......
							
						
					......
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Piti ihan lukea toiseen kertaan ennenkuin meni jakeluun.. mutta aikas mielenkiintoinen juttu!Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
 PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkos tää filtteri mallia kaikki "lämmin ilma koneeseen konehuoneesta" vai koteloitu ulkoa ilmaa haukkaava malli? Dynopenkis kun paikallaan rääkkään niin konehuoneen lämmöt nousee kummasti vaikka edessä olisi isokin flekti. Ajettaessa maantienopeuksia vapari varmaan antais vielä pari heppaa. Sinällään en tätä tehoeroa kiellä. Vaparien hyöty heppoihin kun tahtoo usein olla laskeva. En omaan pirssii juuri siksi vielä oo laittanu. Vois ihan mielenkiinnosta joskus kokeilla hyvää koteloitua mallia ja penkittää kun meillä on koulussa oma 4-vetopenkki. Onhan siitä ollu ennenkin juttua et 328 vois olla enemmänkin kuin 193hp...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei se ilman lämpötila pelkästään, tehtaan paketti luultavasti hyödyntää resonanssejakin. Ne menee päin persettä tuollaisilla kartioilla ja siinä ei sitten auta enää selittää että vähemmän on virtausvastusta, tehot meni saman tien.325i -08
 i3 REx -17
 M5 -98 Imolarot
 535i -90 N/A project (maatumassa)
 
 Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 juuh ja ilmamassamittarille pitäs ilma mennä pyörteilemättä ettei mee sekasin...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin, pelkästään 325 -> 328 koneiden litratilavuuksien eron mukaan tehoja samalla viriasteella pitäisi löytyä 192 -> 215hp. Joten melkoisesti bemarilla kuristettu 2.8 litraista, jos tosiaan vain 193hp löytyisi.
 
 Tosin 2.8 huipputehot ilmoitettu tulevan jo niinkin matalalla, kuin 53-5500r/min, joten ehkä sieltä -10-15hp on tosiaan katkaistu yläpäästä pois. Silloin joku 203hp vakiona tuntuisi luonnolliselta.
 Onko käppyrää, että millä kierroksilla tuo huipputeho saatiin eli missä vaiheessa käyrä tippuu / virivaraa yläpäässä jollain chipillä tms.?
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tehot ilmeisesti mitattu/laskettu takapyöriltä sisältäen erilaiset vimansiirron häviöt? Ts. itse moottoriteho on vieläkin suurempi! (Siis se mikä yleensä ilmoitetaan)
 
 En siis tarkoita, että sillä ilmoitetulla olisi mitään väliä. Sillä kuitenkin usein Corolla-kuskit elvistelee Essolla, vaikka takapyörille tulisi kokonaiset 50 heppaa. Now: 525xd -09 Now: 525xd -09
 Ex: 330d -07
 Ex: 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eipä ollut mitenkään ihmeellisesti koteloitu, mutta vakioputsarin ilmanottoputken edessä kuitenkin.Originally posted by BMW M3 Coupe -93Onkos tää filtteri mallia kaikki "lämmin ilma koneeseen konehuoneesta" vai koteloitu ulkoa ilmaa haukkaava malli? Dynopenkis kun paikallaan rääkkään niin konehuoneen lämmöt nousee kummasti vaikka edessä olisi isokin flekti. Ajettaessa maantienopeuksia vapari varmaan antais vielä pari heppaa. Sinällään en tätä tehoeroa kiellä. Vaparien hyöty heppoihin kun tahtoo usein olla laskeva. En omaan pirssii juuri siksi vielä oo laittanu. Vois ihan mielenkiinnosta joskus kokeilla hyvää koteloitua mallia ja penkittää kun meillä on koulussa oma 4-vetopenkki. Onhan siitä ollu ennenkin juttua et 328 vois olla enemmänkin kuin 193hp...
 Ja dynossa pyöritettäessä helvetillinen puhallin auton edessä!
 Ja kun lukee noita "nahkahousumaan" tuning lehtiä, ei niissäkään sen kummemmin kotelointeja harrasteta?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siis tuo teholukema oli moottorista.
 
 Itsekin olin tuolla tapahtumassa ja ehkä tätä eroa suurensi vielä se tosiasia, että jokaisen autolla tehtiin kaksi rykäisyä peräkkäin, mistä se toine rykäisy antoi aina paremmat lukemat. Janne sanoi, että siinä toisessa rykäisyssä vehkeet paremmassa käyntilämpöitilassa, joten siitä tuo parannus.
 
 Ja siis tässä tapauksessa ensin vedettiin kartiolla, ja sitten pikavaihto ja heti perään vakiolla. Eli luultavasti kartiollakin olisi tulokset hiukan parantunut toisella vedolla. Eli ero olisi hiukan pienentynyt "paperilla", mutta ei siis tosiaan olisi muuttanut käyrän muotoa, eli se katvealue väännössä olisi toki pysynyt.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käppyrä kyllä tulossa jutun liitteeksi.Originally posted by JuiceNiin, pelkästään 325 -> 328 koneiden litratilavuuksien eron mukaan tehoja samalla viriasteella pitäisi löytyä 192 -> 215hp. Joten melkoisesti bemarilla kuristettu 2.8 litraista, jos tosiaan vain 193hp löytyisi.
 
 Tosin 2.8 huipputehot ilmoitettu tulevan jo niinkin matalalla, kuin 53-5500r/min, joten ehkä sieltä -10-15hp on tosiaan katkaistu yläpäästä pois. Silloin joku 203hp vakiona tuntuisi luonnolliselta.
 Onko käppyrää, että millä kierroksilla tuo huipputeho saatiin eli missä vaiheessa käyrä tippuu / virivaraa yläpäässä jollain chipillä tms.?
 Käppyrästä katsottuna huiput tulevat tosiaan jossain tuolla mainitsemallasi kierrosalueella.
 Samassa kordinaatistossa näkyy myös vaparin teho -ja vääntökäyrät.
 Mutta analysoidaan sitä enemmän, kun saan sen näkyviin...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos nyt selvennetään vielä asiaa, että kyseiselle autolle tehtiin ensin KAKSI vetoa VAPARILLA!Originally posted by BMW 325I avoSiis tuo teholukema oli moottorista.
 
 Itsekin olin tuolla tapahtumassa ja ehkä tätä eroa suurensi vielä se tosiasia, että jokaisen autolla tehtiin kaksi rykäisyä peräkkäin, mistä se toine rykäisy antoi aina paremmat lukemat. Janne sanoi, että siinä toisessa rykäisyssä vehkeet paremmassa käyntilämpöitilassa, joten siitä tuo parannus.
 
 Ja siis tässä tapauksessa ensin vedettiin kartiolla, ja sitten pikavaihto ja heti perään vakiolla. Eli luultavasti kartiollakin olisi tulokset hiukan parantunut toisella vedolla. Eli ero olisi hiukan pienentynyt "paperilla", mutta ei siis tosiaan olisi muuttanut käyrän muotoa, eli se katvealue väännössä olisi toki pysynyt.
 Sitten samat KAKSI vetoa VAKIOPUTSARILLA.
 Ja koneen lämpötila ero kyseisten vetojen välillä tuskin erosi yhtään!
 Kone oli valmiiksi normilämmöissä jo ennen ensimmäistä vetoa!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jahas, mun moka. En nähnyt kun yhet vedot ennen ja jälkeen. Mutta päivän piristys tuo kokeilu kyllä oliOriginally posted by mika68Jos nyt selvennetään vielä asiaa, että kyseiselle autolle tehtiin ensin KAKSI vetoa VAPARILLA!
 Sitten samat KAKSI vetoa VAKIOPUTSARILLA.
 Ja koneen lämpötila ero kyseisten vetojen välillä tuskin erosi yhtään!
 Kone oli valmiiksi normilämmöissä jo ennen ensimmäistä vetoa! // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog // // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Aivan loistava testi!!
 
 Kartiofiltteri on vaan all show no go juttuja 
 
 Kuka ajaa vakiosta kuristetulla autolla käsi pystyyn 
 
 
 edit: en tarkoita ahdettuja koneitaLast edited by Rockwell; 14-10-2005, 10:47.BMW F31 330d M-Sport -13
 ex. BMW F21 116i -13
 ex. BMW 540i(g) Touring -01
 ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
 ex. BMW 316g -99
 ex. BMW M5 Touring -92
 ex. BMW 535i -91
 ex. BMW M5 -91
 ex. BMW 325i Touring -90
 Comment
Comment