Originally posted by Caane
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i käyntiongelma
Collapse
X
-
Onko foorumilaisilla kokemuksia tästä m52 328i koneesta jossa oireena on pieni ravistus tyhjäkäynnillä. Tuo epätasaisuus käynnissä on niin olematon että sitä ei moni edes ole huomannut tunnustelemallakaan mutta tuo kuiteskin rattia ja penkkiä täristelee. Satunnaisesti myös pikkaisen paukkaa putkessa kun jyrkkää alamäkeä laskee pienellä vaihteella. Oma epäily on että 1 suutin vuotaa. Kulkupuoli on melkolailla kohallaan ja kulutuskaan ei ole mahdoton. Uskaltaisiko tuossa kokeilla Forten puhistusaineita? Vai suosiolla ensitalvena imusarja irti ja suuttimet pesuun.
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheMan View PostVoikohan puolavika 328:ssa aiheuttaa sellaista, että kun ajaa esim. 50 km/h tasavauhtia nelosella tai vitosella, niin välillä tuntuu kuin joku kääntäisi katkaisijasta osan tehoista pois ja joutuu hieman enemmän painamaan kaasua että menisi samaa vauhtia. Vähän ajan päästä sama ilmiö esiintyy toisinpäin, eli yht äkkiä lähtee vetämään paljon herkemmin ja kaasua saa löysätä ettei vauhti kasva. Välillä tyhjäkäynnillä kuulee selvästi, että kone alkaa tupsautella putkessa ja välillä jopa pyörii ikään kuin viidellä, sitten taas yht äkkiä käynti palautuu täysin normaaliksi.
Kylmänä käy aina normaalisti ja tuo vika tulee esiin vain lämpimällä koneella.
Ilmamassamittaria olen käyttänyt irti (ei vaikuta huonoon tyhjäkäyntiin) ja putsannut sen bräkleenillä, vikaakoodit luettu (ei koodeja), tulpat vaihdettu, huohotinletkut ja tyhjäkäyntiventtiili käytetty irti, putsattu ja tarkistettu, ei vaikutusta millään noilla.
Epäilyttää nuo puolat, mutta voisiko niitä esim. mitata vastusmittarilla ja todeta onko ne kunnossa? Vielä sellainen keino tulee mieleen, että kokeilen puolan johtoja yksi kerrallaan käyttää irti samalla kun moottori käy huonoa tyhjäkäyntiäex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheMan View PostTaisi löytyä tälle selitys, antaa toistuvasti vikakoodia "Vanos jammed" eli vanos jotenkin jumittelee? Mikäs siellä oikein jumittaa, vanoksen mäntä vai solenoidi vai mikä ja saisiko sen jotenkin fiksattua?
"In some cases the engine computer will generate the following fault code:
P1519 (BMW 212, 0xD4): Vanos mechanically stuck (jamming)."
Ja jälkitunnelmissa jossei inspaa tilailla jenkeistä uusia tiivisteitä niin tälläkin forumilla jokunen myy niitä."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Tiedä sitten kummasta johtui mutta tänään oli ongelmia tehojen kanssa tiuhempaan kuin aikaisemmin, se mikä oli muuttunut oli ilma (satoi) ja bensa oli 98. Ongelma oli siis lähinnä siinä että kun käynnisti autoa niin ei lähtenyt lämpimänä helposti käyntiin kuten on aikaisemmin tehnyt, mutta kun sitten saatiin käyntiin kunnolla niin pystyi ajamaan 5-40km jolloin tehot saattoi vaan hävitä tutulla tavalla yksi nykäisy ja tehot pois.
Comment
-
Comment