On toinen niistä ja jos en ihan väärin muista niin se paksumpi... toinen tais olla joki huohotin putki tjsp... Kato kumpi menee imusarjan alle sellaseen mutikkaan, se on se tyhjäkäyntiventtiilin putki...
Nyt on sitten haitariputkikin uusittu ja se tyhjäkäyntiventtiilille menevä putki tarkastettu ja mitään halkeamia ei löytynyt. Vika vaan edelleen jatkuu ..ja uskoisin ainakin että puolatkin ovat kunnossa kun muuten tuntuu käyvän kaikilla pytyillä, paitsi se "röpötys" kuuluu putkistosta ja lämpinällä koneella tehoja kateissa ..mitäs seuraavaksi vai pitäisikö ne puolat viellä testata, että antaako kipinän..?
Nyt on sitten haitariputkikin uusittu ja se tyhjäkäyntiventtiilille menevä putki tarkastettu ja mitään halkeamia ei löytynyt. Vika vaan edelleen jatkuu ..ja uskoisin ainakin että puolatkin ovat kunnossa kun muuten tuntuu käyvän kaikilla pytyillä, paitsi se "röpötys" kuuluu putkistosta ja lämpinällä koneella tehoja kateissa ..mitäs seuraavaksi vai pitäisikö ne puolat viellä testata, että antaako kipinän..?
olikohan se puolien testaus niin, että nostat jokaista puolaa ja kaikissa pitäisi kipinä katketa suunnilleen samalla kohdalla. jos jossain katkeaa aikaisemmin, niin voi olla viallinen. ei kyllä tästä testistä takuita . kannattaahan se kipinä muutenkin tarkistaa, että on kunnollinen. olihan tulpat uusittu? onko puristukset mitattu?
olikohan se puolien testaus niin, että nostat jokaista puolaa ja kaikissa pitäisi kipinä katketa suunnilleen samalla kohdalla. jos jossain katkeaa aikaisemmin, niin voi olla viallinen. ei kyllä tästä testistä takuita . kannattaahan se kipinä muutenkin tarkistaa, että on kunnollinen. olihan tulpat uusittu? onko puristukset mitattu?
Tulppia en käynyt vaihtamaan kun näytti olevan niin hyvässä/puhtaassa kunnossa..Mites ne puristukset sitten mitataan? , eipä ole niitä tullut mitattua :think
olikohan se puolien testaus niin, että nostat jokaista puolaa ja kaikissa pitäisi kipinä katketa suunnilleen samalla kohdalla. jos jossain katkeaa aikaisemmin, niin voi olla viallinen. ei kyllä tästä testistä takuita . kannattaahan se kipinä muutenkin tarkistaa, että on kunnollinen. olihan tulpat uusittu? onko puristukset mitattu?
Ite henkilökohtaisesti en menis koskeen puolaan auton käydessä..
Niinhän se menee, mutta nyt sitten itse asiaan...eli miten pitäisi puolien kunto tarkistaa? , vaikka ne kyllä aika varmasti ovat ihan kunnossa kun muuten toimii normaalisti.. Mikähän voisi viellä vaikuttaa tuohon röpötykseen/tehojen häviämiseen?
Näin on, saa monta kertaa kovemman tällin kun virranjakajalla varustetusta järjestelmästä.
Töissä testannut useita kymmeniä rellun suorasytytyspuolia yo. tavalla, eikä yhestäkään tullut edes pienintäkään tälliä, miksi siis bemunkaan puolista? Tosin varmuus on valttia ja koittaa olla nojaamatta moottoriin tms. "hyvään" maadoituspisteeseen.
Kun nostaa puolaa ylöspäin pitäisi kuulua selvä naputus ja samalla katsoo ettei lyö läpi eristeestä. Jos naputus on vaimea tai loppuu kun vähänkin nostaa, niin kokeile toisella puolalla, jos naputus on tällöin hyvä niin puola vaihtoon.
...mutta mutta, löytyisikö lisää tietoa mikä voisi aiheuttaa kyseistä? :think Puolat kuitenkin pitää tarkistaa, kun vaan ensin tietäisin että miten se nyt pitää tehdä
...mutta mutta, löytyisikö lisää tietoa mikä voisi aiheuttaa kyseistä? :think Puolat kuitenkin pitää tarkistaa, kun vaan ensin tietäisin että miten se nyt pitää tehdä
lueppa nyt oikeen ajatuksella tuo edellä mainittu...
Comment