Originally posted by KeDa21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i kiihtyy heikosti.. Päivitetty, mutta vika ei!
Collapse
X
-
Originally posted by fastandfurious View PostOnkos tämä jo selvinnyt??:think
Seuraavaksi pitää kokeilla jos venakopan tiivisteen laittas vaihtoon, kun parissa syvenyksessä on hieman öljyä - - > Lämmetessä vähän höyrystyy ja vaikuttaa jotenkin sytytykseen :think
Comment
-
-
Samat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ?
Comment
-
-
Originally posted by Aapo View PostSamat olis ongelmat täälläkin, tosin niinpäin, että vaihdoin virilastun takaisin orkkikseen ja rupes nykimään n. 2000 - 3000 rpm ja välillä myös jotain 4000 rpm kanttiin. Sama jurnuttaminen alakierroksilla esiintyy myös. Nyt on akunkengät irti ja seuraavaksi imuvuotoja etsimään. Kiinnostaa kuitenkin tietää jos saat(te) jollain ongelmat kuriin. Kuuluukos konehuoneesta (konepelti auki) muuten kuulua sellainen suhaus, kun kaasua polkasee vähän reilummin ?
Comment
-
-
Originally posted by Autobahnboy View PostMäärittele tuo suhaus. Tuo übertehokas M50b25 kyllä suhisee melkoisesti kun pienelläkin kaasun polkaisulla imausee koneeseen sen verran ilmaa!
...übertehokas
Kuuluu sitten vasta kun höllää kaasulta, tulee mieleen hukkaportti.
Tuolla toisessa threadissa noi nykimiset oli vissiin saatu kuriin suuttimien pesulla...jännä miten virilastuun vaihto oli myös jeesannut joitain. Vai tuuppaako se viriviri vaan enemmän bensaa kehiin tai jotain ?
Comment
-
-
Itellä kanssa M50B25 hieman ongelmallinen. Tulpat, puolat, venakopantiivisteet, imusarjan ilmaliitäntöjen o-renkaat ja lambda vaihdettu. Saman tyylistä vikaa että kylmänä tuntuu olevan menohaluja enemmän kuin lämpimänä. Mutta seuraavaksi menee putkisto remonttiin, tuntuu vuotavan aika pahasti kun otti vaihdekepin kumisuojan pois niin kuulu hyvin. Moottorijarrutuksella kuuluu semmonen aika kova sihinä ja kaasulla muutenvaa pörisee. Toki jos vuoto on ennen lambdaa niin voi vaikuttaa moneenkin asiaan.
Ja tyhjäkäynnillä tärinä laukkaa hieman, eli siis kierrokset ei laukkaa yhtään vaa kone täristää jaksoittain vähän. Mutta mistä vois johtua se että kun painaa kaasua niin kestää aika pitkään ennenkuin toipuu tästä, eli ihan kuin ei lisäis rikastusta kaasuläpän potikan mukaan. Mutta potikka on mitattu miljoonaan kertaan ja vaikuttas olevan kunnossa. Liikkelleekki lähtiessä saa tarkkaan käyttää kaasua ettei stumppaa
EDIT: Miten muuten, te ketkä ootte ongelmat ratkasseet, onko vika yleensä sähköpuolella vai joku mekaaninen asia?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Otin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan
Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?
Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ?
Comment
-
-
Originally posted by Aapo View PostOtin kokeeksi MAFfin liittimen pois ja alun humppaamisen jälkeen tuntu, että alkup. ongelma ei esiintynyt enää, ainakaan yhtä voimakkaasti. Sain nyt jopa sateella sutimaan
Eli MAFfissa vois olla vikaa, osan korkean hinnan takia tuli mieleen, että olikos
tota saatavilla jonkun muun merkin valikoimista halvemmalla ? Kovasti tuntuu diisselimiehet vaihtaneen Volvon yms. MAFfeja, mutta entäs M50B25 (9/92->), mikä siihen sopii ?
Tota filmianturia ei taida pystyä "fiksailemaan" millään kiinnityskohdan muuttamisella tms. ?
Comment
-
-
kokeile
mulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.
Comment
-
-
Originally posted by forbi View Postmulla ainakin moottorin lämpötila-anturi auttoi maksaa noin 10€, mittaa vastukset
lämpömittarin anturilta ja tältä ruiskun lämpöanturilta pitäis olla lähes samat kun kattoo boschin anturien vastusarvoja myös imuilman lämpöanturi näyttää samaa samoissa lämmöissä kuin vedenlämmöt. Eli jos ei veden lämpötila-anturit samoja arvoja koko lämmityskäynnin niin vaihda ruiskuun anturi.
Niin mites se oli, kelpaako joku volkkarin tms. MAFfi tohon tilalle ?
En mä ainakaan löytäny vastausta muista topikeista.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKäyttääkö volkkari boschin osia? En tiiä mut kaipa se käy mikäli on sama boschin osanumero ja liitännät täsmää? Luulen kuitenkin ettet samanlaista löydä, mutta paha sanoo kun en tiiä mitää volkkareista.
Toi sivu tosin vähän hämää...mitähän noi muut osanumerot on siellä sivun alalaidassa ?
http://www.mitsubishidistributors.co...chStr=PDAFS084Last edited by Aapo; 29-08-2007, 14:24.
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostOnko vikakoodit tsekattu? Itse veikkailen nokka-akselin asentotunnistinta, painin sen ongelman kanssa tässä para-aikaa myös---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
Comment