Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 imusarja 328:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #46
    Originally posted by rick the rocket View Post
    Ja niin paljon on tarkisteltu tuota tehon tai saatikka käyrien muuttumattomuutta. Olen kyllä jo aikalailla luovuttanutkin tuon suhteen. Kaipa sitä on sitten sattunut "maanantai" malli meikäläisellä tuossa.

    täysin offtopiccia. Mistähän johtuu kun meinaa auto koko ajan sammua risteyksiin? Maanantaina auto oli huolto1:ssä, jossa myös putsattiin tyhjäkäynti venttiili, joka alkoikin liikkumaan todella liukkaasti aikaisempaan verrattuna.

    Ennen tuota huoltoa, auto oli satunnaisesti tehnyt samaa, mutta harvoin. Nyt melkein joka risteykseen kun tulee, niin kierrokset looppaa 100-200 ja pari kertaa on jo siihen sammunutkin:think
    Juu mutta onhan tuohon aika paljon tehty tuon penkityksen jälkeenkin. Kun kävin ajamassa niin aika hyvin oli potkua mielestäni tuossa kyllä.... Nykytilanne penkityksessä olisi mielenkiintoista tietää. ->kuhan ensin saa tuon kuntoon->
    Sammumisherkkyyteen, ne imusarjan päädyn kumitulpat ja tuo tyhjäkäyntiventtiilin ja imusarjan välinen tiiviste kannattaisi ostaa uudet. Hmm, koeajossahan ei sammumisherkkyyttä vielä ollut. Kyse nyt ei käytännössä kuitenkaan todennäköisesti oikein muusta voi olla kuin ilmavuodosta jossakin. Itse tyhjäkäyntiventtiili ei pääse oikein mihinkään (parilla pultilla kiinni) joten kyse lienee sille tulevasta letkusta tms. Olisiko joku paikka ollut sen verran hauras jo ettei kestänyt enää irroittelua.

    Comment

    • rick the rocket
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 191
      • Mänts

      #47
      Täytyy huomenna koittaa kattoa noita letkuja, kun ropaan noiden kaarien kans.
      Tuo kierrosten tipahtelu ja sammuilu (no vain 2 kert.) alkoi seuraavana päivänä. Potkua, hmm...pitäs ehkä käyttää penkissä tosiaan jossain välissä, ei tuota oikein itse huomaa, kun tuohon tottuu.

      Mutta siltikin se pääjuttu ja fakta oli se, että tehoilla ja käyrillä ei ollut eroa ennen ja ja jälkeen vaihdon ja siis samassa penkissä käytettynä. Tehopiikki oli siirtynyt korkeammalle kierrosalueelle tuomatta yhtään hv:tä ja kw:tä vakioimariin verrattuna + 24 newtonia tipahti väännöt.
      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

      Comment

      • 318iiässä
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 13

        #48
        Kuulostaa tutulta
        Last edited by 318iiässä; 23-07-2009, 11:44.

        Comment

        • 318iiässä
          Newbiemmer
          • Nov 2004
          • 13

          #49
          Originally posted by rick the rocket View Post
          Täytyy huomenna koittaa kattoa noita letkuja, kun ropaan noiden kaarien kans.
          Tuo kierrosten tipahtelu ja sammuilu (no vain 2 kert.) alkoi seuraavana päivänä. Potkua, hmm...pitäs ehkä käyttää penkissä tosiaan jossain välissä, ei tuota oikein itse huomaa, kun tuohon tottuu.

          ootko tutkinu toimiiko vanos? itellä oli kans samoja ongelmia tyhjäkäynnin kans ja sammuili ristyksiin välillä. Ei löytyny ilmavuotoja. Ongelmat hävis yks kaunis ilta ku tuli täys veto päällä tuli savut koneesta. 4.männän kyljessä reikä ja lohko paskana. en teidä mistä syystä, mutta huomasin ku purin kannen pois että nokkien ajotukset oli laitettu väärin ja vanos takerteli. Kyseessä oli e36 328 -96 vakio
          Last edited by 318iiässä; 23-07-2009, 11:50.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #50
            Originally posted by 318iiässä View Post
            ootko tutkinu toimiiko vanos? itellä oli kans samoja ongelmia tyhjäkäynnin kans ja sammuili ristyksiin välillä. Ei löytyny ilmavuotoja. Ongelmat hävis yks kaunis ilta ku tuli täys veto päällä tuli savut koneesta. 4.männän kyljessä reikä ja lohko paskana. en teidä mistä syystä, mutta huomasin ku purin kannen pois että nokkien ajotukset oli laitettu väärin ja vanos takerteli. Kyseessä oli e36 328 -96 vakio
            Samaa vikaa tuossa projektiautossa. Kyseessä kuitenkin 323 (2.5) mutta -96 ja juurikin 4 männän veivi poikki ajossa, reikä lohkoon. Sit mullon yks lohko misson 4 pytyn mäntä sulanu reunasta. Mikähän näitä m52 koneita vaivaa, paskaa suunittelua? :think

            Mutta taas olis kysyttävää! Osaako joku heittää linkkiä tuosta m52 kannen viilailusta, onko kukaan tehnyt? Lähinnä katselin että pakokanavat on reilusti pienemmät kuin imu ja niitä voisi vähän vinguttaa sopimaan paremmin peltisarjan kanssa. Onko kellään kokemuksia paljonko on varaa vinguttaa? Hyödyt ja haitat?
            Last edited by Supa; 25-07-2009, 23:16.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Safiiri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 51
              • Leivonmäki

              #51
              Originally posted by Janza182 View Post
              Itsehän vaihdoin imusarjan viime talvena. Auto kävi penkissä täysin vakiona ja nyt sitten imusarjan ja Eisenmannin kanssa samassa penkissä. Tuloksena oli 18kw lisää ja vääntö tippui alle 1Nm... APUA! MUTTA: Käyrät 100x paremmat. vakiona käyrät tippu 5000rpm/min jälkeen kun lehmän häntä ja nytten ovat rajottimelle nousussa. (laapu vielkää netis ku scanneri sano poks). Ajossa auto tuntuu jopa laiskemmalta koska käyrät on tasasemmat eikä ole piikkejä kuten vakiona mut mitä penkkiin ja kaverien autoihin uskominen niin kyllä sinne lisää on tullut woimmoo. Ja näin taantuman aikaan kulutuskaan ei kasvanu nimettävästi.. alle 0.5L/100km.. Itse ainakin tyytyväinen.. Katsotaan miten muuttuu kun tuon big bore throttle bodyn saa..
              Pari kuukautta olen nyt ajanut (E61, 525d, 7/2004) ilman läppiä ja väännön puute kierrosalueella 1500-3000 on ärsyttävin muutos moottorin käyttäytymiseen. En ole oikein tottunut "polkemaan" konetta kun aiemmin se väänti hyvin jo alakierroksilta, mutta nyt vääntöä alkaa tulla vasta 3000 kierroksen jälkeen.

              Mistä tuo alakierrosten tehonpuute johtuu? Nelosella konen ei oikein jaksa vääntää kaupunkiliikenteessä nopeudella 50-60km/h ja manuaalia joutuu "vatkamaan" enemmän kuin ennen "läppäleikkausta".

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #52
                Originally posted by Safiiri View Post
                Pari kuukautta olen nyt ajanut (E61, 525d, 7/2004) ilman läppiä ja väännön puute kierrosalueella 1500-3000 on ärsyttävin muutos moottorin käyttäytymiseen. En ole oikein tottunut "polkemaan" konetta kun aiemmin se väänti hyvin jo alakierroksilta, mutta nyt vääntöä alkaa tulla vasta 3000 kierroksen jälkeen.

                Mistä tuo alakierrosten tehonpuute johtuu? Nelosella konen ei oikein jaksa vääntää kaupunkiliikenteessä nopeudella 50-60km/h ja manuaalia joutuu "vatkamaan" enemmän kuin ennen "läppäleikkausta".
                Jotain jäi irti tai jotain meni pieleen. Ei toi normaalia ole.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Safiiri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 51
                  • Leivonmäki

                  #53
                  Originally posted by Cell View Post
                  Jotain jäi irti tai jotain meni pieleen. Ei toi normaalia ole.
                  Pakosarja halki ja sieltä puhalsi pakokaasut konetilaan, ja turbo ei saanut riittävästi kierroksi. Nyt vääntää ilman läppiä samaan tapaan kuin aiemmin. Hankaluuden tunnistamiseen aiheutti kun vika tulee päälle samaan aikaa "läppäleikkauksen" kanssa.

                  Comment

                  • powell
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 42
                    • Savonranta

                    #54
                    Nyt olis imusarja vaihdettu (gonzales:n modaama).

                    Otti hermoja ja aikaa,eihän nyt kukaan ohjeita jaksa lukea
                    Imusarja irti,uus paikalleen ja sit miettimään mikä tulee minnekkin ja miten saadaan mahtumaan,mut kaikenlaisilla vempaimilla kun vääntel ja kääntel niin kyllähän ne kaikki rojut sinne saatiin mahtumaan.
                    Pelti kiinni ja auto tulille,kuinka ollakkaan auto lähti käyntiin kuin palmun alta.
                    Auto toimii kuin junan vessa joten asennusta vois varmaan pitää aika hyvin onnistuneena.
                    Eikä autossa ollut edes mitään käyntihäiriöitä,ohjeen mukaan ne olis ihan normia.

                    Jälkeen päin kun lueskeltiin ohjeita niin sai muutaman hymyn aikaan kun asiat olis ollu niin paljon helpompi tehdä ohjeiden mukaan.
                    Mitä tästä opimme?emme yhtään mitään

                    Kaverilla olis vapari antaa,onko mitään virkaa?

                    offtopic
                    Onko tuossa 328:ssa vakiona miten pahasti ahdistava pakosarja?
                    Last edited by powell; 07-02-2010, 16:54.
                    Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                    ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3834
                      • Nokia

                      #55
                      Originally posted by powell View Post
                      Kaverilla olis vapari antaa,onko mitään virkaa?
                      Saa sillä IMM:n rikottua ainakin jossei muuta.
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #56
                        Originally posted by powell View Post

                        Kaverilla olis vapari antaa,onko mitään virkaa?
                        Siinähän voi vaikka kasvattaa kukkasia
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • powell
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 42
                          • Savonranta

                          #57
                          Siis kukkia kasvattamalla ei mene imm rikki?
                          Hienoa
                          Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                          ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                          Comment

                          • Hammu
                            Moderator
                            • Nov 2006
                            • 3971
                            • Nurmijärvi

                            #58
                            Originally posted by powell View Post
                            Siis kukkia kasvattamalla ei mene imm rikki?
                            Hienoa
                            Öljytty vaparisuodin rikkoo IMM.
                            Se ei oikein diggaa öljystä.

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4987
                              • 013

                              #59
                              Originally posted by powell View Post
                              Onko tuossa 328:ssa vakiona miten pahasti ahdistava pakosarja?
                              Itse en ole nähnyt mutta isot pojat puhuu että sekin kyllä ahdistaa. Itsellä vielä vakiosarjat mutta kun löytyy mieleiset niin vaihtuu.. sittenpähän tiiän ahistaako ne kun mittaan ne

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #60
                                Vakio pakosarjojen sisähalkaisia on paljon suurempi kuin kannen pakokanava.
                                Onko kellään kokemuksia että mimmosia tuloksia saa ihan pakokanavia avartamalla?
                                Vai mennäänkö tässä jotenkin metsään että se toimii paremmin pienemmällä halkaisijalla? Onko virtausnopeudella samantyyppinen merkitys pako- kuin imupuolella?
                                Eli hieman teoriaa jos joku osaisi kertoa, muutakin kuin mutua, niin olisin kiinostunut.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎