Originally posted by superb
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328i käyntiongelma
Collapse
X
-
Vika ei tunnu toistuvan ainakaan tommosessa muutaman kilsan lenkissä kaupungissa. Tyhjäkäynnillä en ole koettanut autoa pitää. Sen verran siis taustaan täydennystä että oli auto paikallaan useamman kymmenen minuuttia ja sitten jossain vaiheessa ensin varotti että kohta sammuu ja sitten tekikin niin, tuon jälkeen sitten käynnistysongelma + tehot kateissa. Ja mitä tuosta kulutus mittarin käyttäytymisestä pitäisi päätellä, eli heittää siis välittömästi oikealle ylös ja tippuu sieltä kun kerkiää (herkästi seilaten laidasta laitaan) alemmas.
Comment
-
-
Originally posted by Caane View PostVika ei tunnu toistuvan ainakaan tommosessa muutaman kilsan lenkissä kaupungissa. Tyhjäkäynnillä en ole koettanut autoa pitää. Sen verran siis taustaan täydennystä että oli auto paikallaan useamman kymmenen minuuttia ja sitten jossain vaiheessa ensin varotti että kohta sammuu ja sitten tekikin niin, tuon jälkeen sitten käynnistysongelma + tehot kateissa. Ja mitä tuosta kulutus mittarin käyttäytymisestä pitäisi päätellä, eli heittää siis välittömästi oikealle ylös ja tippuu sieltä kun kerkiää (herkästi seilaten laidasta laitaan) alemmas.
Comment
-
-
Voikohan puolavika 328:ssa aiheuttaa sellaista, että kun ajaa esim. 50 km/h tasavauhtia nelosella tai vitosella, niin välillä tuntuu kuin joku kääntäisi katkaisijasta osan tehoista pois ja joutuu hieman enemmän painamaan kaasua että menisi samaa vauhtia. Vähän ajan päästä sama ilmiö esiintyy toisinpäin, eli yht äkkiä lähtee vetämään paljon herkemmin ja kaasua saa löysätä ettei vauhti kasva. Välillä tyhjäkäynnillä kuulee selvästi, että kone alkaa tupsautella putkessa ja välillä jopa pyörii ikään kuin viidellä, sitten taas yht äkkiä käynti palautuu täysin normaaliksi.
Kylmänä käy aina normaalisti ja tuo vika tulee esiin vain lämpimällä koneella.
Ilmamassamittaria olen käyttänyt irti (ei vaikuta huonoon tyhjäkäyntiin) ja putsannut sen bräkleenillä, vikaakoodit luettu (ei koodeja), tulpat vaihdettu, huohotinletkut ja tyhjäkäyntiventtiili käytetty irti, putsattu ja tarkistettu, ei vaikutusta millään noilla.
Epäilyttää nuo puolat, mutta voisiko niitä esim. mitata vastusmittarilla ja todeta onko ne kunnossa? Vielä sellainen keino tulee mieleen, että kokeilen puolan johtoja yksi kerrallaan käyttää irti samalla kun moottori käy huonoa tyhjäkäyntiäex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
No ilo ei sitten kauaa kestänyt, toimi n.150km ja sitten taas alkoi tehojen katoaminen, eli nykäsee (kierrokset tipahtaa sekunniksi ja sitten taas normalisoituu), jonka jälkeen tehot poissa kunnes sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen (uskoisin että tiputtaa jonkun sylinterin tuossa vaiheessa pelistä). Tänään koitin sitten ajaa ilman maffia ja myös tällöin sain tehot katomaan. Nyt tarvittaisiin ilmeisesti live dataa että selviäisi tarkalleen missä vika, voiko maffi vika oikeasti aiheuttaa tommoista käyttäytymistä ja onko normaalia että ilman maffiakin iskee "kohtaus" jolloin tehot häviää? Ongelma voi siis olla poissa 100 km tai iskeä 4 kertaa 40km matkalla.
Comment
-
-
Tutkin tuossa korjaamon antamia lappuja tarkemmin ja tuossa vikakoodi listassa on semmoinen kohta kuin DTC 56 sytytysvirran palautevastus TILA sytyspuola, ja tästä on kuulemma mitattu arvoksi 235,7 kun viitearvot ovat 230-250. Eli voisiko tuo tehojen katoaminen johtua tuosta ja mitä tuo edes tarkoittaa? Olisiko Imatran lähellä ketään joka voisi katsoa/nollata vikakoodit?
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostMaffin vikakoodi pitää nollata ennenkuin moottori alkaa "käyttämään" sitä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment