Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chailou
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 370
    • Hki

    #16
    Originally posted by Caane View Post
    Mistäs noita osia voisi ruveta käytettynä metsästämään, uudet taitaa olla kuitenkin aika suolaisissa hinnoissa.
    Purkuautoista. (nettivaraosa, foorumin myydään palsta, autopurkaamot jne)

    Comment

    • Caane
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 23
      • Imatra

      #17
      Tämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta käykä tuohon sedaniin esim. coupen ilmanpuhdistin tai vaikka m3 mallin? ja oikeestaan sama kysymys koskien tuota ilmamäärämittaria eli miten tarkkaa tuo on eli jos on e36 osa niin miten tarkasti pitää olla sama ja mistä tuon voisi tarkistaa.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Caane View Post
        Tämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta käykä tuohon sedaniin esim. coupen ilmanpuhdistin tai vaikka m3 mallin? ja oikeestaan sama kysymys koskien tuota ilmamäärämittaria eli miten tarkkaa tuo on eli jos on e36 osa niin miten tarkasti pitää olla sama ja mistä tuon voisi tarkistaa.
        Ei ole koreissa eroja kunhan moottorin malli on sama. Sama mittari löytyy kaikista autoista missä sama kone eli M52. 323, 328, 523, 528, 728 jne
        Multakin löytyy yks ylimääräinen jos tarvetta, mutta kokeile ensin nyppästä piuha pois ja katsoa miten käynti muuttuu.
        Realoem:sta voi vertailla osanumeroita jollet ole vielä tutustunut. Tuon ilmamassamittarin osanumerolla löytyy sopivuus seuraaviin autoihin, klik!
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Zolton
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 75
          • Suomi

          #19
          Originally posted by Caane View Post
          Tämä on varmaankin tyhmä kysymys mutta käykä tuohon sedaniin esim. coupen ilmanpuhdistin tai vaikka m3 mallin? ja oikeestaan sama kysymys koskien tuota ilmamäärämittaria eli miten tarkkaa tuo on eli jos on e36 osa niin miten tarkasti pitää olla sama ja mistä tuon voisi tarkistaa.

          http://www.realoem.com/bmw/select.do Sieltä etsimään mikä käy mihinkin.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Ja kannattaa tosiaan lukasta vikakoodit ennenkuin osia vaihtelee. Kyllä tuohon pitäisi päästä kiinni suht helposti, luultavasti vikaa ohjelmistossa, adapterissa tai testerissä jos moinen on käytössä.

            Tietysti on mahdollista että sisäilmapuhaltimen koteloinnin vedenpoistoreiät on tukossa ja nostanut veden moottorinohjausyksikön kotelointiin jolloin voinu tietysti aiheuttaa yhtäkkiä tämmösen ongelman.
            Vaikka kyseinen ongelma onkin yleisempi alkupään e36:ssa kannattaa tuo yksikkö tarkistaa ettei ole saanut vettä.
            Löytyy apukuskin nurkasta konehuoneesta mihin menee johtosarja.

            EDIT: Ja tuo katkennut letku menee hiilikanisterille. Sitä kautta moottori sekoittaa polttoainetankin höyryjä imuilmaan. Ei pitäisi olla suurta vaikutusta käyntiin rakkenna tutkien mutta kannattaa korjata. Katkennut hiilikanisterin juuresta joten helpoiten pääsee kun vaihtaa ehjän hiilikanisterin tilalle.
            Last edited by Supa; 13-06-2010, 20:20.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Caane
              Newbiemmer
              • Jun 2010
              • 23
              • Imatra

              #21
              Kiitos vastauksista. Näyttää noi menevän sopivasti ristiin eli kasvaa mahdollisuudet että oikeat osat löytyisi käytettynäkin Tuota ilmanpuhdistinta lähinnä etsiskelin sillä sen haluaisin kyllä vaihtaa ensi töikseni. Kunhan siis saan ensin koneen toimimaan muuten.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Ja vielä lisää mietiskelyä
                Eli kun se vapari on kerran ollut siinä mittarin nokassa ilman tukea, miltä se ainakin näyttää, on se todennäköisesti voinut rasittaa tuota haitarikumiputkea mittarilta kaasuläpälle joten irroita se ja tarkasta mahdollisten murtumien varalta.
                Noita kun halkeilee ihan vakio imuosilla vanhetessaan aiheuttaen imuvuodon.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Caane
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 23
                  • Imatra

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  Ja kannattaa tosiaan lukasta vikakoodit ennenkuin osia vaihtelee. Kyllä tuohon pitäisi päästä kiinni suht helposti, luultavasti vikaa ohjelmistossa, adapterissa tai testerissä jos moinen on käytössä.

                  Tietysti on mahdollista että sisäilmapuhaltimen koteloinnin vedenpoistoreiät on tukossa ja nostanut veden moottorinohjausyksikön kotelointiin jolloin voinu tietysti aiheuttaa yhtäkkiä tämmösen ongelman.
                  Vaikka kyseinen ongelma onkin yleisempi alkupään e36:ssa kannattaa tuo yksikkö tarkistaa ettei ole saanut vettä.
                  Löytyy apukuskin nurkasta konehuoneesta mihin menee johtosarja.
                  Jostain syystä aivan uudella Boschin laitteella kaveri ei saanut yhteyttä muodostettua. Pitää yrittää uudelleen. Tiistaina pitäsi alkaa laittamaan kuntoon joten sillon pitäsi saada viimeistään yhteys aikaiseksi.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by Caane View Post
                    Jostain syystä aivan uudella Boschin laitteella kaveri ei saanut yhteyttä muodostettua. Pitää yrittää uudelleen. Tiistaina pitäsi alkaa laittamaan kuntoon joten sillon pitäsi saada viimeistään yhteys aikaiseksi.
                    Jos mahdollista niin kannattaa kokeilla muillakin testerille taikka jos lähialueelta löytyisi harrastaja keneltä löytyy bemarin omat softat niin voisi katsoa tuota.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Caane
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 23
                      • Imatra

                      #25
                      2 eri laitetta ja ei vaan saa yhteyttä. No huomenna sitten koetan jos sais merkkiliikkeestä ajan, tai sitten jostain muualta ainakin. Käynti vaan tuntuu heikkenevän ja esim.MAFin piuhan irrotus ei vaikuta käyntiin mitenkään.

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6020
                        • Sipoo

                        #26
                        Originally posted by Caane View Post
                        2 eri laitetta ja ei vaan saa yhteyttä. No huomenna sitten koetan jos sais merkkiliikkeestä ajan, tai sitten jostain muualta ainakin. Käynti vaan tuntuu heikkenevän ja esim.MAFin piuhan irrotus ei vaikuta käyntiin mitenkään.
                        eiköhän tuo maffi ole sitten kuollut? osta foorumilta käytettynä varmasti toimiva/testaa kaverin vastaavalla mitä tapahtuu.. jos ei auta, niin voihan sen aina myydä, tai nakata tallin perälle odotteleeman siihen saakka, kunnes menee rikki?

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Caane
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 23
                          • Imatra

                          #27
                          Originally posted by kmn View Post
                          eiköhän tuo maffi ole sitten kuollut? osta foorumilta käytettynä varmasti toimiva/testaa kaverin vastaavalla mitä tapahtuu.. jos ei auta, niin voihan sen aina myydä, tai nakata tallin perälle odotteleeman siihen saakka, kunnes menee rikki?
                          No nyt saatiin vikakoodit luettua ja vika oli kampuran asennon tunnistimessa. Eli nyt olisi se kunnossa kuulemma, mutta nyt kun kaikki tuosta maffista varoittelee niin pitää yrittää ettiä järkihintaan tuo alkuperäinen ilmansuodatin että välttyisi mahdollisesti tuolta remontilta. Ei kellään sattuisi olemaan järki hintaan myynnissä ehjää alkuperäistä osaa tuon vapaavirta suodattimen paikalle?

                          Comment

                          • Caane
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 23
                            • Imatra

                            #28
                            No nyt sitten alkoi viikon ajon jälkeen ilmenemään uutta vikaa. Ensin tyhjäkäynnillä tipahti kierrokset hetkellisesti, mutta kone otti kierroksia ja sai pidettyä itsensä käynnissä. Seuraavalla kerralla kun teki saman niin sitten sammuikin moottori ja ei meinannut startata heti tämän jälkeen, vaati 3 tai 4 yritystä ja tämän jälkeen tehot oli kateissa eli kun painoi kaasua niin ei nosta kierroksia. Se mikä kanssa kiinnittää huomion on polttoaineenkulutusmittarin käyttäytyminen eli tyhjäkäynnillä mittari heittää max kulutuksen ja kun painaa kaasua niin se lähtee tulemaan alaspäin ja sitten hyppää taas max kulutukseen. Tätä alkoi tapahtumaan sen jälkeen kun kone sammui tyhjäkäynnillä. Tunnin seisomisen jälkeen alkoi taas kone ottamaan kiekkoja normaalisti, mutta mittari seilaa edelleenkin. Autossa todettiin reilu viikko sitten kampiakselinasentotunnistin rikkinäiseksi ja se vaihdettiin, myös tulpat vaihdettiin uusiin. Voisiko kampiakselin asentotunnistin hajota näin nopeasti uudelleen?

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #29
                              Laitoitko tarvikeanturin sinne?

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Originally posted by Caane View Post
                                No nyt sitten alkoi viikon ajon jälkeen ilmenemään uutta vikaa. Ensin tyhjäkäynnillä tipahti kierrokset hetkellisesti, mutta kone otti kierroksia ja sai pidettyä itsensä käynnissä. Seuraavalla kerralla kun teki saman niin sitten sammuikin moottori ja ei meinannut startata heti tämän jälkeen, vaati 3 tai 4 yritystä ja tämän jälkeen tehot oli kateissa eli kun painoi kaasua niin ei nosta kierroksia. Se mikä kanssa kiinnittää huomion on polttoaineenkulutusmittarin käyttäytyminen eli tyhjäkäynnillä mittari heittää max kulutuksen ja kun painaa kaasua niin se lähtee tulemaan alaspäin ja sitten hyppää taas max kulutukseen. Tätä alkoi tapahtumaan sen jälkeen kun kone sammui tyhjäkäynnillä. Tunnin seisomisen jälkeen alkoi taas kone ottamaan kiekkoja normaalisti, mutta mittari seilaa edelleenkin. Autossa todettiin reilu viikko sitten kampiakselinasentotunnistin rikkinäiseksi ja se vaihdettiin, myös tulpat vaihdettiin uusiin. Voisiko kampiakselin asentotunnistin hajota näin nopeasti uudelleen?
                                Ostitko tarvike tunnistimen vai alkuperäisen?
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎