Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325, jäähdytysnesteet häviää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeDa21
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322

    #31
    Originally posted by soldia View Post
    Suosittelen tässä kohtaa ammatti-apua... ja nopeasti! Auton ja kuskin nesteet kannattaa tutkia...
    voi olla että vähän solmuun mennyt taas, mut tilanne tokaisuja vain ollut...nou hätä viellä Jokainen tämän koko threadin lukeva tietää mitä tarkoittaa mikäkin juttu...tai jos ei niin oma moka.
    Last edited by KeDa21; 24-01-2007, 22:21.

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #32
      Originally posted by KeDa21 View Post
      voi olla että vähän solmuun mennyt taas, mut tilanne tokaisuja vain ollut...nou hätä viellä Jokainen tämän koko threadin lukeva tietää mitä tarkoittaa mikäkin juttu...tai jos ei niin oma moka.
      Juu, ei muutakuin hoitoon vaan.

      Comment

      • AMP
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 536
        • Turku

        #33
        Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
        e65 730d

        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          #34
          Mulla ainakin on ollut ainoastaan ilmaa järjestelmässä, jos on ollu vesiletkut kovana. Uskomattoman vaikeahan tuo on ilmata, tuntuu että nyt on hyvä niin saattaa joutua vielä uudelleen ilmaamaan. Vaikka käyttäisi hyväksi väitettyä pullometodia.
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • KeDa21
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322

            #35
            Originally posted by soldia View Post
            Juu, ei muutakuin hoitoon vaan.
            Juu pitää mennä, jos se ei kerkeis noin pitkälle etenemään kuin eräälle herneet vetäneelle..

            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #36
              Originally posted by AMP View Post
              Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
              Niin mitä siitä turhaan stressaamaan, jos ei muita oireita ole havaittavissa. Minulla taas välillä häviää ja pysyy sitten samassa loppuajan ja taas välillä ei häviä lainkaan..

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #37
                Originally posted by Laakeri View Post
                Mulla ainakin on ollut ainoastaan ilmaa järjestelmässä, jos on ollu vesiletkut kovana. Uskomattoman vaikeahan tuo on ilmata, tuntuu että nyt on hyvä niin saattaa joutua vielä uudelleen ilmaamaan. Vaikka käyttäisi hyväksi väitettyä pullometodia.
                Tosiaan useampaan otteeseen jo järjestelmä tullut ilmattua, on vaan niin v******* homma että ei jokakerta kehtaa alkaa säätämään..

                Comment

                • soldia
                  Banned
                  • Feb 2006
                  • 725
                  • Planet X

                  #38
                  Originally posted by AMP View Post
                  Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
                  Selvyydeksi.

                  Nesteet kuuluu olla kuvan Kalt-tasossa kun moottori on kylmä. Se ylempi viiva paisarissa on jotain muuta. Ja jos siellä yrität sitä pitää niin ei kyllä onnistu... sillä järjestelmä poistaa ylimääräiset nesteet.

                  Ja jos liikaa nestettä sisällä ja menet aukaisemaan korkkia niin kyllä ne sieltä yli tulee...

                  Voipi jättää myös auton alle syylärin kohdalle lätäkköä kun poistoputkia pitkin valuu ylimääräiset pois...

                  Eli nesteet oikealle tasolle.

                  Click image for larger version

Name:	2BW-179photo.jpg
Views:	1
Size:	69.9 KB
ID:	4810921
                  Last edited by soldia; 25-01-2007, 11:14.

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1239
                    • Pori

                    #39
                    Mullakin jää tälläin talvella nesteet joku sentin pari alle ton kalt- merkin, kesäisin on suurinpiirtein merkissään. Johtunee kai lämpölaajenemisesta koko juttu...
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #40
                      joku vois laittaa oikeat ilmausohjeet tänne ku en ite tarkkaan muista miten se oli. ei mulla ainakaa ollu yhtää vaikea ilmata ja ekakerralla onnistu ohjeitten mukaan tehtynä.
                      jotenkin näin se meni lämmityslaite kuumalle ja puhaltamaan .nestettä syyläriin, ilmausruuvi auki, kone käyntiin ja voi pitää hieman korotetut kierrokset ainaki aluksi, tarkkailla koko ajan lämpöjä,sammutus ja nesteen lisäys ja sama uudestaan ja uudestaan kunnes nestemäärä ei enää vajene.
                      nii ja välillä käydä puristelemassa niitä letkuja!
                      korjatkoon joku mikä meni väärin mutta näin muistelin sen onnistuvan..
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #41
                        Täällä on kyllä hyvät ilmausohjeet, kun käyttää hakua niin löytää.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          #42
                          laitetaas nyt viellä yks kysymys tähän, eli mihin asti nesteiden pinta yleensä nousee kun kone on lämmin? Itellä nimittäin noin 1cm päähän korkin alareunasta, että onko se liikaa vai ihan normaali..kylmänä vähän alle sen kalt rajan.

                          Comment

                          • masi300
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 262
                            • Pori

                            #43
                            Eihän sen nesteen pitäis mun mielestä nousta...ehkä aavistuksen verran. FAQ osiosta löytyy hvt ilmaus ohjeet
                            - Muutamia riisejä
                            - Muutamia saksalaisia
                            - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                            - Ex E30 320i -84

                            Comment

                            • KeDa21
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322

                              #44
                              Kyllähän tuo ilmaus on jo aika tutuksi tullut, ajattelin vain kysellä miten toisilla nesteet käyttäytyy eli onko normaalia.. :think

                              Comment

                              • Stude
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 162
                                • Mikkeli

                                #45
                                Originally posted by KeDa21 View Post
                                Kyllähän tuo ilmaus on jo aika tutuksi tullut, ajattelin vain kysellä miten toisilla nesteet käyttäytyy eli onko normaalia.. :think
                                kyllä mulla ne nesteet ainakin nousee melko korkealle järjestelmän ollessa lämmin.
                                -325i sedan -92 Mauritius blau
                                -Volvo S80

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎