekisteristä ja ikäväkseni täytyy todeta, että aika pahalta näyttää. Muutenhan olisin jo tehnyt tekniikanvaihdon 325 -> M3.

          Tietty pakkaa sekoittaa se, että foorumissakin on ollut juttua Alpina B3:n tekniikan vaihtamisesta laillisesti 325:n runkoon. Periaatteessa tämä ei pitäisi olla sallittua, mutta jos katsastusasema tekee virheen ja päästää tuon kilpiin niin mikäs siinä sitten; ei muuta kuin kovaa ajoa. En vain oikein tiedä, viitsinkö ostaa M3:sta ja vaihtaa siitä tekniikan omaan autooni vain todetakseni, että mulle sattuva katsastaja osaa pykälät :(
          www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

          Comment

          • TONI_VAAN
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 210

            #20
            ottakaapa sitten se teho paino suhde huomioon E-30 painaa kuiteski vähemmän mitä E-36 M-sports viijalassa hehkutti sitä miten viritetty 325 E-30 pärjää E36 M-kolmoselle :lol:

            hukkasin kylläki jonnekki ne tiedot

            mutta teho/paino suhteella ne oli laskettu oispa hauska nähä miten E-30 liikahtaa kun siihen on asennettu se M-3 mylly
            saattas hieman erillä tavalla liikahtaa ja missähän ajassa pöläyttäs sitte kuopio-tampere välin?? toisaalta turbottu M-50 liikahtas yhtä kivasti

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #21
              Originally posted by Calypsocoupe
              Sitten se testi pitäisi saada vielä läpikin..

              Btw. Jos/kun ton VVT:n pussitestin saa läpi, niin onkohan mahdollista vaihtaa ahtimen tyyppiä (remmi -> turbo)?
              Mitäs tuolla vvt:n testissä sitten rallatellaan :?: Aattelin vaan,että kai se auto ennen tuota testiä penkissä säädetään niin että tuo testi menee pakostakin läpi :?: Näin järkevä ainakin tekisi :roll:

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #22
                VTT:n testi on ilmeisesti (en ole varmistanut) kylmäkäynnistystesti, eli kylmäkäynnistyksessä kertyvät päästöt kerätään ja mitataan. Normaali pakokaasumittaushan on piece-of-cake vakionokilla olevalla ruiskumotilla.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Mr.Cold
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 214
                  • Uuleapori

                  #23
                  Mitä mulle on valehdeltu menee toi vtt:n testi jotenkin näin:
                  Auto yöksi pakkaseen ja vehkeet kiinni ja auto käyntiin... autoa pidetään jotain 10-15 sec käynnissä ja sen perusteella tehdään päätös menikö se läpi vai ei!
                  Mitä ilmeisemminkin moni uusikaan auto ei tuota läpäise noin vaan koska moniko katti ehtii tuossa ajassa lämmetä toimintakuntoon ja jos startti menee pitkäksi niin tulee auton odb hässäkkään merkki joka aiheuttaa hylkäämisen.

                  Ehkä tuosta tuurilla saattas selvetä huijaamalla, Eli laittaa jonku vitunmoisen sähkövastuksen kattiin ,Mutta epäilen et huomaavat jos autossa katti muka toimii heti ja käy onnetonta tyhjäkäyntiä sähkön kulutuksen vuoksi :wink:
                  -Cabrio 325- Myyty 25.9-04
                  Ja e12 face-lift tulossa vapuksi =)

                  Comment

                  • Rimmi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 83
                    • Tampere

                    #24
                    Kaveri teki jo pari vuotta sitten e36 318 coupesta tekniikan vaihdolla M3, ei mitään ongelmia.
                    Toinen kaveri tässä äsken 325 tekniikanvaihdolla-->B3, ei ongelmia.
                    En siis oikein ymmärrä näitä teidän puheita siitä, että tällaiset eivät onnistuisi. Täällä pirkanmaalla ne ainakin onnistuu.

                    Comment

                    • TONI_VAAN
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 210

                      #25
                      hmm

                      Originally posted by Rimmi
                      Kaveri teki jo pari vuotta sitten e36 318 coupesta tekniikan vaihdolla M3, ei mitään ongelmia.
                      Toinen kaveri tässä äsken 325 tekniikanvaihdolla-->B3, ei ongelmia.
                      En siis oikein ymmärrä näitä teidän puheita siitä, että tällaiset eivät onnistuisi. Täällä pirkanmaalla ne ainakin onnistuu.
                      mikä on suurin kone kuutiotilavuuen suhteen jonka E-kolmikuutoseen on saannut jos ei oteta puheeks äm-kolmosta täytyypä pirkan maalle lähteä sitte autoa katsastamaan kuhan saan sen rakennettua oishan se kiva saaha pellin alle m50b25 mielellään turbolla en sen kummempaa tartte omaan pirssiin joka tulee olemaan koriltaan E30 . :(=) ->riesa

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • EFNU

                        #26
                        Pitäs soitella vaikka Testcenter Tiilillälle ja kysellä tarkemmin mitä tuo testi pitää sisällään.

                        Rimmi: Saako siellä leimaan ihan mitä tahansa, vai rikkooko ne vain jotain tiettyjä pykäliä?

                        Ps. Hassua että siihen M3:seen oli laitettu tehtaalla 1,8 mylly..

                        Edit: TONI_VAAN: Suurin on M52B28, eli 2,8 litraa.
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • Rimmi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 83
                          • Tampere

                          #27
                          Ei täällä ole tarvinnut mitään pykälöitä rikkoa!
                          Musta vaan tuntuu, että te ehkä tutkitte/tulkitsette pykälöitä vähän turhankin tarkasti. :wink:

                          Ei muutakun tekniikkaa vaihtamaan, jos sopiva löytyy...

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • EFNU

                            #28
                            Eikö pykälät edelleenkin sano että autoon saa vaihtaa mallisarjan tehokkaimman moottorin jos alusta/jarrut päivitetään samoin? Sitten kun 3xx ja M3 on erimallisarjaa niin eipä siitä paljon huumoria vedetä. Kerro ihmeessä jos asia on toisin, kyllä me sut jotenkin siitä tiedosta palkitaan :wink:

                            Ps. Olen sanonut ennenkin: Jos kaikki mikä menee leimasta läpi, olisi laillista, niin meillä ei olisi Suomessa hätäpäivää autonrakentelussa.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15242
                              • Ajamisen Iloa

                              #29
                              en tajua miksi ne olisivat E36 eri mallisarjaa.
                              E30 ehkä mutta ei E36. :|
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by remotion
                                en tajua miksi ne olisivat E36 eri mallisarjaa.
                                E30 ehkä mutta ei E36. :|
                                siitä pitää laittaa akeen kysely... :wink:
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎