Originally posted by Caane
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i käyntiongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Caane View PostTämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta käykä tuohon sedaniin esim. coupen ilmanpuhdistin tai vaikka m3 mallin? ja oikeestaan sama kysymys koskien tuota ilmamäärämittaria eli miten tarkkaa tuo on eli jos on e36 osa niin miten tarkasti pitää olla sama ja mistä tuon voisi tarkistaa.
Multakin löytyy yks ylimääräinen jos tarvetta, mutta kokeile ensin nyppästä piuha pois ja katsoa miten käynti muuttuu.
Realoem:sta voi vertailla osanumeroita jollet ole vielä tutustunut. Tuon ilmamassamittarin osanumerolla löytyy sopivuus seuraaviin autoihin, klik!- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Caane View PostTämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta käykä tuohon sedaniin esim. coupen ilmanpuhdistin tai vaikka m3 mallin? ja oikeestaan sama kysymys koskien tuota ilmamäärämittaria eli miten tarkkaa tuo on eli jos on e36 osa niin miten tarkasti pitää olla sama ja mistä tuon voisi tarkistaa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do Sieltä etsimään mikä käy mihinkin.
Comment
-
-
Ja kannattaa tosiaan lukasta vikakoodit ennenkuin osia vaihtelee. Kyllä tuohon pitäisi päästä kiinni suht helposti, luultavasti vikaa ohjelmistossa, adapterissa tai testerissä jos moinen on käytössä.
Tietysti on mahdollista että sisäilmapuhaltimen koteloinnin vedenpoistoreiät on tukossa ja nostanut veden moottorinohjausyksikön kotelointiin jolloin voinu tietysti aiheuttaa yhtäkkiä tämmösen ongelman.
Vaikka kyseinen ongelma onkin yleisempi alkupään e36:ssa kannattaa tuo yksikkö tarkistaa ettei ole saanut vettä.
Löytyy apukuskin nurkasta konehuoneesta mihin menee johtosarja.
EDIT: Ja tuo katkennut letku menee hiilikanisterille. Sitä kautta moottori sekoittaa polttoainetankin höyryjä imuilmaan. Ei pitäisi olla suurta vaikutusta käyntiin rakkenna tutkien mutta kannattaa korjata. Katkennut hiilikanisterin juuresta joten helpoiten pääsee kun vaihtaa ehjän hiilikanisterin tilalle.Last edited by Supa; 13-06-2010, 21:20.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Ja vielä lisää mietiskelyä
Eli kun se vapari on kerran ollut siinä mittarin nokassa ilman tukea, miltä se ainakin näyttää, on se todennäköisesti voinut rasittaa tuota haitarikumiputkea mittarilta kaasuläpälle joten irroita se ja tarkasta mahdollisten murtumien varalta.
Noita kun halkeilee ihan vakio imuosilla vanhetessaan aiheuttaen imuvuodon.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJa kannattaa tosiaan lukasta vikakoodit ennenkuin osia vaihtelee. Kyllä tuohon pitäisi päästä kiinni suht helposti, luultavasti vikaa ohjelmistossa, adapterissa tai testerissä jos moinen on käytössä.
Tietysti on mahdollista että sisäilmapuhaltimen koteloinnin vedenpoistoreiät on tukossa ja nostanut veden moottorinohjausyksikön kotelointiin jolloin voinu tietysti aiheuttaa yhtäkkiä tämmösen ongelman.
Vaikka kyseinen ongelma onkin yleisempi alkupään e36:ssa kannattaa tuo yksikkö tarkistaa ettei ole saanut vettä.
Löytyy apukuskin nurkasta konehuoneesta mihin menee johtosarja.
Comment
-
-
Originally posted by Caane View PostJostain syystä aivan uudella Boschin laitteella kaveri ei saanut yhteyttä muodostettua. Pitää yrittää uudelleen. Tiistaina pitäsi alkaa laittamaan kuntoon joten sillon pitäsi saada viimeistään yhteys aikaiseksi.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Caane View Post2 eri laitetta ja ei vaan saa yhteyttä. No huomenna sitten koetan jos sais merkkiliikkeestä ajan, tai sitten jostain muualta ainakin. Käynti vaan tuntuu heikkenevän ja esim.MAFin piuhan irrotus ei vaikuta käyntiin mitenkään.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View Posteiköhän tuo maffi ole sitten kuollut? osta foorumilta käytettynä varmasti toimiva/testaa kaverin vastaavalla mitä tapahtuu.. jos ei auta, niin voihan sen aina myydä, tai nakata tallin perälle odotteleeman siihen saakka, kunnes menee rikki?
Comment
-
-
No nyt sitten alkoi viikon ajon jälkeen ilmenemään uutta vikaa. Ensin tyhjäkäynnillä tipahti kierrokset hetkellisesti, mutta kone otti kierroksia ja sai pidettyä itsensä käynnissä. Seuraavalla kerralla kun teki saman niin sitten sammuikin moottori ja ei meinannut startata heti tämän jälkeen, vaati 3 tai 4 yritystä ja tämän jälkeen tehot oli kateissa eli kun painoi kaasua niin ei nosta kierroksia. Se mikä kanssa kiinnittää huomion on polttoaineenkulutusmittarin käyttäytyminen eli tyhjäkäynnillä mittari heittää max kulutuksen ja kun painaa kaasua niin se lähtee tulemaan alaspäin ja sitten hyppää taas max kulutukseen. Tätä alkoi tapahtumaan sen jälkeen kun kone sammui tyhjäkäynnillä. Tunnin seisomisen jälkeen alkoi taas kone ottamaan kiekkoja normaalisti, mutta mittari seilaa edelleenkin. Autossa todettiin reilu viikko sitten kampiakselinasentotunnistin rikkinäiseksi ja se vaihdettiin, myös tulpat vaihdettiin uusiin. Voisiko kampiakselin asentotunnistin hajota näin nopeasti uudelleen?
Comment
-
-
Originally posted by Caane View PostNo nyt sitten alkoi viikon ajon jälkeen ilmenemään uutta vikaa. Ensin tyhjäkäynnillä tipahti kierrokset hetkellisesti, mutta kone otti kierroksia ja sai pidettyä itsensä käynnissä. Seuraavalla kerralla kun teki saman niin sitten sammuikin moottori ja ei meinannut startata heti tämän jälkeen, vaati 3 tai 4 yritystä ja tämän jälkeen tehot oli kateissa eli kun painoi kaasua niin ei nosta kierroksia. Se mikä kanssa kiinnittää huomion on polttoaineenkulutusmittarin käyttäytyminen eli tyhjäkäynnillä mittari heittää max kulutuksen ja kun painaa kaasua niin se lähtee tulemaan alaspäin ja sitten hyppää taas max kulutukseen. Tätä alkoi tapahtumaan sen jälkeen kun kone sammui tyhjäkäynnillä. Tunnin seisomisen jälkeen alkoi taas kone ottamaan kiekkoja normaalisti, mutta mittari seilaa edelleenkin. Autossa todettiin reilu viikko sitten kampiakselinasentotunnistin rikkinäiseksi ja se vaihdettiin, myös tulpat vaihdettiin uusiin. Voisiko kampiakselin asentotunnistin hajota näin nopeasti uudelleen?E91 lci 330xd.
Comment
-
Comment