Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeDa21
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322

    E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!

    Auto siis e36 325i ja kiihtyy aika heikosti kun lämmöt vähänkin nousee..kylmällä koneella lähtee ihan eri tavalla kuin lämpimällä ja eron huomaa todella selvästi ja myös vääntöjä tuntuu hieman katoavan. Toinen probleemi on, että alkaa "röpöttämään" tuossa 1500-3000rpm:n kohdalla, jonka jälkeen äänet muuttuvat mielestäni normaaliksi. Missähän voisi olla jotain häikkää? Lambdan arvot olivat kohdillaan ja autoon muutenkin vaihdettu juuri kisakatit jne..Tulpat ainakin ajattelin vaihtaa, kun niistäkään ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Voisiko tehojen hiipuminen/röpöttäminen johtua heikoista tulpista? Sellaista on myös viellä hieman havaittavissa, kun ajaa tasasella kaasulla niin alkaa hieman nykimään..
    Last edited by KeDa21; 13-05-2007, 23:31.
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #2
    Originally posted by KeDa21
    Auto siis e36 325i ja kiihtyy aika heikosti kun lämmöt vähänkin nousee..kylmällä koneella lähtee ihan eri tavalla kuin lämpimällä ja eron huomaa todella selvästi ja myös vääntöjä tuntuu hieman katoavan. Toinen probleemi on, että alkaa "röpöttämään" tuossa 1500-3000rpm:n kohdalla, jonka jälkeen äänet muuttuvat mielestäni normaaliksi. Missähän voisi olla jotain häikkää? Lambdan arvot olivat kohdillaan ja autoon muutenkin vaihdettu juuri kisakatit jne..Tulpat ainakin ajattelin vaihtaa, kun niistäkään ei ole tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Voisiko tehojen hiipuminen/röpöttäminen johtua heikoista tulpista? Sellaista on myös viellä hieman havaittavissa, kun ajaa tasasella kaasulla niin alkaa hieman nykimään..
    Onko vikakoodit tsekattu? Itse veikkailen nokka-akselin asentotunnistinta, painin sen ongelman kanssa tässä para-aikaa myös
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #3
      Originally posted by fastandfurious
      Onko vikakoodit tsekattu? Itse veikkailen nokka-akselin asentotunnistinta, painin sen ongelman kanssa tässä para-aikaa myös
      Ei ole viellä vikakoodeja tarkistettu, eli sen voisi kyllä ensin tehdä ennekuin käy mitään uusimaan. Näkyykö muuten vikakoodeissa jos se nokka-akselin asentotunnistin on mennyt tai pystyykö itse tarkistamaan miten helposti?

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Originally posted by KeDa21
        Ei ole viellä vikakoodeja tarkistettu, eli sen voisi kyllä ensin tehdä ennekuin käy mitään uusimaan. Näkyykö muuten vikakoodeissa jos se nokka-akselin asentotunnistin on mennyt tai pystyykö itse tarkistamaan miten helposti?
        Ei välttämättä näy toi tunnistin vikakoodeissa koska voi olla silleenki rikki et antaa oikean arvon, mutta väärään aikaan. (noin se mulle selitettiin)

        Ite tarkastasin myös puolat sun tilanteessa jos ei vikakoodeja löydy...
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Vaihda ne tulpat. Itsellä pikkasen vedot parani kun vaihdoin ne. Sit nappaa vielä akun kenkä tunniksi irti niin se nollaa mahdolliset vikakoodit. Itselläni lambda antoi hetkittäisen vikakoodin, jonka vuoksi auto menee sille nilkutusohjelmalle. Jos vielä toimii huonosti, mene luetuttamaan ne koodit.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • KeDa21
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322

            #6
            Originally posted by Fabsu
            Vaihda ne tulpat. Itsellä pikkasen vedot parani kun vaihdoin ne. Sit nappaa vielä akun kenkä tunniksi irti niin se nollaa mahdolliset vikakoodit. Itselläni lambda antoi hetkittäisen vikakoodin, jonka vuoksi auto menee sille nilkutusohjelmalle. Jos vielä toimii huonosti, mene luetuttamaan ne koodit.
            Joo pitää kokeilla noin ja ihmetellä sitten lisää jos ei ala pelittämään niinkuin pitää.. Lambdan arvot oli ainakin tarkistaessa kohdillaa, mutta niistä kun ei aina ota selvää millon niissä on se vika tai ei saa kunnon kosketusta..

            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #7
              Nyt sitten olisi tulpat vaihdettu ja "vikakoodit" nollattu, mutta vaikutusta kiihtyvyyteen en ainakaan huomannut. Tulpatkin näyttivät olevan hyvässä kunnossa, mutta muutamassa reiässä oli vähän öljyä ja yhdessä vähän enemmän, ettei tahtonut tulppaa edes nähdä. Mites muuten vaikuttaako jos ilmamäärämittarin ja itse suodattimen välistä ottaa vähän konehuoneen ilmaa, kun näyttää siinä ilmamäärämittariin tulevassa "renkaassa" olevan pieni rakonen. Jos se siitä ottaisi vähän ilmaa vaikka löytyyhän siitä tosin tiivistekkin välistä. Kiihtyvyys: ykkösellä varmaan aikalailla normaalisti, mutta ei kuitenkaan perä lähde alta ja kunnon vetäminen alkaa tuossa 3000rpm:n jälkeen. Kakkosella tuntuu että "hyytyy" ja alkaa vetämään vasta tuossa n.4000rpm:n jälkeen, normaalia? Eli kun ajaa normaalisti ja sit polkasee pohjaan, niin hyytymistä havaittavissa ja kun löysää hieman kaasua niin tuntuu että vetoja tulee vähän lisää. Suoraan vikakoodien lukuun vai? ..teholastu pitäisi viellä laittaa ja kokeilla auttaako mitään.

              Comment

              • masi300
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 262
                • Pori

                #8
                Tuosta röpöttämisestä lämpimänä tuli mieleen että jos olet pessyt moottoritilan niin vettä on voinut helposti mennä sinne uraan jossa puolat ja tulpat on,eli vesi höyrystyy lämpimänä ja kiteytyy sinne puolan/tulpanhatun sisäpinnoille..kävi erässä autossa noin,ei kylläkään bmw.

                Tuohan on aivan sama mistä se sen ilmansa ottaa kunhan ei ole mitään vuotokohtia ilmamäärämittarin jälkeen.
                Last edited by masi300; 13-09-2006, 22:41.
                - Muutamia riisejä
                - Muutamia saksalaisia
                - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                - Ex E30 320i -84

                Comment

                • KeDa21
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322

                  #9
                  Originally posted by masi300
                  Tuosta röpöttämisestä lämpimänä tuli mieleen että jos olet pessyt moottoritilan niin vettä on voinut helposti mennä sinne uraan jossa puolat ja tulpat on,eli vesi höyrystyy lämpimänä ja kiteytyy sinne puolan/tulpanhatun sisäpinnoille..kävi erässä autossa noin,ei kylläkään bmw.

                  Tuohan on aivan sama mistä se sen ilmansa ottaa kunhan ei ole mitään vuotokohtia ilmamäärämittarin jälkeen.
                  Moottoritilaa en ainakaan ole itse pesenyt, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä sielläkin on..Niin vähän ajattelinkin, että ei haittaa jos "fuskaa" jostain ilmaa ennen ilmamäärämittaria.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Jossain on ilmavuoto. Brake cleaner pullon kanssa suihkimaan joka liitokseen tyhjäkäynnillä.

                    Comment

                    • KeDa21
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Jossain on ilmavuoto. Brake cleaner pullon kanssa suihkimaan joka liitokseen tyhjäkäynnillä.
                      Ilmavuotoja olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta mistään en ole löytänyt ainakaan sellaista minkä selvästi erottaisi ja kun auton alle ei oikein missään pääse niin on vähän hankalaa katsoa esim. putkistosta (jos ennen lambdaa). Eikös tuo Brake cleaner ole joku puhditusaine tai sen tyyppinen?

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Originally posted by KeDa21
                        Tulpatkin näyttivät olevan hyvässä kunnossa, mutta muutamassa reiässä oli vähän öljyä ja yhdessä vähän enemmän, ettei tahtonut tulppaa edes nähdä.
                        Kai nyt on jo vaihdettu venttiilikopan tiiviste lisätiivisteineen? Öljy sytytystulppien syvennyksissä vaikuttaa 100-prosenttisen varmasti moottorin käyntiin.

                        Comment

                        • heicci
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 64

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Jossain on ilmavuoto. Brake cleaner pullon kanssa suihkimaan joka liitokseen tyhjäkäynnillä.

                          Vois olla parempi esim. CRC Leakfinder eikä mikään bräkleeni.
                          Kuka käski olla läski?
                          Last.fm

                          Comment

                          • KeDa21
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322

                            #14
                            Originally posted by Lanttu
                            Kai nyt on jo vaihdettu venttiilikopan tiiviste lisätiivisteineen? Öljy sytytystulppien syvennyksissä vaikuttaa 100-prosenttisen varmasti moottorin käyntiin.
                            Ei ole viellä vaihdettu, mutta pitää nyt joku päivä taas katsoa onko sinne taas tullut öljyä..kun ei tiedä milloin on tulpatkin vaihdettu eli miten pitkään öljytkin siellä on ollut..

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #15
                              Originally posted by Lanttu
                              Kai nyt on jo vaihdettu venttiilikopan tiiviste lisätiivisteineen? Öljy sytytystulppien syvennyksissä vaikuttaa 100-prosenttisen varmasti moottorin käyntiin.
                              ...tai sitten ei. Kaunnisti kävi ja tehot tallella vaikka joidenkin tulppien päällä 1cm öljyä. Puhdistin sen ja meno jatkunut pari vuotta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎