Elikkä mahtuuko 10x17" vanne pyörimään e36 coupessa takana? Jos pokkaa takakaarta, sen mitä ne yleensä tekee 30-40mm... Ja millainen olis hyvä ET ja renkaan leveys? :think
Hyvä ET 10:lle lienee siellä jossain 30:n paremmalla puolella. Kumiksi ehdottomasti joko 245/35 tai 235/40. Alle 20:n ET vanteenkin alle saa mutta vaatii tosiaan reipasta kaaren rullailua, muttei oikeissa käsissä mikään mahdoton juttu.
Hyvä ET 10:lle lienee siellä jossain 30:n paremmalla puolella. Kumiksi ehdottomasti joko 245/35 tai 235/40. Alle 20:n ET vanteenkin alle saa mutta vaatii tosiaan reipasta kaaren rullailua, muttei oikeissa käsissä mikään mahdoton juttu.
Tämäpäs hyvä uutinen. Eli 35:lla ET:llä varmaan mahtuu ihan hyvin kun on korkeussäädettäväalusta? Ja ainahan niitä levikepaloja voi hyödyntää. :think
Mulla oli coupessa joskus 10x17 ET 30 vanne ja 245/35 kumi. Madallettu ei kauheesti noin 20mm. Melko kevyt pokkaus riitti, oikeestaan vain se kanttaus sieltä kasaan.
Mites kannattais menetellä, kun mulle on tulossa 10x17" taakke, ET 35 ja alustaksi tulee KW V2.
Rengaskoko tulee todennäköisesti olemaan 245/40 tai 235/40.
Kaarethan pitää rullata, jätetään se autotekin murheiksi, mutta mites alustan kanssa? Mahtuuko tuo V2 ilman spacereita sinne?
Jos ei, niin mikä olis sopiva spaceri tuonne väliin?
Alle 20:n ET vanteenkin alle saa mutta vaatii tosiaan reipasta kaaren rullailua, muttei oikeissa käsissä mikään mahdoton juttu.
Jep, tossa e36:ssa: http://www.btcf.fi/gallery/showphoto...500&ppuser=963 oli ja on edelleen kesäfillareina takana 18-tuuman vanteet 10-tuuman leveydellä ja ET oli muistaakseen ET10. Renkaat 255 levyiset, profiilia en muista. Mutta kuten jo todettu, kyllä ne sinne alle saa.
Omassa saksan tuonnissa takana 10*17 ET15 ja kumina 245/35-17. Kantit pokattu sekä kaaria vähän levitetty ja mahtuu pyörimään. 245 levyinen kumi näyttää jo nyt omaan silmää liian kapealta vanteen päällä. Mietteissä olisi vaihtaa 235/40 kumi vanteelle, mutta taitaa mennä venyttämiseksi. Onko porukka käyttänyt 235 kumia 10" vanteella? Kellään tiedossa millä merkillä/valmistajalla olisi "levein" 235 kumi? Ajatuksena saada vähän pehmeämpi alusta (korkeampi kumi) ja vähemmän uraherkkyyttä. Alustana on Kw Variant 2 ja omasta mielestä aivan liian jäykkä/kova normaali käytössä.
Omassa saksan tuonnissa takana 10*17 ET15 ja kumina 245/35-17. Kantit pokattu sekä kaaria vähän levitetty ja mahtuu pyörimään. 245 levyinen kumi näyttää jo nyt omaan silmää liian kapealta vanteen päällä. Mietteissä olisi vaihtaa 235/40 kumi vanteelle, mutta taitaa mennä venyttämiseksi. Onko porukka käyttänyt 235 kumia 10" vanteella? Kellään tiedossa millä merkillä/valmistajalla olisi "levein" 235 kumi? Ajatuksena saada vähän pehmeämpi alusta (korkeampi kumi) ja vähemmän uraherkkyyttä. Alustana on Kw Variant 2 ja omasta mielestä aivan liian jäykkä/kova normaali käytössä.
245 rengas näyttää liian kapealta mutta olet laittamassa silti vieläkin kapeampaa rengasta alle?
Omassa saksan tuonnissa takana 10*17 ET15 ja kumina 245/35-17. Kantit pokattu sekä kaaria vähän levitetty ja mahtuu pyörimään. 245 levyinen kumi näyttää jo nyt omaan silmää liian kapealta vanteen päällä. Mietteissä olisi vaihtaa 235/40 kumi vanteelle, mutta taitaa mennä venyttämiseksi. Onko porukka käyttänyt 235 kumia 10" vanteella? Kellään tiedossa millä merkillä/valmistajalla olisi "levein" 235 kumi? Ajatuksena saada vähän pehmeämpi alusta (korkeampi kumi) ja vähemmän uraherkkyyttä. Alustana on Kw Variant 2 ja omasta mielestä aivan liian jäykkä/kova normaali käytössä.
Pölykapselit on perseestä
nykyinen kulkuneuvo e38 740iA
olisko kellään kuvaa miltä näyttää 245/35 kumi 10" vanteella? mietin vaan että vieläkö 245/35 menee 10,5" vanteelle, kun ei näytä löytyvän leveempää tuolla profiililla :think
245 rengas näyttää liian kapealta mutta olet laittamassa silti vieläkin kapeampaa rengasta alle?
Vaihtaminen on vasta harkinnassa! Osa kumeista on neliön mallisia profiililtaan ja osa pyöreämpiä. Pyöreämpi sivuprofiili ja vannesuojalla varustettu kumi saattaa toimia ja näyttää 10" vanteella ihan ok. Tämän takia kyselen millä merkillä on "levein" 235/40 kumi. Tokihan vanteelle voisi laittaa 245/40 kumin, mutta koska nyt on jo ahdasta kaarien suhteen enkä haluaisi joutua pokkaamaamaan niitä lisää. Kapeampi ja korkeampi rengas olisi parempi vaihtoehto.
Eipä tuo etupään yhdistelmäkään taida ihan suositusten mukainen olla. 215/40-17 ja vanteen leveys 8,5".
olisko kellään kuvaa miltä näyttää 245/35 kumi 10" vanteella? mietin vaan että vieläkö 245/35 menee 10,5" vanteelle, kun ei näytä löytyvän leveempää tuolla profiililla :think
Laita sähköpostiosoite privaan niin voin ottaa kuvia omasta kombinaatiosta ja lähettää illalla.
olisko kellään kuvaa miltä näyttää 245/35 kumi 10" vanteella? mietin vaan että vieläkö 245/35 menee 10,5" vanteelle, kun ei näytä löytyvän leveempää tuolla profiililla :think
Käy kattomassa syndikatin sivuilta,esim. e36 coupeissa näytti olevan jo ekalla sivulla muutamassa autossa kyseinen rengastus. KLICK
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Mun mielestä 255:kin näyttää liian kapealta 10" vanteella. Tosin riippuu varmaan renkaan mallista. Onko noille 10" vanteiden käytölle joku erityinen syy, ettei voi laittaa kapeampia?
Comment