Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 vikakoodin luku ei onnistu
Collapse
X
-
Originally posted by JJT View Post
Läppärinä sarjaportillinen läppäri ja ohjelmana DIS. Olen lukenut dissillä ja inpalla e32, e36, e46 ja e61 kopasta koodeja, ei ole vielä ongelmia ollut. Koodauksetkin näyttivät onnistuvan omaan e36 tuolla kun kokeilin.
Sarjaporttikaapelin piti muistaakseni olla mallia "nollamodeemikaapeli" jos joku sitä miettii.
EDIT:
E32 ja E36 malleissa olen päässyt kaikkiin mooduleihin kiinni ainoastaan DIS-softalla.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTämä: https://tinyurl.com/ybfqvb8d
Ja tämä on testattu toimivaksi: https://goo.gl/q97kzA Ensin mainuttu tulee toimivien softien kanssa. Sun adapterikaapeli todennäköisesti toimii myös.
Saatiin vikakoodit katsottua, viittaako ABS yksikköön? ABS antureihin?Last edited by Heletee; 27-06-2018, 21:13.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostADS piuhalla ollistuu parhaiten, toko ei voi luvata että silläkää saa vanhemmista juuri mitään ulos...
Uudemmat E36 onnistuu moottoriohjaus ja tyyliin Airbag perinteisellä OBD-USB kaapelilla mutta monet muut modulit vaativat ADS:ää edelleen.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Heletee View PostOriginally posted by Heletee View PostMihin noi koodit viittaa?
Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.
Koodit:
50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi
Nämä viittaa ABS:
84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?
146 = Virheellinen koodaus - ?
200 = ASC vika - en oo varma
209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?
EDIT:
Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?Last edited by MikkoJII; 06-07-2018, 17:37.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostAlota nyt vaikka siitä, että käännät tuon kuvan oikeinpäin, että tuota viittii edes lukea
Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.
Koodit:
50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi
Nämä viittaa ABS:
84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?
146 = Virheellinen koodaus - ?
200 = ASC vika - en oo varma
209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?
EDIT:
Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?
Mikäs toi ABS kehä on?
ABS antureita ajattelin ostaa että pitäiskö uusia kaikki neljä?
Comment
-
-
ABS-kehä on se kehä mistä anturi lukee sen nopeuden.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Heletee View PostOk, kiitti!
Mikäs toi ABS kehä on?
ABS antureita ajattelin ostaa että pitäiskö uusia kaikki neljä?
ABS-kehä on takana vetareiden nivelten suojakumin päällä ja ovat muistaakseni muovia. Ne voivat olla paskaiset tai sitten ovat rikki, eli koko kehä on poikki tai sitten vain jostain kohtaa.
Itseäni toistaen. Koititteko nollata koodit ja teitte testilenkin? Kaasuläpän anturivika voi poistua pelkästään nollaamalla jos se on käytetty jonkin remontin yhteydessä irto, näin esimerkkinä siis.
Comment
-
-
Originally posted by Heletee View PostOk, onko minkä hintanen ja helppo vaihtaa.Last edited by MikkoJII; 08-07-2018, 08:25.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostAnturit on yleensä jumiutunut tiukkaan kiinni. Omastani purin joskus taka-akselin pois ja yhden anturin paskoin kun se oli jumiutunut niin lujaa kiinni. Anturi on siis omassa kolossaan yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni. Jos anturi lähtee nätisti irti niin ei se ole kuin 10min homma. Hinta muistaakseni jotain 80€ luokkaa/kpl orkkiksena.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTämä: https://tinyurl.com/ybfqvb8d
Ja tämä on testattu toimivaksi: https://goo.gl/q97kzA Ensin mainuttu tulee toimivien softien kanssa. Sun adapterikaapeli todennäköisesti toimii myös.
tilasin myös nyt tuon sun linkkaaman adapterin.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostAlota nyt vaikka siitä, että käännät tuon kuvan oikeinpäin, että tuota viittii edes lukea
Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.
Koodit:
50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi
Nämä viittaa ABS:
84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?
146 = Virheellinen koodaus - ?
200 = ASC vika - en oo varma
209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?
EDIT:
Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?
Comment
-
-
Originally posted by Heletee View PostVaidettiin oikealle eteen ja vasemmalle taakse ABS anturit, ja putsattiin kehät samalla niistä. Nyt ABS valo sammui
Comment
-
Comment