Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    #16
    takapyörätehoja?

    Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

    Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

    Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.

    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      #17
      Eikös se nyt ole ihan yleisesti tiedossa että vakion m52b28 tehot on siellä lähempänä 210hp. kuin tehtaan ilmoitus 193hp on alakanttiin.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        Originally posted by Radar View Post
        Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

        Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

        Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.

        Siis onkos nuo takapyörätehoja

        No joojoo, nuohan ovat tosiaan pelkkään muutosten testaamiseen tarkotettuja vehkeitä eikä mitään moottoritehon mittauslaitteita.
        Teholukemiin noissa vaikuttaa renkaat, rengaspaineet, polttoaineen määrä tankissa ja jopa poppivehkeet siellä takaloossissa ja kuskin vyötärön mitta
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • quisma
          BTCF Member
          • May 2005
          • 384
          • Toijala

          #19
          Originally posted by Hunni View Post
          Paitsi että esim. 800€ ei saa vielä edes neniä. Muuten kyllä varmasti hieno kokoonpano olis.
          Niin tätä mä kattelinkin, kun hinta on nykyään näin iso pelkällä imusarjalla:
          Eu1,013.55

          Big Bore throttle body Eu282.75
          Last edited by quisma; 19-09-2008, 12:59.
          e46 325ci cabrio m-sport2

          Ex: e46 320da touring -04
          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
          e39 528ia -96
          e34 525i -92
          e30 320i touring -88
          e36 328i coupe -97
          e36 325i -91

          Comment

          • quisma
            BTCF Member
            • May 2005
            • 384
            • Toijala

            #20
            Originally posted by Radar View Post
            Hyviä lukemia ootte penkittäneet.

            Oisko teillä antaa takapyörätehoja mittauksista? Tunnettu tosiasiahan on että optimistisilla korjauskertoimilla saadaan muhkeita moottoritehoja. Tehodynamometrit sopivat mielestäni paremmin muutosten arviontiin esim. virityksissä kuin todellisen moottoritehon mittaukseen.

            Todelliset moottoritehot mitataan sitten ihan eri laitteilla.
            Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.
            e46 325ci cabrio m-sport2

            Ex: e46 320da touring -04
            e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
            e39 528ia -96
            e34 525i -92
            e30 320i touring -88
            e36 328i coupe -97
            e36 325i -91

            Comment

            • Radar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 120
              • Schrick-Region

              #21
              Originally posted by quisma View Post
              Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.

              Joo käytetään varmaan, mutta sitten on vielä eri merkkiset dynot ja niissä luulisi ainakin olevan heittoa laitteesta toiseen. Ei ollu tosiaan tarkoitus alkaa kuittaileen, takapyörätehot vaan kiinnosti ni oisin vertaillu omiin mittauksiin.

              Elikkä jos löytyy takapyörätehoja mittauksista ni voitteko laittaa näkyville?

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Originally posted by quisma View Post
                Eikös näissä kuitenkin käytetä täysin standardisoituja korjauskertoimia, esim. Din 70200 eikä mitään hatusta temmottuja. Eli kyllä ne erot on lähinnä moottorikohtasia.
                Kyllä sen vois vaikka päänsä pistää pantiksi (en kuitenkaan pistä) että 15% sisään niiden dynojen lukemat menee. Eihän niiden lukemien edes ole tarkoitus olla mitään absolutisia totuuksia. Kokeilkaas ihan piruuttaan joskus muutama dyno ihan peräperää ja katsokaa paljonko auton teho muuttuu trailerilla kuskattaessa
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
                  216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm
                  Itsellä Pirkkalassa Tatechilla alkukesästä 208hp ja 300Nm
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • sipi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 320
                    • Helsinki

                    #24
                    Ihan alkuperäsee aiheesee viitaten, shrickin & m50 imusatsin hyödyt kannattas mitata samassa penkissä ennen ja jälkeen. Alla käppyrät ennen ja jälkeen shrickin sarjan. Ilman lämpötila oli sama, penkki sama, ainoa muuttuja on että mittauksien välissä aikaa oli vuosi. Lopputulos oli se että kyseisen sarjan kanssa kasvoi vääntö & huipputehot.

                    e39 M5 Carbonschwarz '2001
                    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6929
                      • N/A

                      #25
                      Muistaakseni tossa 216hv vedossa oli pyöräteho 169hv

                      Tuossa oman käyrä:

                      Comment

                      • Radar
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 120
                        • Schrick-Region

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Muistaakseni tossa 216hv vedossa oli pyöräteho 169hv
                        Kiitoksia tiedoista. Hyvin mielenkiintoista: omassa mittauksessa pyöräteho oli 191hv ja laskennallinen moottoriteho 219hv. Yhden esimerkin pohjalta kovin suuria johtopäätöksiä ei voi vetää mutta näyttäis että dynoissa ja mittauksissa on eroja.

                        Comment

                        • quisma
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 384
                          • Toijala

                          #27
                          Onko sulla Radar näyttää lappuja tosta? Näyttäs moottoripyörän muunnoskertoimelta

                          E: Mistä autosta on kysymys? Tossahan on todellinen koneteho 260hv luokkaa, jos on takaveto ja penkki mitannut pyöriltä 191hv.
                          Last edited by quisma; 21-09-2008, 15:00.
                          e46 325ci cabrio m-sport2

                          Ex: e46 320da touring -04
                          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                          e39 528ia -96
                          e34 525i -92
                          e30 320i touring -88
                          e36 328i coupe -97
                          e36 325i -91

                          Comment

                          • Radar
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 120
                            • Schrick-Region

                            #28
                            On mulla lappu. Jos oon tulkinnut väärin luvut, niin korjatkaa olkaa hyvät. Olisko ideoita miksi vääntökäyrä on noin epätasainen? Mittauksen aikaan oli kohtuu suuri imuvuoto, jolla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa.

                            Auto on e36 328i: schrickin nokat ja imusarja ja kellenersin ohjelma.
                            Attached Files

                            Comment

                            • quisma
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 384
                              • Toijala

                              #29
                              Radar, missä oot käyttänyt autoasi penkitettävänä? Tehohäviö tuntuu ihan käsittämättömän pieneltä. Muutenkin luulisi, että tolla kokoonpanolla irtoisi paljon enemmän tehoo. Oman autoni käytin penkissä, joka mittaa vedon jälkeen rullatessa häviön ja se oli melkein 50kW. Vai mahtaakohan meikäläisellä olla sitten vaihdelaatikko täynnä hiekkaa
                              e46 325ci cabrio m-sport2

                              Ex: e46 320da touring -04
                              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                              e39 528ia -96
                              e34 525i -92
                              e30 320i touring -88
                              e36 328i coupe -97
                              e36 325i -91

                              Comment

                              • Radar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 120
                                • Schrick-Region

                                #30
                                Originally posted by quisma View Post
                                Radar, missä oot käyttänyt autoasi penkitettävänä? Tehohäviö tuntuu ihan käsittämättömän pieneltä. Muutenkin luulisi, että tolla kokoonpanolla irtoisi paljon enemmän tehoo. Oman autoni käytin penkissä, joka mittaa vedon jälkeen rullatessa häviön ja se oli melkein 50kW. Vai mahtaakohan meikäläisellä olla sitten vaihdelaatikko täynnä hiekkaa

                                Käytin Jäälin autosäädössä, dyno todella laadukas ja säätäjä on pätevä. Itsekkin oletin että ois irronnu jotain 230hv.

                                Tosin nyt kun oon vertaillu noita omia lappuja esim. Samppasian lappuun [sama penkki viime vkl:na mitattu] ni näkee heti että eri lukuja on käytetty joissain kohdissa. Esim Ptol on mulla ihan eri. En tosin tiedä mitä se meinaa. Käy huvikseen tsekkaamassa Sampan lappu sen projektiketjusta ni voit vertailla.

                                Joko oma auto on laiska romu tai sitten Sepolla on käyny jokin kämmi noiden parametrien suhteen.

                                Kuin tarkkaa on virinokkien ajoitus vai meneekö ne ihan samalla rutiinilla kuin vakionokat? Oon miettiny sitäkin vaihtoehtoa että ajoitukset on päin mäntyä kun tuo vääntökäyräkin on mitä sattuu. Kyllä tuolla autolla kuiten liikenteen mukana pysyy

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎