Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caane
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 23
    • Imatra

    #31
    Originally posted by superb View Post
    Laitoitko tarvikeanturin sinne?
    korjaamossa laitatin, kun kysyin asiasta niin sanoivat että olisi alkuperäisosa

    Comment

    • Caane
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 23
      • Imatra

      #32
      Vika ei tunnu toistuvan ainakaan tommosessa muutaman kilsan lenkissä kaupungissa. Tyhjäkäynnillä en ole koettanut autoa pitää. Sen verran siis taustaan täydennystä että oli auto paikallaan useamman kymmenen minuuttia ja sitten jossain vaiheessa ensin varotti että kohta sammuu ja sitten tekikin niin, tuon jälkeen sitten käynnistysongelma + tehot kateissa. Ja mitä tuosta kulutus mittarin käyttäytymisestä pitäisi päätellä, eli heittää siis välittömästi oikealle ylös ja tippuu sieltä kun kerkiää (herkästi seilaten laidasta laitaan) alemmas.

      Comment

      • Caane
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 23
        • Imatra

        #33
        Originally posted by Caane View Post
        Vika ei tunnu toistuvan ainakaan tommosessa muutaman kilsan lenkissä kaupungissa. Tyhjäkäynnillä en ole koettanut autoa pitää. Sen verran siis taustaan täydennystä että oli auto paikallaan useamman kymmenen minuuttia ja sitten jossain vaiheessa ensin varotti että kohta sammuu ja sitten tekikin niin, tuon jälkeen sitten käynnistysongelma + tehot kateissa. Ja mitä tuosta kulutus mittarin käyttäytymisestä pitäisi päätellä, eli heittää siis välittömästi oikealle ylös ja tippuu sieltä kun kerkiää (herkästi seilaten laidasta laitaan) alemmas.
        Korjauksena edelliseen eli vika toistuu myös ajossa, ihan ilman varoitusta tuntuu töks ja kierrokset tipahtaa hetkellisesti, tämän jälkeen auto joko toimii normaalisti tai menettää tehot. Aamusta ei lähtenyt teho kun töksähti, mutta iltapäivällä ajossa töksähti muutaman kerran ja sitten hävisi tehot, takaisin tulivat taas kun auto oli hetken sammuksissa. Korjaamolta kun kysyin tuon tyhjäkäyntiepisodin jälkeen niin sanoivat että ei vikakoodeja ja eivät kuulemma ajossa mitään huomanneet (6km lenkki) ja kampiakselin asentotunnistin vahvistettiin jälleen orkkis osaksi. Hiukan on ongelmallinen tilanne kun töissä pitäisi käydä ja ei tiedä milloin auto jättää tienpäälle. Eli mitä tässä nyt olisi tehtävissä? Ei oikein maffiakaan kehtaisi vaihdella kun ei tiedä onko vika siinä vai missä?

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          #34
          bensapumpun toimivuus?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Caane
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 23
            • Imatra

            #35
            Jos vika olisi bensapumpussa niin eikö meno tyssäisi täysin ongelmien alkaessa? Jos näin ei ole niin kuinka tuon voisi käytännössä testata?

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #36
              Voikohan puolavika 328:ssa aiheuttaa sellaista, että kun ajaa esim. 50 km/h tasavauhtia nelosella tai vitosella, niin välillä tuntuu kuin joku kääntäisi katkaisijasta osan tehoista pois ja joutuu hieman enemmän painamaan kaasua että menisi samaa vauhtia. Vähän ajan päästä sama ilmiö esiintyy toisinpäin, eli yht äkkiä lähtee vetämään paljon herkemmin ja kaasua saa löysätä ettei vauhti kasva. Välillä tyhjäkäynnillä kuulee selvästi, että kone alkaa tupsautella putkessa ja välillä jopa pyörii ikään kuin viidellä, sitten taas yht äkkiä käynti palautuu täysin normaaliksi.
              Kylmänä käy aina normaalisti ja tuo vika tulee esiin vain lämpimällä koneella.

              Ilmamassamittaria olen käyttänyt irti (ei vaikuta huonoon tyhjäkäyntiin) ja putsannut sen bräkleenillä, vikaakoodit luettu (ei koodeja), tulpat vaihdettu, huohotinletkut ja tyhjäkäyntiventtiili käytetty irti, putsattu ja tarkistettu, ei vaikutusta millään noilla.

              Epäilyttää nuo puolat, mutta voisiko niitä esim. mitata vastusmittarilla ja todeta onko ne kunnossa? Vielä sellainen keino tulee mieleen, että kokeilen puolan johtoja yksi kerrallaan käyttää irti samalla kun moottori käy huonoa tyhjäkäyntiä
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #37
                HarzaTheMan: Kuulostaa kampiakselin anturilta joka on pikkuhiljaa luovuttamassa..

                Comment

                • Caane
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 23
                  • Imatra

                  #38
                  Sen verran päivitystä että kun otin maffin piuhan irti ja laitoin takaisin niin auto ei ole menettänyt tehojaan enään samalla tavalla. Taisivat huollossa "unohtaa" piuhan löysälle. Tämän viikon tehtävänä olisikin löytää aikaa etsiä "uusi" ilmanputsari tuon vaparin tilalle.

                  Comment

                  • Caane
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 23
                    • Imatra

                    #39
                    No ilo ei sitten kauaa kestänyt, toimi n.150km ja sitten taas alkoi tehojen katoaminen, eli nykäsee (kierrokset tipahtaa sekunniksi ja sitten taas normalisoituu), jonka jälkeen tehot poissa kunnes sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen (uskoisin että tiputtaa jonkun sylinterin tuossa vaiheessa pelistä). Tänään koitin sitten ajaa ilman maffia ja myös tällöin sain tehot katomaan. Nyt tarvittaisiin ilmeisesti live dataa että selviäisi tarkalleen missä vika, voiko maffi vika oikeasti aiheuttaa tommoista käyttäytymistä ja onko normaalia että ilman maffiakin iskee "kohtaus" jolloin tehot häviää? Ongelma voi siis olla poissa 100 km tai iskeä 4 kertaa 40km matkalla.

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #40
                      Maffin vikakoodi pitää nollata ennenkuin moottori alkaa "käyttämään" sitä.

                      Comment

                      • Caane
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 23
                        • Imatra

                        #41
                        Originally posted by superb View Post
                        Maffin vikakoodi pitää nollata ennenkuin moottori alkaa "käyttämään" sitä.
                        Kuinkas tuon vikakoodin nollauksen tekee? Akun kengät irti?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by Caane View Post
                          Kuinkas tuon vikakoodin nollauksen tekee? Akun kengät irti?
                          Ei auta. Diagnostiikkasoftalla tai erillisellä testerillä autoon kiinni ja nollaus.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • rick the rocket
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 191
                            • Mänts

                            #43
                            Mulla muistaakseni olis yks ylimääräinen ilmamassamittari varastossa, jos kiinnostaa ota vaikka yv:llä yhteyttä jos tarvit
                            E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                            Comment

                            • Caane
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 23
                              • Imatra

                              #44
                              Tutkin tuossa korjaamon antamia lappuja tarkemmin ja tuossa vikakoodi listassa on semmoinen kohta kuin DTC 56 sytytysvirran palautevastus TILA sytyspuola, ja tästä on kuulemma mitattu arvoksi 235,7 kun viitearvot ovat 230-250. Eli voisiko tuo tehojen katoaminen johtua tuosta ja mitä tuo edes tarkoittaa? Olisiko Imatran lähellä ketään joka voisi katsoa/nollata vikakoodit?

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Originally posted by superb View Post
                                Maffin vikakoodi pitää nollata ennenkuin moottori alkaa "käyttämään" sitä.
                                Ei tarvitse. Moottorinohjaus varastoi koodit nollaukseen asti, mutta kaikki on käytössä aina kun se on ehjää. Vaikka vaihtaisit käynnissä olevaan koneeseen maffin, alkaisi se käyttää sitä täysin normaalisti heti kun liittimen tökkää kiinni.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎