Nyt on yritetty lukea tuota koslaa merkkiliikkeessä (Oulun Wetteri), bosch car servicella (Nikunen), Samppasialla, eräällä Oululaisella korjaamolla, omalla PC-lukulaitteella ja kädessä pidettävällä lukijalla. Missään/millään ei ole saanut mihinkään moduliin yhteyttä
Eli hyvät neuvot tarpeen...
Onko kellään linkkiä 1995 mallin M52B28/MS41.0:n johdotuskaavioihin, tai vastaavasti osaako kukaan sanoa onko 1996 MS41.1 johdotukset samat lisälambdoja lukuunottamatta :think
Noita jenkkien electrical troubleshoot manualeita ku selaillu ja yleismittarin kanssa pikaisesti katellu johtosarjaa, niin ei aivan yhteneväiset taida olla.
Onko eri vuosimallien välillä paljon eroa?
Mikä "protokolla" tuossa on käytössä ADS vai DS2 ja mitä eroa noilla on esim käytettävien diagnostiikkapinnien osalta?
Lisäksi osaako joku sanoa missä kaikkialla sijaitsee moduleita, jotka ovat yhteydessä diagnostiikkaväylään?
Moottoriohjauksen lisäksi, ainakin hansikaslokeron takana on jotain, sekä takapenkin alla airbagin boksi. Onko muualla?
Miten noita uskaltaa kiskoa irti? Pitääkö irrotuksen ajaksi ottaa akusta johdot pois, vai riittääkö, että katkaisee virta-avaimesta?
Eli jos vain on ajatuksia aiheesta, niin laittakaa vinkkiä miten tämän kanssa edetä.
Olen lukenut, että joissakin -92 325 malleissa pystyy vikakoodit lukemaan kojelaudasta moottorin vikavalon kautta, kun laittaa virrat päälle ja painaa kaasupoljinta 5 kertaa nopeaan tahtiin, sen jälkeen alkaa morsetus.
Meidän autosta vain puuttuu mittaristosta tuo kyseinen valo.
sen pystyy itsekin tekemään vetämällä X20 liittimeltä pinni 8 kytkemällä mittariston valkoiseen liittimen pinniin 16, mutta meidän autosta onkin tuo pinni 16 tyhjä, sekä X20 liittimen alaosassa ei ole pinnin 8 kohdalla mitään johdostusta. Onkohan joku muukin foorumilainen saanut silti tuon toimimaan jollain muulla kytkennällä?
Millasella suhkot halvalla lukijalla onnistuu luku tuosta vm. 1997 E36 bemarista?
Jollain kiinan lukijalla + adaperilla, mikä pitäisi sopia ei onnistu.
Moottorinohjaus menee ihan noilla perinteisillä "INPA" OBD-USB kaapeleilla, mutta käytännössä kaikkii muut modulit vaativat ADS-väylän joka vaatiikin sitten vähän enemmän sekä tietokoneelta, käyttöjärjestelmältä ja toki ihan itse kaapelilta.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Moottorinohjaus menee ihan noilla perinteisillä "INPA" OBD-USB kaapeleilla, mutta käytännössä kaikkii muut modulit vaativat ADS-väylän joka vaatiikin sitten vähän enemmän sekä tietokoneelta, käyttöjärjestelmältä ja toki ihan itse kaapelilta.
Kyllä mää oon jo tuon ikäsestä saanu perus USB-OBD kikkulalla INPAN:n avulla ainakin moottorinohjauksesta, airbagistä, ABS:stä jne. koodit pihalle. Toki semmonen poikkeus, että jos se auto on nelos koneella, niin niissä on Boschin moottorinohjaus, ja ne on niin iänikuisia, ettei niihin saa kuin ADS pulikalla yhteyttä. Kutoskoneiden siemenssi pelaa halpis obd palikalla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Minä luin myös onnistuneesti pazin linkkaamalla piuhan tyylisellä kaapelilla 1998 E36 koodeja ja livedataa. Siihen vaan pyöreä adapteri ja inpaan kiinni.
Comment