Suosittelen tässä kohtaa ammatti-apua... ja nopeasti! Auton ja kuskin nesteet kannattaa tutkia...
voi olla että vähän solmuun mennyt taas, mut tilanne tokaisuja vain ollut...nou hätä viellä Jokainen tämän koko threadin lukeva tietää mitä tarkoittaa mikäkin juttu...tai jos ei niin oma moka.
voi olla että vähän solmuun mennyt taas, mut tilanne tokaisuja vain ollut...nou hätä viellä Jokainen tämän koko threadin lukeva tietää mitä tarkoittaa mikäkin juttu...tai jos ei niin oma moka.
Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
Mulla ainakin on ollut ainoastaan ilmaa järjestelmässä, jos on ollu vesiletkut kovana. Uskomattoman vaikeahan tuo on ilmata, tuntuu että nyt on hyvä niin saattaa joutua vielä uudelleen ilmaamaan. Vaikka käyttäisi hyväksi väitettyä pullometodia.
Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
Niin mitä siitä turhaan stressaamaan, jos ei muita oireita ole havaittavissa. Minulla taas välillä häviää ja pysyy sitten samassa loppuajan ja taas välillä ei häviä lainkaan..
Mulla ainakin on ollut ainoastaan ilmaa järjestelmässä, jos on ollu vesiletkut kovana. Uskomattoman vaikeahan tuo on ilmata, tuntuu että nyt on hyvä niin saattaa joutua vielä uudelleen ilmaamaan. Vaikka käyttäisi hyväksi väitettyä pullometodia.
Tosiaan useampaan otteeseen jo järjestelmä tullut ilmattua, on vaan niin v******* homma että ei jokakerta kehtaa alkaa säätämään..
Mulla sama auto ja varmaan samalaista ongelmaa. puottaa parin ajokerran jälkeen merkin alle mut siihen sit jää. en tiiä onko normaalia mutta ei siitä jaksa stressata ku riittävästi pysyy sisällä. olikos se sen cold rajan alapuolella mulla. muutamaan kertaan ilmasin uudelleen mutta aina sama homma.
Selvyydeksi.
Nesteet kuuluu olla kuvan Kalt-tasossa kun moottori on kylmä. Se ylempi viiva paisarissa on jotain muuta. Ja jos siellä yrität sitä pitää niin ei kyllä onnistu... sillä järjestelmä poistaa ylimääräiset nesteet.
Ja jos liikaa nestettä sisällä ja menet aukaisemaan korkkia niin kyllä ne sieltä yli tulee...
Voipi jättää myös auton alle syylärin kohdalle lätäkköä kun poistoputkia pitkin valuu ylimääräiset pois...
Mullakin jää tälläin talvella nesteet joku sentin pari alle ton kalt- merkin, kesäisin on suurinpiirtein merkissään. Johtunee kai lämpölaajenemisesta koko juttu...
joku vois laittaa oikeat ilmausohjeet tänne ku en ite tarkkaan muista miten se oli. ei mulla ainakaa ollu yhtää vaikea ilmata ja ekakerralla onnistu ohjeitten mukaan tehtynä.
jotenkin näin se meni lämmityslaite kuumalle ja puhaltamaan .nestettä syyläriin, ilmausruuvi auki, kone käyntiin ja voi pitää hieman korotetut kierrokset ainaki aluksi, tarkkailla koko ajan lämpöjä,sammutus ja nesteen lisäys ja sama uudestaan ja uudestaan kunnes nestemäärä ei enää vajene.
nii ja välillä käydä puristelemassa niitä letkuja!
korjatkoon joku mikä meni väärin mutta näin muistelin sen onnistuvan..
laitetaas nyt viellä yks kysymys tähän, eli mihin asti nesteiden pinta yleensä nousee kun kone on lämmin? Itellä nimittäin noin 1cm päähän korkin alareunasta, että onko se liikaa vai ihan normaali..kylmänä vähän alle sen kalt rajan.
Comment