Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teukkasalama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 81
    • Imatra

    #46
    Originally posted by Caane View Post
    Tutkin tuossa korjaamon antamia lappuja tarkemmin ja tuossa vikakoodi listassa on semmoinen kohta kuin DTC 56 sytytysvirran palautevastus TILA sytyspuola, ja tästä on kuulemma mitattu arvoksi 235,7 kun viitearvot ovat 230-250. Eli voisiko tuo tehojen katoaminen johtua tuosta ja mitä tuo edes tarkoittaa? Olisiko Imatran lähellä ketään joka voisi katsoa/nollata vikakoodit?
    Laitoin yv:tä. Voin katsoa koodit ja nollata jos tarvis.

    Comment

    • Caane
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 23
      • Imatra

      #47
      Originally posted by teukkasalama View Post
      Laitoin yv:tä. Voin katsoa koodit ja nollata jos tarvis.
      laitoin viestiä takaisin

      Comment

      • Caane
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 23
        • Imatra

        #48
        Kiitos Teukkasalamalle koodien luvusta/nollauksesta. Nyt sitten katsotaan tuleeko takaisin. DTC 56 sytytysvirran palautevastus TILA sytyspuola jäi silti olemaan, osaako kukaan sanoa mitä tämä tarkoittaa?
        Last edited by Caane; 11-07-2010, 20:27.

        Comment

        • Caane
          Newbiemmer
          • Jun 2010
          • 23
          • Imatra

          #49
          Ongelma iski sitten aamusta työmatkalla n. 15km ajon jälkeen eli yksi nykäisy mikä tuntui persdynossa ja näkyi kierrosmittarissa ja tämän jälkeen tehot poissa, auton starttaus ja tehot takaisin. Illalla katsomaan että mitä vika koodeja tämä toi esiin.

          Comment

          • jariwelho
            Newbiemmer
            • Jul 2005
            • 27
            • Espoo

            #50
            Minulla ollut aivan samanlaisia ongelmia e39 528 - ratkaistu vaihtamalla nokka- ja kampiakselin anturit. Vikakoodeja Autokeskus ei löytänyt ollenkaan, ElektroMeka taas löysi eli lukulaitteesta riippuu mitä sieltä näkyy.
            ps. motonetin nokka-akselinanturilla ei lähtenyt edes käyntiin ds.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6929
              • N/A

              #51
              Onko foorumilaisilla kokemuksia tästä m52 328i koneesta jossa oireena on pieni ravistus tyhjäkäynnillä. Tuo epätasaisuus käynnissä on niin olematon että sitä ei moni edes ole huomannut tunnustelemallakaan mutta tuo kuiteskin rattia ja penkkiä täristelee. Satunnaisesti myös pikkaisen paukkaa putkessa kun jyrkkää alamäkeä laskee pienellä vaihteella. Oma epäily on että 1 suutin vuotaa. Kulkupuoli on melkolailla kohallaan ja kulutuskaan ei ole mahdoton. Uskaltaisiko tuossa kokeilla Forten puhistusaineita? Vai suosiolla ensitalvena imusarja irti ja suuttimet pesuun.

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #52
                Originally posted by HarzaTheMan View Post
                Voikohan puolavika 328:ssa aiheuttaa sellaista, että kun ajaa esim. 50 km/h tasavauhtia nelosella tai vitosella, niin välillä tuntuu kuin joku kääntäisi katkaisijasta osan tehoista pois ja joutuu hieman enemmän painamaan kaasua että menisi samaa vauhtia. Vähän ajan päästä sama ilmiö esiintyy toisinpäin, eli yht äkkiä lähtee vetämään paljon herkemmin ja kaasua saa löysätä ettei vauhti kasva. Välillä tyhjäkäynnillä kuulee selvästi, että kone alkaa tupsautella putkessa ja välillä jopa pyörii ikään kuin viidellä, sitten taas yht äkkiä käynti palautuu täysin normaaliksi.
                Kylmänä käy aina normaalisti ja tuo vika tulee esiin vain lämpimällä koneella.

                Ilmamassamittaria olen käyttänyt irti (ei vaikuta huonoon tyhjäkäyntiin) ja putsannut sen bräkleenillä, vikaakoodit luettu (ei koodeja), tulpat vaihdettu, huohotinletkut ja tyhjäkäyntiventtiili käytetty irti, putsattu ja tarkistettu, ei vaikutusta millään noilla.

                Epäilyttää nuo puolat, mutta voisiko niitä esim. mitata vastusmittarilla ja todeta onko ne kunnossa? Vielä sellainen keino tulee mieleen, että kokeilen puolan johtoja yksi kerrallaan käyttää irti samalla kun moottori käy huonoa tyhjäkäyntiä
                Taisi löytyä tälle selitys, antaa toistuvasti vikakoodia "Vanos jammed" eli vanos jotenkin jumittelee? Mikäs siellä oikein jumittaa, vanoksen mäntä vai solenoidi vai mikä ja saisiko sen jotenkin fiksattua?
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Nifa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 292
                  • Kymenlaakso™

                  #53
                  Originally posted by HarzaTheMan View Post
                  Taisi löytyä tälle selitys, antaa toistuvasti vikakoodia "Vanos jammed" eli vanos jotenkin jumittelee? Mikäs siellä oikein jumittaa, vanoksen mäntä vai solenoidi vai mikä ja saisiko sen jotenkin fiksattua?
                  Siitä kovaa lukemista:


                  "In some cases the engine computer will generate the following fault code:
                  P1519 (BMW 212, 0xD4): Vanos mechanically stuck (jamming)."

                  Ja jälkitunnelmissa jossei inspaa tilailla jenkeistä uusia tiivisteitä niin tälläkin forumilla jokunen myy niitä.
                  Last edited by Nifa; 14-07-2010, 11:40. Reason: korjattu linkkiä
                  "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                  Comment

                  • Caane
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 23
                    • Imatra

                    #54
                    Tiedä sitten kummasta johtui mutta tänään oli ongelmia tehojen kanssa tiuhempaan kuin aikaisemmin, se mikä oli muuttunut oli ilma (satoi) ja bensa oli 98. Ongelma oli siis lähinnä siinä että kun käynnisti autoa niin ei lähtenyt lämpimänä helposti käyntiin kuten on aikaisemmin tehnyt, mutta kun sitten saatiin käyntiin kunnolla niin pystyi ajamaan 5-40km jolloin tehot saattoi vaan hävitä tutulla tavalla yksi nykäisy ja tehot pois.

                    Comment

                    • teukkasalama
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 81
                      • Imatra

                      #55
                      Mystisiä laitteita nämä 328:t

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎