Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montako ahdettua e36 m3:sta suomessa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tämä hieman kiinnostaisi minuakin.Oman entisen ämmän ahtaminen kariutui jo alkuvaiheessa konttorille tuohon maagiseen 7kg:n rajaan.
    Ei olisi ensimmäinen katsastusmies joka ei osaa laskea / laskee sen kokonaismassasta tai jotain muuta kätevää.. Auton omamassan pitäisi olla noilla tehoilla 1701kg, ei kai se ämmäläinenkään nyt IHAN niin paljoa paina.

    Ainiin ja onnea projektin valmistumisesta.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • jk-motorsport
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 46

      Aivan huippu homma!! Pisteet sinne!!

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10028
        • KVLA

        Originally posted by eeki View Post
        Ei olisi ensimmäinen katsastusmies joka ei osaa laskea / laskee sen kokonaismassasta tai jotain muuta kätevää.. Auton omamassan pitäisi olla noilla tehoilla 1701kg, ei kai se ämmäläinenkään nyt IHAN niin paljoa paina.

        Ainiin ja onnea projektin valmistumisesta.
        En nyt aivan ymmärtänyt kirjoitustasi.Voisit tarkentaa mitä tarkoitat kirjoituksellasi?Nythän ei ole mistään katsastusmiehen matematiikasta kyse,vaan todellista tehoista suhteessa teho/painoindeksiin.

        Jos vanha ämmäni painoi 1540kg niin tehoa tuon 7kg:n säännöllä saisi olla 220kW (alkuperisteho 210kW).Eli ahtamalla olisin saannut laillisesti nostaa tehoa vain n.10kW.Joten tuon teholisäyksen olisin saanut lastulla putkellakin.Ja mikäli nuo sallitut tehot olisikin laskettu kokonaismassasta,niin tilannehan olisin helpottunut.1820kg olisi mahdollistanut tehojen noston n.260kW:iin.Mutta kun kyse ei ollut mistään lakuvirheistä,vaan pilkuntarkoista pykälistä.Jotka AKE:lta silloin (v.2004) varmistettiin yllätysten välttämiseksi.

        Topiikin aloittaja ja projektin tehneen sankarin tehot on 243kW,joka tekee n. 6,58kg/kW.Jos puhuttaisiin 4-ov. sedanista.Coupessa tuo indeksi tulee vielä paremmaksi,koska se on kevyempi.Eli silloin mennään molemmissa tapauksissa alle tuon maagisen 7kg/kW rajan.

        Tämän vuoksi asiaa tiedustelinkin,koska on täysi selvää,ettei tapauksen auton painoa ole nostettu tuon sinun ilmoittamasi painorajan tasolle.OT loppui osaltani tähän.
        Last edited by Heguli 31; 28-02-2008, 13:22.

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          Onneksi olkoon täältäkin ...hieno homma...eli ei se mahdotonta ole tuo testin läpäisy
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            hatun nostot täältäkin päin lisää näitä
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              Eli tuo teho/painoasia pitäisi vielä saada selväksi?

              Käytännössä pitäisi olla poikkeuslupa ja jos ei ole, niin rekisteröinti ei ole mennyt "lakien ja asetusten" mukaisesti?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Bemu500 View Post
                Nyt ei sitten hemikään voi PAINOTTAA ettei suomessa ole ainuttakaan vähäpäästöistä autoa jälkeen päin asennetulla turbolla rekisteröity
                Ei tietenkään voikkaan kun kerran yksi nyt on vihdoin papereihin asti yksi saatu.Tätä tapausta ei nyt kuitenkaan voi verrata taustoiltaan ihan Pentti Perusautoilijan vähäpäästöisen ahdinproggiksiin, joten ei se nyt Suomessa tämän tapauksen johdosta yhtään kuitenkaan käytännön toteutustasoltaan helpottunut.
                Lisäksi kun mennään vähän tuoreempii autoihin ja tiukempiin päästörajoihin, ei homma ainakaan yhtään helpotu.
                Eli en koskaan, enkä missään ole väittänytkään asian olevan MAHDOTONTA, mutta vaikeaa se on, varsinkin mikäli ei omaa SamiK:n taustoja.
                Samille toki projektin läpiviennistä onnea

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  Originally posted by Heguli 31 View Post


                  Topiikin aloittaja ja projektin tehneen sankarin tehot on 243kW,joka tekee n. 6,58kg/kW.Jos puhuttaisiin 4-ov. sedanista.Coupessa tuo indeksi tulee vielä paremmaksi,koska se on kevyempi.Eli silloin mennään molemmissa tapauksissa alle tuon maagisen 7kg/kW rajan.
                  En oo aivan 100% varma mut muistelisin et coupe on joitaki kiloja painavempi mitä sedani. cabriohan oli jo huomattavasti painavempi mitä sedan, mut mulla sellanen muistikuva et coupeki ois ollu hitusen painavempi? :think
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    En nyt aivan ymmärtänyt kirjoitustasi.Voisit tarkentaa mitä tarkoitat kirjoituksellasi?Nythän ei ole mistään katsastusmiehen matematiikasta kyse,vaan todellista tehoista suhteessa teho/painoindeksiin.
                    Tarkoitin että jos autolla ei ole AKEn poikkeuslupaa, ainut vaihtoehto on että katsastaja ei ole ottanut koko asiaa huomioon tai laskenut paino/teho-suhteen väärin. Kyse siis voi nimenomaan olla katsastajan matematiikasta, katsastaja on kuitenkin viime kädessä se henkilö joka hyväksyy tai hylkää muutoskatsastuksen ja tekee tarvittavat merkinnät rekisteriin.

                    [edit]
                    Originally posted by MarttiKK
                    Eli tuo teho/painoasia pitäisi vielä saada selväksi?

                    Käytännössä pitäisi olla poikkeuslupa ja jos ei ole, niin rekisteröinti ei ole mennyt "lakien ja asetusten" mukaisesti?
                    Juuri näin.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      Eikös otteessa pitäisi olla merkintä myös AKE:n poikkeusluvasta jos seiska menee rikki?
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Samikoo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 120
                        • Kirkkonummi/Estonia

                        noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
                        mutta mitä sitten,mua ei.
                        AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
                        PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
                        Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          Originally posted by Samikoo View Post
                          noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
                          mutta mitä sitten,mua ei.
                          AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
                          PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
                          Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.
                          Taisit käsittää vähän väärin sen miksi tästä ollaan täällä foorumilla niin tarkkoja, en usko että se on keneltäkään pois että sulla on tälläinen ajoneuvo onnistuneesti muutoskatsastettuna.

                          Ja muutenkin ehkä tässä oleellisempaa on se, että auto on saatu läpi päästörajoista, monella on kovasti kriittinen näkemys vähäpäästöisen bemarin ahtamisesta kuten näkyy..
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by Samikoo View Post
                            noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
                            mutta mitä sitten,mua ei.
                            AKE:n säädöksissä lukee että teho saa nousta 20% mallisarjan suurimmasta eli 3,2L koneesta. noh, tuo 7kg/1kw ei nyt vaan satu kulkemaan aivan käsikädessä todellisuuden kanssa ja se ei tosiian ole mun murhe... tai jos tehtaalta tullut auto alittaa jo uutena tuon rajan...siinähän ei tuota luvattua 20% saa tehoa nostaa...eli ristiin mennään.
                            PYYSIN LISTAN TARVITTAVISTA DOKUMENTEISTA JOITA TARVITSEN AUTONI MUUTOSKATSASTUKSEEN JA SEN TEIN. onko nyt niin vitun väärin ettei multa pyydetty tai ei huomioitu tuota teho/paino rajaa? Varmasti olisin senkin asian korjannut niinkuin tein jokaisen muukin asian kohdalla.
                            Tulkaa hakemaan kilvet pois jos oon tehnyt vääryyttä teitä kohtaan.
                            Tää on niin tätä, kun joku jotain hienoa saavuttaa. Kateellisuutta... tai jotain.
                            Nuo AKE:n säädökset kun eivät ole yksiselitteisiä. Sen nyt pitäisi kaikkien tietää. Monet säännöt kumoavat toisensa, loppu on kiinni katsastusmiehestä ja hänen valitsemistaan säädöksistä.

                            Onnea Samikoo:lle hienosta saavutuksesta.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Samikoo View Post
                              noh, kyllä nyt kaikkia kaivertaa tuo teho/paino raja...
                              Kyse ei ole vittuilusta ja pilkunnussimisesta, vaan siitä että jos joku mahdollisesti tällaista suunnittelee itsekin, on pakko tietää miten auton saa pykälien mukaiseksi. Jos sinulla ei ole tuohon tehopainosuhteeseen puututtu, asia on ihan selvä, mutta ei se tarkoita että kaikilla konttoreilla asia menisi samoin. Eli tärkeä tieto asiaan liittyen, eikä ihmisten tarvitse hakata päätään seinään sillä perusteella että "on tuokin leimassa" vaan tietää suoraan ettei sitä kohtaa ole vieläkään saatu ohitettua.

                              Propsit testin läpäisystä
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Jochen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1229
                                • Valkeakoski & Trondheim

                                On varmaan muuten tänään liput saloissa tämän saavutuksen takia

                                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎