Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vikakoodin luku ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #46
    Vanhemmissa pääsee tällaisella moneen moduuliin.

    Vaatii tietty oikean sarjaportin.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #47
      Itse luen tällä mm. E32 kopasta koodeja: http://www.one-stop-electronics.com/...&product_id=17

      Läppärinä sarjaportillinen läppäri ja ohjelmana DIS. Olen lukenut dissillä ja inpalla e32, e36, e46 ja e61 kopasta koodeja, ei ole vielä ongelmia ollut. Koodauksetkin näyttivät onnistuvan omaan e36 tuolla kun kokeilin.

      Sarjaporttikaapelin piti muistaakseni olla mallia "nollamodeemikaapeli" jos joku sitä miettii.

      EDIT:
      E32 ja E36 malleissa olen päässyt kaikkiin mooduleihin kiinni ainoastaan DIS-softalla.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • Heletee
        Bimmer Rookie
        • Apr 2018
        • 53
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Tämä: https://tinyurl.com/ybfqvb8d

        Ja tämä on testattu toimivaksi: https://goo.gl/q97kzA Ensin mainuttu tulee toimivien softien kanssa. Sun adapterikaapeli todennäköisesti toimii myös.
        Toi tilattu itselle




        Saatiin vikakoodit katsottua, viittaako ABS yksikköön? ABS antureihin?
        Last edited by Heletee; 27-06-2018, 21:13.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17839
          • PKS

          #49
          Originally posted by Dunky View Post
          ADS piuhalla ollistuu parhaiten, toko ei voi luvata että silläkää saa vanhemmista juuri mitään ulos...
          Hyvin saa. Onnistuu vaikka E30 kunhan muut välineet ovat oikeat.

          Uudemmat E36 onnistuu moottoriohjaus ja tyyliin Airbag perinteisellä OBD-USB kaapelilla mutta monet muut modulit vaativat ADS:ää edelleen.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Heletee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2018
            • 53
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by Heletee View Post
            Toi tilattu itselle




            Saatiin vikakoodit katsottua, viittaako ABS yksikköön? ABS antureihin?


            Mihin noi koodit viittaa?

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #51
              Originally posted by Heletee View Post
              Toi tilattu itselle




              Saatiin vikakoodit katsottua, viittaako ABS yksikköön? ABS antureihin?
              Originally posted by Heletee View Post
              Mihin noi koodit viittaa?
              Alota nyt vaikka siitä, että käännät tuon kuvan oikeinpäin, että tuota viittii edes lukea

              Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.

              Koodit:
              50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi

              Nämä viittaa ABS:
              84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
              98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
              100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?

              146 = Virheellinen koodaus - ?
              200 = ASC vika - en oo varma
              209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?

              EDIT:
              Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
              Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?
              Last edited by MikkoJII; 06-07-2018, 17:37.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • Heletee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2018
                • 53
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by MikkoJII View Post
                Alota nyt vaikka siitä, että käännät tuon kuvan oikeinpäin, että tuota viittii edes lukea

                Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.

                Koodit:
                50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi

                Nämä viittaa ABS:
                84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
                98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
                100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?

                146 = Virheellinen koodaus - ?
                200 = ASC vika - en oo varma
                209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?

                EDIT:
                Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
                Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?
                Ok, kiitti!

                Mikäs toi ABS kehä on?
                ABS antureita ajattelin ostaa että pitäiskö uusia kaikki neljä?

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #53
                  ABS-kehä on se kehä mistä anturi lukee sen nopeuden.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Heletee
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2018
                    • 53
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by JiiVee92 View Post
                    ABS-kehä on se kehä mistä anturi lukee sen nopeuden.

                    Ok, onko minkä hintanen ja helppo vaihtaa.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #55
                      Originally posted by Heletee View Post
                      Ok, kiitti!

                      Mikäs toi ABS kehä on?
                      ABS antureita ajattelin ostaa että pitäiskö uusia kaikki neljä?
                      Ei kannata ostaa kaikkia neljää. Anturit saa mitattua, mutta en kuolemaksenikaan muista arvoja tai pinnejä nyt tähän hätään. Kaverin autoon joskus tämän mittauksen tein ABS-boksin päästä. Viaksi paljastui tuolloin etu vasen anturi Kannattaa siis keskittyä noihin kahteen anturiin mistä tulee vikakoodi.

                      ABS-kehä on takana vetareiden nivelten suojakumin päällä ja ovat muistaakseni muovia. Ne voivat olla paskaiset tai sitten ovat rikki, eli koko kehä on poikki tai sitten vain jostain kohtaa.

                      Itseäni toistaen. Koititteko nollata koodit ja teitte testilenkin? Kaasuläpän anturivika voi poistua pelkästään nollaamalla jos se on käytetty jonkin remontin yhteydessä irto, näin esimerkkinä siis.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        #56
                        Originally posted by Heletee View Post
                        Ok, onko minkä hintanen ja helppo vaihtaa.
                        Anturit on yleensä jumiutunut tiukkaan kiinni. Omastani purin joskus taka-akselin pois ja yhden anturin paskoin kun se oli jumiutunut niin lujaa kiinni. Anturi on siis omassa kolossaan yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni. Jos anturi lähtee nätisti irti niin ei se ole kuin 10min homma. Hinta muistaakseni jotain 80€ luokkaa/kpl orkkiksena.
                        Last edited by MikkoJII; 08-07-2018, 08:25.
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • Heletee
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2018
                          • 53
                          • Helsinki

                          #57
                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Anturit on yleensä jumiutunut tiukkaan kiinni. Omastani purin joskus taka-akselin pois ja yhden anturin paskoin kun se oli jumiutunut niin lujaa kiinni. Anturi on siis omassa kolossaan yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni. Jos anturi lähtee nätisti irti niin ei se ole kuin 10min homma. Hinta muistaakseni jotain 80€ luokkaa/kpl orkkiksena.
                          Ok, noita ajattelin ostaa.

                          Comment

                          • Heletee
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2018
                            • 53
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Tämä: https://tinyurl.com/ybfqvb8d

                            Ja tämä on testattu toimivaksi: https://goo.gl/q97kzA Ensin mainuttu tulee toimivien softien kanssa. Sun adapterikaapeli todennäköisesti toimii myös.
                            toi obd tuli mutta ei jostain syystä saatu toimii..

                            tilasin myös nyt tuon sun linkkaaman adapterin.

                            Comment

                            • Heletee
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2018
                              • 53
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by MikkoJII View Post
                              Alota nyt vaikka siitä, että käännät tuon kuvan oikeinpäin, että tuota viittii edes lukea

                              Viat päätelty Googlen ja kääntäjän avulla.

                              Koodit:
                              50 = Kaasuläpän asentotunnistin tai säätömekanismi

                              Nämä viittaa ABS:
                              84 = Takana vasemmalla (HL=Hinten links), triggerisignaali - ABS kehä paskanen?
                              98 = Edessä oikea, jatkuva (VR= Vorne/vor rechts) - Anturivika?
                              100 = Takana vasemmalla, jatkuva (HL = Hinten links) - Anturivika?

                              146 = Virheellinen koodaus - ?
                              200 = ASC vika - en oo varma
                              209 = ASC vika, kaasuläpänpotentiometri - Viittaisko koodiin 50?

                              EDIT:
                              Kirjoitteli hieman kiireessä tuon ylemmän tekstin aikaisemmin, joten muokkasin sitä hieman.
                              Lisäksi, koititteko nollata koodit ja kävittekö heittään testilenkin, että näkee tuleeko koodit heti takaisin?
                              Vaidettiin oikealle eteen ja vasemmalle taakse ABS anturit, ja putsattiin kehät samalla niistä. Nyt ABS valo sammui

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                #60
                                Originally posted by Heletee View Post
                                Vaidettiin oikealle eteen ja vasemmalle taakse ABS anturit, ja putsattiin kehät samalla niistä. Nyt ABS valo sammui
                                Noni hyvä kuulla
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎