Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    e36 328 viritys

    Kiinnostaisi tuon oman lintan viritys, vaikka liikkuu varsin hyvin vakionakin.

    Käsittääkseni pelkkää imusarjaa vaihtamalla saisi tehoa noin ~20 hv, kuinkakohan paljon vääntö lisääntyy? Jos imusarjan vaihtaa niin pitäisikö samalla vaihtaa kytkintä tai muita osia paremmiksi? Huononeekohan koneen kestävyys ja suureneeko kulutus paljonkin? Mistä imusarjan saisi halvimmalla?

    Sitten kiinnostaisi myös auton todellinen kiihtyvyys vakiona. Tehdashan ilmoittaa 7,3 s, mutta kun Tekniikan Maailma on kiihdyttänyt 325:n siihen aikaan niin luulisi 328:n menevän alle. Kenelläkään tietoa on testattu? TM ei käsittääkseni koskaan ole...
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    #2
    Jep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.



    Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.

    Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Originally posted by bemu2000
        siinä olis asennusohjetta M50 imusarja M52 mottiin... esentakaapa joku ja käyttäkää penkissä, niin selviää sekin asia :wink:
        missä???
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          oho :oops: http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndi...ansaugbruecke/
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • BmwPunisher
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 7629
            • Lemu

            #6
            ja multa ostat tuon M50 imusarjan 8)
            E70 X5 30d

            Comment

            • miksu682
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 25
              • Jämsänkoski

              #7
              Nii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....

              Comment

              • visa e36
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 753
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by miksu682 View Post
                Nii että mitään halvempaa keinoa ei ole kuin imusarjan/pakosarjan + lastun hommaus. aika kalliiks tulee noin muutaman kymmenen hv:n takia. ite oon miettiny kanssa oman 328:n piristystä mut en oo kerinny paljon asiaan tutustua.mitenkähä näissä kestää alakerta jos pikku puhaltimen laittaa kylkeen ja ~0.8 ahtoja.?? ja miten tuo mahtaa käyttäytyä alkuperäisen ruiskun kanssa tai toisinpäin?? yläkerrallehan ei vissiin tarttis tehdä mitään jos turboa ajattelee. tuleehan siinä sit kustannuksia joka leimalla käytössä mutta....
                Aika vanhan threadin löysit. alakerran pitäisi kestään n.1bar.. 400hv. Mutta tosiaan vaparin virittäminen ei ole mitään halpaa lystiä. helpoimmalla ja halvimmalla pääsee vaihtamalla auton m3:seen. Turbon kanssa tulee ongelmia leimattaessa ja on aika isotöinen ottaa aina leimalle irti. Jos haluat ahtaa auton leimaamatta ahtimelle niin suosittelisin esim.rotrexin remmiahdinta, niin ei tarvitse kuin ottaa remmi irti leimalle. lisärikastuksen voit hoitaa vaikka .finnboostilla. hintaa kyseiselle setille tulee n.4000€.
                Nykyiset
                -63 Pontiac Catalina convertible
                -05 E53 X5 3.0d

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5513
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Antza View Post
                  Jep, elikkä imusarja vaihtoon! Schrickin sarja on hyvä: tuo kaivatun lisäpotkun yläkierroksille aiheuttamatta teho/vääntöhäviötä alakierroksilla. Hintaa sillä taitaa olla n 1500 euroa.. parempi vaihtoehto on sitten läppärungot (vaikka Dbilas), mutta niistä kaikki eivät taida olla TUV-hyväksyttyjä. Muistaakseni jollain klubilaisella oli Schrick imusarja ja kehui maasta taivaaseen. Luulisi koneenkin kestävän, onhan kyseessä varsin matalaviritteinen, pitkään kehitetty pannu.



                  Kiihtyvyydestä sen verran, että mm Auto Motor und Sport kellotteli 6.8s aikoja. Taisipa varttimailinkin mennä tasan viiteentoista.

                  Pidäpä meidät ajan tasalla, jos jotain palikkaa autoosi hommaat!
                  Tietääkö joku mistä noita shrickin sarjoja voi tilailla?
                  sigpic

                  Comment

                  • NikitaT
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 426
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by MarQ83 View Post
                    Tietääkö joku mistä noita shrickin sarjoja voi tilailla?


                    Tuolla näyttäis olevan myynnissä muutakin palikkaa kun imusarja.



                    Mutta tuossa on tuo imusarja:
                    0261 16 017-00Intake Manifold for BMW (M52 engine)£617.18

                    Comment

                    • quisma
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 384
                      • Toijala

                      #11
                      Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
                      Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
                      Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
                      e46 325ci cabrio m-sport2

                      Ex: e46 320da touring -04
                      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                      e39 528ia -96
                      e34 525i -92
                      e30 320i touring -88
                      e36 328i coupe -97
                      e36 325i -91

                      Comment

                      • Hunni
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 621
                        • Toijala

                        #12
                        Originally posted by quisma View Post
                        Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
                        Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
                        Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
                        Paitsi että esim. 800€ ei saa vielä edes neniä. Muuten kyllä varmasti hieno kokoonpano olis.
                        BMW 330e Touring -21
                        Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5513
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by quisma View Post
                          Ohoh, en muistanutkaan, että nää schrickin imusarjat on näin kalliita :think
                          Kaverin (Hunnin) 328 avoon tuli imusarja + big bore kaasuläppä ja antoi pihalle 216 heposta. Ite odotin tältä setiltä hiukan enemmän. Nyt jos itse omistaisin m52b28 moottorin, ostaisin ehdottomasti tolla rahalla kireämmät nokat schrickiltä ja siihen kylkeen m50 imusarjan ja ehkäpä erilaisen pakosarjankin.
                          Sitten aletaan varmasti puhua jo ~230hv tehoista.
                          Mjahas ja mä sain omasta pelkällä M50 imusarjalla 220hp. Mut eihän toki oo olemassa täysin identtisiä koneita. Jos vaikka ettis sitä parempaa peltisarjaa jostain kunhan köyhtyminen lakkaa
                          sigpic

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6929
                            • N/A

                            #14
                            Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
                            216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5513
                              • Vaasa

                              #15
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Viime sunnuntaina ajettiin täysin vakiosta 328i
                              216hv ja 310nm karhulan penkissä, omasta lähti 206hv ja 303nm
                              Joo ja meillä oli vakio 328i kans penkissä mukana ja siitä saatiin 211hp. Mutta erot saattavat johtua myös huoltojen aikataulusta esim tulpat, puhtaat öljyt ja ilmansuodatin kaikki nuo vaikuttaa teholukemiin. Mutta kerrankin on niin että vanhasta autosta saadaan vakiona enemmän kun tehdas lupaa uutena
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎