Originally posted by repsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??
Collapse
X
-
Originally posted by leppala View PostJos se penkkilappu näyttää teho/painon olevan laillinen, niin pakkohan inssin on hyväksyä, oli sitten vaikka vähemmän tehoa ku tehtaalta.
Lain mukaantulkitsisin sen itse ainakin mahdolliseksi:
moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella
Mutta kuten sanottu, AKE:n tulkinta on että moottoria ei saa kuristaa, tehon pudotus on luonnollisesti kuristamista(tai no riippuen tilanteesta, mutta AKE:lla se on kuitenkin 99% varmasti kuristamista, vaikka tuota säätö hommaa käyttäisitkin verokkina sille että tehoja on vähemmän kuin vakiossa). Ainoa vaihtoehto olisi tämän jälkeen painon lisäys, en tiedä mitä M3 3.2 vaatii lisäpainoa, jotta tuo 7 tulee täyteen, mutta tuskin kovin kova homma.
Comment
-
-
Originally posted by TheLate View PostTämä riippuu inssistä, jos siltä menee sormi suuhun ja soittaa AKE:en, sieltä tulee vastaukseksi "Ahaa, tulkitsemme tämän siis moottorin kuristamiseksi, emme hyväksy".
Lain mukaantulkitsisin sen itse ainakin mahdolliseksi:
moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella
Mutta kuten sanottu, AKE:n tulkinta on että moottoria ei saa kuristaa, tehon pudotus on luonnollisesti kuristamista(tai no riippuen tilanteesta, mutta AKE:lla se on kuitenkin 99% varmasti kuristamista, vaikka tuota säätö hommaa käyttäisitkin verokkina sille että tehoja on vähemmän kuin vakiossa). Ainoa vaihtoehto olisi tämän jälkeen painon lisäys, en tiedä mitä M3 3.2 vaatii lisäpainoa, jotta tuo 7 tulee täyteen, mutta tuskin kovin kova homma.
Avo m3 pitäis lisätä 13kg jotta se ylittäisi 7kg/kw
Omamassa siis 1640 vakiona.
E: 3,2 koneesta puhuin.Last edited by leppala; 28-02-2008, 18:57.
Comment
-
-
Onnittelut ja hatunnosto minunkin puolesta Samikoo nimimerkille hienosta suorituksesta! Tästä ahdetusta M3:sta katselisin mielellään lisääkin kuvia ja vaikkapa showroom esittelyn.
Vinkiksi tehopainosuhde asioiden kanssa pähkäileville, että E36 M3 3,0 Cabrioletin virittäminen onnistuu myös tuon 7kg/kw säännön puolesta laillisesti.
Sattuisiko omistajaa kiinnostamaan auton tuominen esittelyyn vaikkapa 100+ Motorshow näyttelyyn? :thinkAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postei muuten pidä paikkaansa... AKE voi tehdä ihan mitä vaan, vaikka konttorilla olis joku "tuttu" katsastaja päästäny läpi. katsastusmies voi ottaa akeen yhteyttä, jos huomaa että kaikki ei ole kohdallaan. tämän jälkeen AKE voi määrätä auton ajokieltoon. ps. kokemusta on.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by leppala View PostMissä lukee että moottoria ei saa kuristaa?
Avo m3 pitäis lisätä 13kg jotta se ylittäisi 7kg/kw
Omamassa siis 1640 vakiona.
E: 3,2 koneesta puhuin.
Ahtaminen siis rinnastetaan moottorinvaihtoon niin eiköhän ne tulkitse minkä vain tehon rajaamisen kuristamisena.
Comment
-
-
Originally posted by tomippa View PostPuhut täyttä asiaa! Älä kerro sitä, miten leimasit, ellet ole jo kertonut Antaa muiden vain raapia päätänsä... Itsellä myös nyt leimalle meno remmin kanssa.
Niin ja onnea tietenkin leimalle saannista, kuten itsekin aiemmin painotin, että ei se ole edes vaikeaa, kunhan vain tietää mitä tekee. Kateellisia täällä foorumilla riittää, jotka varmasti yrittää udella kaikenmahdollisen leimalle saantiin, parempi aina vain pysyä vaiti. Jokainen kokekoot sen sopan läpi itse tutkimalla.
Joo, juuri niin. Ei missään nimessä kannata kertoa mitään. Toisaalta, miksi sitten täällä edes kertoo koko proggiksesta jos ei saa mitään kysellä?
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View PostSulla on varmaan joku hyvä lähde tälle? :think
ja noita e30/m50 on kuitenkin muutamia ympäri suomen ilman abs. sekä mallisarjan sisällä ahdettuja autoja kuitenkin siten että verrataan johonkin muuhun vertailumoottoriin.
eipä niitä vaan ole takaisin kutsuttu jos muutokset lukevat otteessa ja kaikki on teknisesti OK.
Ainiin. tää on taas offtopikkia, niiku monet muut aikaisemmatkin jutut. voisko modet splitata keskusteluketjun vaikka joksikin "AKE-säännökset/kiertely" tms, ei liity tällähetkellä >70% jutuista alkuperäiseen.
näistähän on hauska turinoida mutta tuskin kuuluu tämän threadin alle ?5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by TheLate View Post
Kai näistä voi tapella inssinkin kanssa maailman tappiin konttorilla
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostInsinöörit tekee virheitä joka päivä. Tämä ei kuitenkaan tee yhdestäkään autosta laillista.
pikkasen oudon sävyn saa kyl tämä(kin) nettikeskustelu. ei kykene ymmärtään.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post.....mutta niinhän se menee että jos katsuri on tehnyt erheen ja päästänyt esim :
vaikka turbotetun auton ilman kattia läpi (tietty vuosimalliraja, olikohan 87-91..) niin ei sitä sinne vaadita uusintakatsastuksessa....
ei noita sieltä enää vuosikatsastuksessa pois pyyhitä. menee poikkeuksetta siten että saavutettua etuisuutta ei viedä pois.....
Eli mitään "saavutettuja etuisuuksia" ei ole olemassakaan, vaan AKE:n näkökulmasta ainoastaan oikeita ja vääriä toimenpiteitä/paperitietoja.
AKE voi siis koska tahansa viheltää minkä tahansa pelin poikki mikäli se havaitsee minkä tahansa virheen missä tahansa.
Ok, mikäli AKE:lla kukaan ei virhettä huomaa eikä siihen puutu niin mihinkään ei tietenkään puututa, mutta ei se sitä tarkoita että itse asia muuttuisi "saavutetuksi etuudeksi".
Comment
-
-
Noh, eiköhän tuo AKE ole tietoinen tuosta mun tapauksesta kun ehdin jo sinne soittamaa.Suomen laki pykälissä on "porsaan reikiä" tai tulkinnan varaisuuksia esim. lukekaa
eur-lex tai finlex kohtaa moottorin nettotehosta / painosta "ellei vaikuta ilmeiselta" viittaus antaa aika monta tulkinnan varaisuutta.
Mutta missään ei lue että ajoneuvo on punnittava ja laskettava montako kg/kw tulee. Harmittaako? Ja edelleen minkä takia nettotehoa saa nostaa 20% vaikka tehopainosuhde on jo valmiiksi ylittynyt,ristiriitaisuuksia.
Mä oon edelleen yrittämällä yrittänyt saada autoni rehellisin keinoin muutoskatsastettua ja siinä onnistuin omasta mielestäni hyvin. Muut olkoon mitämieltä tahtoo.
Eli voisko asian antaa jo olla,siis ainakin kg/kw asian tiimoilta?
Joku kyseli kulkupuolta ja toimitaa...joo, kulkee kyllä hyvin
100+ näyttely, Ehkä?
Comment
-
-
Suuret onnittelut! Tuo on suoritus mihin moni ei pysty / ei edes viitti lähteä! Topiccia olen lueskellut siitä saakka kun se tuli ja miettinyt että mikä toisia ihmisiä riivaa kun pitää aina tarttua johonkin! Ilmeisesti katellisia (minäkin olen, mutta ei kuitenkaan ajatustakaan valitella teoksestas!) !!!
Hieno peli ja toivottavasti myös kulkupuoli sen mukainen!
E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
Comment