Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Tikkis View Post
    T6 Ecu:n core on muuttunut T4 ja T5 ajoista täysin. T6:sessa tarkkaillaan MAP arvoa 1ms välein, joka sisäiseti filtteröidään imusarjan sykkeitten takia. Kun huomataan kaasuläpän muutosta, vaikkei olekkaan kiihdytysrikastusta säädetty, MAP filtteri adaptoituu pienemmäksi. Kun imuventtiili aukeaa, saadaan vielä korjattua oikea bensa-arvo suoraan paine kartasta. (Yksi Sekventtiali ruiskutuksen eduista) Mikäli olet säätänyt T4 tai T5 versioilla kartan, kiihdytysrikastus pituutta saa todennäköisesti pienentää reippaasti. T6: sessa myös laajakaista puuttu kiihdytys rikastus säätöihin jonkin verran, jos tarpeen.
    Hienoa nähdä, että suomituote kehittyy! Rupeaa pyörimään kovassa sarjassa

    Tarkkaa puuhaa eittämättä noiden kanssa, sitten kun vielä pitäisi päästöistä huolimatta saada voimaakin ja hyvä käytös noihin tehdaspeleihin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

      Originally posted by henri View Post
      Tämä ois kiva nähdä kesällä bimmerpartyillä ?
      Ois kyllä mahtava jos tää tulis partyille
      -Official member of BTCF-Sauna team-


      e91 325i -06

      Comment

      • Lese
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 220
        • Lavia

        Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

        Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

        Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          Originally posted by Lese View Post
          Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

          Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

          Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti
          Ei, kyse ei ole vittuilusta eikä vinkumisesta vaan siitä että halutaan selville pykälät ja asetukset joiden perusteella vastaavan saisi kilpiin. Tämä tuntuu eräiden olevan vaikeaa ymmärtää.

          Samikoolle pointsit hommasta

          Btw, eikös samalla setupilla noita M3:a voisi nyt leimata ilman pussitestiä?
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • datzka
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 778
            • Jyväskylä

            Originally posted by Lese View Post
            Jannulla muutokset otteessa ja leima paperissa ja porukka vaan suu vaahdossa selittää jostain 7kg/kW säännöistä...

            Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

            Samikoo, asiallisen auto ja voimaakin taitaa olla nyt ihan mukavasti
            Etkö sä tahallaan ymmärrä vai ootko vähän tyhmä? Tässä on ollu "suuvaahdossa" vaan kyse siitä, että monella muulla on ollut sama operaatio mielessä, mutta akelta on tullu tiukka EI suhtautuminen juuri tuon kg/kw pykälän takia. Siksipä moni vaan halusi selvityksen, että onko joku uusi yleinen linjaus tapahtunut ja kaikki muutkin saisivat samalla periaatteella läpi. Vai että onko käynyt inssillä virhe.

            Itseltä ainakin törkeä hatunnosto Samikoolle asiasta ja tämä on erittäin positiivinen uutinen auton rakentelulle. Kateellisuudesta tai köyhyyden takia varmaan moni ei tuota kg/kw suhtautumista kysellyt.

            Mua kyl ihmetyttää tämä yleinen linjaus, että jos joku vähän kyseenalaistaa jotain tai haluaa vaan tarkennuksia niin on oltava joko köyhä tai kateellinen. Vaihtoehdot on vähissä.

            Vielä kerran hatunnosto Samikoolle Toivottavasti muut saavat samalla systeemillä läpi ja aken "naamakerroin" jäisi pois.
            ///M3 97-

            Comment

            • jonnez
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 113
              • Kajaani

              Olen kateellinen Samikoolle mutta silti hemmetin hieno suoritus! Ei voi kyllä kun hattua nostaa tälle projektille
              -It doesn't matter if u win by an inch or a mile, winning is winning-


              J.O.N.N.E.Z Jatkuvasti Onnellinen Nuudelinsyöjä ja Normaalisti Epäitsekäs Zydecohanuristi

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15242
                • Ajamisen Iloa

                Mahtavaa! ei muuta kun showroomiin tosiaan vähän sepostusta vaikka rakentelun vaiheista, paljon kuvia etenkin lopullisesta koko autosta ja miksei videoakin kansa janoaa tätä. ainakin yksi entinen ämmisti täällä...
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • jengstro
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 380
                  • 02-alue

                  Originally posted by Samikoo View Post
                  ahdin ameriikasta, se miksi juuri powerdyne, syy kun se on silent.
                  sopii mun mielestä auton orginaali olemukseen ellei kuuluu ylimääräisiä vikinöitä.Suuttimet 6x444cc. muuten moottori on vakio kunnossa.
                  Tatech tosiaan hoitelee kaiken muun ja hyvin hoitaakin. Ahtopaine tuo 0,6bar, se on noin 0,4 bar enemmän kuin oli tarkoitus ahtaa mutta toistaiseksi pääsee viellä ihan järkevillä ennakoilla ajelemaan. vesi-ilma cooleria olen piirrelly mutta tilan puute on suuri... nyt imuilma keikkuu 40-50 asteen korvilla. Ahtimenteline ja muut kikkareet in itse tehtyjä.
                  Tää threadi vaeltelee tekniikan ja katsastuksen välimaastossa, nooh who cares.. hyvää stuffia. Tekniikasta.

                  Lueskelin tota Tatechin mainosta, siinä on jonkinmoinen knocking sensor... pystytkö kattelemaan tietokoneelta miten se käyttäytyy/havaitseeko jotain?
                  Käsittääkseni imuilman jäähdytyksellä saisit tota knockin-vaaraa kauemmaksi ja nostettua paineita. Eikö tilaa olis itse syylärin edessä, kun vähän nakertelee sitä alamaskia?

                  Mutta joo, voisit SamiK rohkeasti kertoa dynon tulokset ennen ja jälkeen, mä luulen että kukaan täällä ei odota mitään ihmeellisiä taikatemppu 1000hv lisäyksiä. Veikkaan +40hp? +50nm?

                  Niin ja käytitkö koskaan konetta ilman ahdinta uusilla suuttimilla? ei ongelmaa?

                  jos mä tästä vielä innostun... :-)

                  Vielä kerran , kun olet tälläsen rohjennut m3seen laittaa.

                  Comment

                  • UGH!
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 237
                    • Nokia

                    Originally posted by datzka View Post
                    Etkö sä tahallaan ymmärrä vai ootko vähän tyhmä? Tässä on ollu "suuvaahdossa" vaan kyse siitä, että monella muulla on ollut sama operaatio mielessä, mutta akelta on tullu tiukka EI suhtautuminen juuri tuon kg/kw pykälän takia. Siksipä moni vaan halusi selvityksen, että onko joku uusi yleinen linjaus tapahtunut ja kaikki muutkin saisivat samalla periaatteella läpi. Vai että onko käynyt inssillä virhe.

                    Itseltä ainakin törkeä hatunnosto Samikoolle asiasta ja tämä on erittäin positiivinen uutinen auton rakentelulle. Kateellisuudesta tai köyhyyden takia varmaan moni ei tuota kg/kw suhtautumista kysellyt.

                    Mua kyl ihmetyttää tämä yleinen linjaus, että jos joku vähän kyseenalaistaa jotain tai haluaa vaan tarkennuksia niin on oltava joko köyhä tai kateellinen. Vaihtoehdot on vähissä.

                    Vielä kerran hatunnosto Samikoolle Toivottavasti muut saavat samalla systeemillä läpi ja aken "naamakerroin" jäisi pois.
                    En ole köyhä enkä kateellinen vaikka kirjoitinkin tossa jo muutama sivu sitten että lopettakaa nyt helvetissä tää jauhaminen! Koko ajan juttu paisuu ja kantautuu lopulta AKE-miehen silmiin, se lukee topicin ja hoksaa: Fiddu, tuli fiba! ...ja soittaa samikoolle maanantaina että tuus poikkeen konttorilla, otetaan kilvet pois!
                    Laitoin mukaan linkinkin erääseen toiseen keskusteluun eri saitilla joka johti siihen että AKE-miehet piti syksyllä yhteisen "seminaarin" ja päätti muuttaa sääntöTULKINTAA -ei itse sääntöä- ja nyt n 30 hot rod harrastajaa jännittää mahat kuralla saako katsastetuilla autoilla sittenkään enää ajaa, saati enää leimattua!!
                    Uskokaa kun vanha sanoo: Tässä maassa ei kannata ihan kaikkea tuoda suureen julkisuuteen!
                    sigpic

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      Originally posted by UGH! View Post
                      En ole köyhä enkä kateellinen vaikka kirjoitinkin tossa jo muutama sivu sitten että lopettakaa nyt helvetissä tää jauhaminen! Koko ajan juttu paisuu ja kantautuu lopulta AKE-miehen silmiin, se lukee topicin ja hoksaa: Fiddu, tuli fiba! ...ja soittaa samikoolle maanantaina että tuus poikkeen konttorilla, otetaan kilvet pois!
                      Laitoin mukaan linkinkin erääseen toiseen keskusteluun eri saitilla joka johti siihen että AKE-miehet piti syksyllä yhteisen "seminaarin" ja päätti muuttaa sääntöTULKINTAA -ei itse sääntöä- ja nyt n 30 hot rod harrastajaa jännittää mahat kuralla saako katsastetuilla autoilla sittenkään enää ajaa, saati enää leimattua!!
                      Uskokaa kun vanha sanoo: Tässä maassa ei kannata ihan kaikkea tuoda suureen julkisuuteen!
                      Lukisit nyt kunnolla:

                      Originally posted by Samikoo View Post
                      Noh, eiköhän tuo AKE ole tietoinen tuosta mun tapauksesta kun ehdin jo sinne soittamaa.
                      Mistä säännöstä nyt oikeen puhut? Tarkenna, kiitos.

                      Comment

                      • UGH!
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 237
                        • Nokia

                        tällä kertaa tästä http://www.overdrive.fi/forum/viewto...er=asc&start=0
                        mutta tapauksia on muitakin!
                        Eli vaikka ake tai katsastus inssi jotain hyväksyy se ei tarkoita sitä että se olisi jotenkin lopullista!!
                        sigpic

                        Comment

                        • UGH!
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 237
                          • Nokia

                          ..ja olen kyllä lukenut kunnolla
                          sigpic

                          Comment

                          • kalle7876
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 493

                            Originally posted by Lese View Post

                            Ihme vitun jännittäjiä täältäkin löytyy, hommatkaa jotku AKE fan club paidat päälle vaan ja ruvetkaa vastustamaan kaikenlaista autojen virittelyä, ihan niin kuin se olisi teiltä pois jos joku on leimannut ahtimen vähäpäästöiseen.

                            :
                            www.kkdmotorsport.com
                            www.pirkanmaanturbo.fi

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5156
                              • Kuopio

                              Vastataan alkuperäiseen kysymykseen : Ainakin yksi leimattuna !

                              Ja tän jälkeen modet voivatkin laittaa lukon keskusteluun tai siirtää bittiavaruuteen
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • full
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1214
                                • Tampere

                                Originally posted by jengstro View Post
                                Joo, jaksoin äsken lukea threadin kokonaan läpi. Kun on kerran katsastettu, niin homma helpottuu (kova jätkä, ilmeisesti mikään ei ole mahdotonta). 0.6 paineilla mennään kuvan perusteella. Enpä usko että paljon enempää pystyy ahtamaankaan, orastavaa nakuilua? Kiinnostais tietty mitä toi 0.6 tuo lisää tehoa. SamiK vois valaista hieman, listata mitä kaikkea tuohon on ostettu ja vaihdettu.
                                Et tainnut sittenkään lukea kokonaan jos tehot jäi näkemättä.. siellä ne on mainittuna muiden seassa.

                                onnea samikoolle.. toivottavasti näemme tämän edes kerran manse cruisingeissa polttamassa laillisesti kummia
                                BMW M535iA -86
                                Volvo V90 -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎