Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten mahtuu pyörimään 225/45/17 renkaat E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #31
    Eihän tuo 225/45/17 ole oikeastaan yhtään korkeampi kuin 205/60/15 joten kyllä ne sinne mahtuu.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #32
      Aloitetaan ehdotukset tästä: Vanne 8(t. 7,5?)x17 et35 (saattaa mennä tarkalle, miel? 38-40) ja renkaat 225/45-17, tuolla 7,5 vanteella 215/45? Eihän se tästäkään absoluuttisen selväksi tullu mutta saadaan luultavasti keskustelua aikaiseksi, ainakin kysymysmerkkejä tuli muutama. (Eipäs tullutkaan kun olen kuullut että lahtelainen muutama on viisi )
      E: kerkesit itse editoida ennenkuin sain vastauksen valmiiksi.

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #33
        Originally posted by Freak View Post
        Laitas nyt mulle kuvia sun vanteista.
        Vanteet on samaa mallia ku Class II vakiot on paitsi että 17" kokoiset ja takana leveämmät eli ei se kovin erinäköinen ole kuin viimekesänäkään

        Parin viikon päästä ois suunnitelmissa huoltoviikonloppu, jos alle sais uretaanipuslat, Cup kit alustan ja siipeen vihdoin lisää korkeutta...

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2540
          • .

          #34
          Originally posted by Jochen View Post
          Vanteet on samaa mallia ku Class II vakiot on paitsi että 17" kokoiset ja takana leveämmät eli ei se kovin erinäköinen ole kuin viimekesänäkään

          Parin viikon päästä ois suunnitelmissa huoltoviikonloppu, jos alle sais uretaanipuslat, Cup kit alustan ja siipeen vihdoin lisää korkeutta...
          Jepjep. Karseeta... (VITSI!)

          Mulla on takana uretaanipuslat. Eteenkin olisi epäkeskomallia, mutta ei kannata vaihtaa, kun siellä on jo epäkeskoumpipusla valmiina. vakajiin en puslia ole vaihtanut. Miksi Cup kit alusta? Siis koko alustasarja iskareineen ja jousineen? Miksi sinä luopua hyvistä Bilstein-iskareista? Tarpeettomana voisit myydä mulle sitten ne takaiskarit, kun mulle on joku taliaivo menyt vaihtamaan orkkisten tilalle sassit.

          Ja hyvin mahtuu pyörimään 225/45 - 17 renkaat.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #35
            Originally posted by Freak View Post
            Jepjep. Karseeta... (VITSI!)

            Mulla on takana uretaanipuslat. Eteenkin olisi epäkeskomallia, mutta ei kannata vaihtaa, kun siellä on jo epäkeskoumpipusla valmiina. vakajiin en puslia ole vaihtanut. Miksi Cup kit alusta? Siis koko alustasarja iskareineen ja jousineen? Miksi sinä luopua hyvistä Bilstein-iskareista? Tarpeettomana voisit myydä mulle sitten ne takaiskarit, kun mulle on joku taliaivo menyt vaihtamaan orkkisten tilalle sassit.

            Ja hyvin mahtuu pyörimään 225/45 - 17 renkaat.
            Muuttuiko meteli ja alustan tuntuma noiden puslien takia? Ensikäden tiedot kiinnostaa ennenkuin pistän tilauksen menemään! Tosin perä tuntuu niin nuljulta että puslat on vaihdettava johonkin vaikka mikä olisi.

            Ei oo varaa mitenkään (korkeus tai jäykkyys) säädettävään alustaan just nyt (kämpän remontti vie kaiken ja vähän enemmänkin) ja jotenkin muistelin että jompikumpi takapään iskari olisi vähän vuotanutkin. Jousissa taisi olla jotain väriä eli ne ei taida olla alkuperäiset.

            H&R Cup Kit iskarit (saschit käsittääkseni) ja jouset olisi siis tulossa kun sattui olemaan myydään palstalla iskemätön setti tarjolla. Aluksi ajattelin pelkkiä madallusjousia mutta ehkä tuollaisessa kitissä on vaimentimet ja jouset saatu natsaamaan hyvin yhteen? Ja isoilla madalluksilla pitäisi iskareidenkin olla tarkoitukseen sopivat, en tiedä miten nuo nykyiset toimisi.

            Olikos sulla jotkin M3:n osat etuiskareiden yläpäässä antamassa lisää - camberia? Ajattelin ghettotuningina kokeilla parin shimmin laittamista pyörännavan ja tolpan alapään väliin, sillä pitäisi helposti saada joku -1 lisää. Saattaa kyllä tarvita spacerin kun renkaan reuna lähenee tolppaa.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • Ac Naisseri
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 109
              • Raisio

              #36
              E46 vanteet E36:es

              Isketääs tänne.


              Sattu oleen jemmas BMW style 44 olevat vanteet tällasilla spekseillä 8JX17 ET:47.
              Päällä on uus 215/45/17 kitka ja edessä ottaa (e36 325i auto M3 iskareilla) hiukan ääriasennoissa pyöränkotelojen sisäreunoihin kiinni. Ratissa ei tunnu mitää eikä pidä ääntä, mutta selvästi näki, kun otti renkaan pois, että hieman on ottanut kiinni. Ajettu sen verran vain, että kokeiltu raapiiko.

              Mitä jos sinne nyt laittaa etuakseliin esim. 5mm spacerit, miten käy pyöränkulmien? Muuttuuko radikaalisti? Pari viikkoa sitten laitettu 7,5" x 17 vanteella ja 215/45/17 renkaalla kulmat kohille. Takana ei ole varaa tuoda renkaita ulommas ilman kaari hommia, eikä just vaihdettuja kaaria viitti alkaa pilaamaan. Eli ongelma on ainoastaan etuakselissa.

              Kiitos.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9986
                • KVLA

                #37
                Originally posted by Ac Naisseri View Post
                Isketääs tänne.


                Sattu oleen jemmas BMW style 44 olevat vanteet tällasilla spekseillä 8JX17 ET:47.
                Päällä on uus 215/45/17 kitka ja edessä ottaa (e36 325i auto M3 iskareilla) hiukan ääriasennoissa pyöränkotelojen sisäreunoihin kiinni. Ratissa ei tunnu mitää eikä pidä ääntä, mutta selvästi näki, kun otti renkaan pois, että hieman on ottanut kiinni. Ajettu sen verran vain, että kokeiltu raapiiko.

                Mitä jos sinne nyt laittaa etuakseliin esim. 5mm spacerit, miten käy pyöränkulmien? Muuttuuko radikaalisti? Pari viikkoa sitten laitettu 7,5" x 17 vanteella ja 215/45/17 renkaalla kulmat kohille. Takana ei ole varaa tuoda renkaita ulommas ilman kaari hommia, eikä just vaihdettuja kaaria viitti alkaa pilaamaan. Eli ongelma on ainoastaan etuakselissa.

                Kiitos.

                Jos et halua levikepaloja käyttää,niin laitat sinne raidetankoihin kääntyvyyttä "säätävät" rajoittimet.(Retrofit kit, steering angle stop).Löytyy käsittääkseni ihan marmoritiskiltä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by Ac Naisseri View Post
                  Isketääs tänne.


                  Sattu oleen jemmas BMW style 44 olevat vanteet tällasilla spekseillä 8JX17 ET:47.
                  Päällä on uus 215/45/17 kitka ja edessä ottaa (e36 325i auto M3 iskareilla) hiukan ääriasennoissa pyöränkotelojen sisäreunoihin kiinni. Ratissa ei tunnu mitää eikä pidä ääntä, mutta selvästi näki, kun otti renkaan pois, että hieman on ottanut kiinni. Ajettu sen verran vain, että kokeiltu raapiiko.

                  Mitä jos sinne nyt laittaa etuakseliin esim. 5mm spacerit, miten käy pyöränkulmien? Muuttuuko radikaalisti? Pari viikkoa sitten laitettu 7,5" x 17 vanteella ja 215/45/17 renkaalla kulmat kohille. Takana ei ole varaa tuoda renkaita ulommas ilman kaari hommia, eikä just vaihdettuja kaaria viitti alkaa pilaamaan. Eli ongelma on ainoastaan etuakselissa.

                  Kiitos.
                  Spacerit ei vaikuta pyöränkulmiin, niiden asennuksessahan ei tietääkseni kosketa mihinkään säätöihin...
                  Taakse sopii 8x17 et 35 vanteet 225/45 renkailla alle heittämällä vaikka millä madalluksella -1,5 ast. camberilla eli myös vakioalustalla eli ei huolta sen suhteen joten sinun 8x17 et 47 vanteisiin voi laittaa taakse 12 mm. spacerit ja vielä kaaret säästyy.

                  Comment

                  • Ac Naisseri
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 109
                    • Raisio

                    #39
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Spacerit ei vaikuta pyöränkulmiin, niiden asennuksessahan ei tietääkseni kosketa mihinkään säätöihin...
                    Taakse sopii 8x17 et 35 vanteet 225/45 renkailla alle heittämällä vaikka millä madalluksella -1,5 ast. camberilla eli myös vakioalustalla eli ei huolta sen suhteen joten sinun 8x17 et 47 vanteisiin voi laittaa taakse 12 mm. spacerit ja vielä kaaret säästyy.


                    Mitenkäs sitte, ku olen lukenut kahdenlaista tekstiä spacerien käytöstä, ei katukäyttöön luvallisia ja/tai pitäs olla vannekohtaset ?

                    Entä onko suositeltavaa laittaa kummallekin akselille spacerit (jos laittaa), kun nyt raapii vain edessä. Mietin, että laittais vain eteen?
                    Yks vaihtoehto olisi myös heittää nuo hegulin mainitsemat kääntymisen rajottimet.

                    Kiitos neuvoista.

                    Comment

                    • Enska325i
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 333
                      • Masku

                      #40
                      Originally posted by Ac Naisseri View Post
                      Mitenkäs sitte, ku olen lukenut kahdenlaista tekstiä spacerien käytöstä, ei katukäyttöön luvallisia ja/tai pitäs olla vannekohtaset ?

                      Entä onko suositeltavaa laittaa kummallekin akselille spacerit (jos laittaa), kun nyt raapii vain edessä. Mietin, että laittais vain eteen?
                      Yks vaihtoehto olisi myös heittää nuo hegulin mainitsemat kääntymisen rajottimet.

                      Kiitos neuvoista.
                      Vain vannekohtaiset ovat laillisia Suomessa...

                      Hyvin voi laittaa vain eteen pelkästään. Kääntymisen rajoittimet olisivat laillinen ratkaisu. Jotenkin muistelisin, että e36:ssa jos ollut alkujaan alkuperäiset 17" vanteet, niin nämä kääntymisen rajoittimet olisi jo tehtaan toimesta.
                      E46 330i M-sport touring

                      ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                      sigpic

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎