memebuy23buy

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by ||Mane View Post
    Mulla oli samanlaisia oireita kun sulla, syynä oli imuvuoto sekä paskana oleva lambda..

    Ok, ite aattelin vaihtaa lambdan kans. Vaikuttaako paljon kulutukseen? Lähemmäs 10l/100km matkaajossa menee rauhallisesti. Onko motonetin bosch lambda hyvä? Missäs se imuvuoto oli?

    Leave a comment:


  • ||Mane
    replied
    Mulla oli samanlaisia oireita kun sulla, syynä oli imuvuoto sekä paskana oleva lambda..

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Ai että ne kumi tötteröt tai niitten sisältö olisi jotenkin paskana?

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Noi häiriönpoisto-osat saa sitten erikseen sekä BMW:ltä että tarvikeosana, eli ei tarvi ostaa puolia jos nuo on menneet kömöksi.

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Vanhojen puolien häiriönpoisto-osan eristeet kyrvähtää jos tulpankoloissa on vettä tms. ja autolla ajoa ajetaan (kipinä lyö läpi). Eli välttämättä se myöhään tehty kuivais ei auta tilanteeseen.
    Kaippa niihin puoliinkin aika tekee tehtävänsä, vaikka olisivat päällisin puolin kunnossa.. Sama kuin tulpanjohtoihin.. Eli jossain kohtaa alkaa lyömään läpi.

    Itte menen ens viikolla mittauttamaan puolat. Vaikkakin ehkä olis vaan fiksumpaa vaihtaa samantien kaikki.

    Nyt jos mittaa ja löytyy yksi paska, niin milloin menee sitten seuraava..

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Nyt ei ole enää aikoihin PAHASTI pätkiny vaikken oo mitään tehnytkään. :think

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Empä oo vielä puolia tilannu kun ei oo vikakoodi tullu takasin.
    Kampiakselin asentoanturin koodi kyllä tulee jatkuvasti takasin että taitaa mennä sitten se vaihtoon.
    Ja ei voi muuta sanoa ku että voi kyrpä missä paikassa sen johto ja liitin on.
    Pitää ottaa imusarja vekeen että saa liittimen helposti irti ja sen jälkeen pitää vielä setviä se johto muoviohjuristaan vanoksen takaa.
    Vituttaa jo valmiiks. Paljonkohan ryöstävät vaihdattamisesta?
    Luin myös että nykyään M52TU koneiden käyttämää anturia lyödään myös tuohon kun nuo vanhat eivät ole kestäneet halutulla tavalla.
    Tää uus tulee adapteri johdolla joka on kaks haaranen.
    Kellään mitään hajua mihin tuo uusi johto kytketään että sille saadaan 12v jännite?
    Tarviiko se ryöstää jostain vai onko se johto suoraan plug and play johonkin muualle?
    Silloin vois olla mahdollista pilkkoa se vanha johto ja keplotella pois koska tuo uus anturi on liittimellä.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Vanhojen puolien häiriönpoisto-osan eristeet kyrvähtää jos tulpankoloissa on vettä tms. ja autolla ajoa ajetaan (kipinä lyö läpi). Eli välttämättä se myöhään tehty kuivais ei auta tilanteeseen.

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Vieläkään ei vika ole korjaantunu, enkä ole kyllä osannu asialle mitään tehdäkään. 2viikkoa olin saksassa ja sieltä oisin uudet puolat ostanu kun luulin olevan reilusti halvempia mut olikin saman hintaista kuin suomessa niin en ostanu. Matka ajossa olen huomannu kulutus viisarin vähän heittelehtivän et pätkiiköhän se sit matka ajossakin jotenkin? Kulutus rauhallisessa matka ajossa on 10L/100KM 100km/h vauhdilla, mikä tuskin on se normaali?
    Mitähän sitä kannattais rueta tekemään?

    Leave a comment:


  • sunbeam
    replied
    Täälläkin on samoja oireita (325 e-36 vm91) tyhjäkäynti on epätasaista,
    jos kiihdyttää pintakaasulla ei mitään oireita ,mutta reilummalla rykii välillä jossain 2000-3000r/min
    ja täys kaasulla pientä nykimistä 5000-6000r/min .
    Vaihdoin lamdan ,puolaa kokeillu ja tulppia ,vika diaknoosi ei mitään ja testerissä kun oli kiinni kaikki ok
    Oletteko käyttäny tehopenkissä ? jos menee vaikka laihalle

    Leave a comment:


  • Pecca
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Aika kallista kokeilla puola kerrallaan
    Juurikin tarkoitin, että jos uudella puolalla ei käynti parane, niin vanha takaisin ja seuraavan sylinterin kimppuun. E oo kallista.

    Leave a comment:


  • Sene
    replied
    Itsellä alkanut olemaan pientä pätkimistä ja "törinää" kun kone on käyny kunnolla lämpimäks esim motarilla.
    Tänään viitti vihdoin pihalle auton kanssa mennä siks aikaa et luin vikakoodit ja kakkospytyn puolaa se siellä ilmotteli että on häikkää.
    Myös kampiakselin pulssianturia se ilmotteli mut nollasin molemmat ja koitin putsata puolan kontaktia ja myöhemmin kuitenkin sama ongelma tuli esille.
    Kattoo millon taas läppärin kanssa pihalle kerkee ni näkee onko toinen vai molemmat koodit tullu taas.
    Luultavasti on juurikin kyseinen puola lopussa.

    Leave a comment:


  • Bemu500
    replied
    Ite tappelin kans tollasen vian kans melko kauan ja puolathan ne lopen oli sit paskana. Ostin eka käytettyjä puolia 5 ja yhe uuden ja niillä aina kikkailemalla ja vaihtelemalla sai vähä käynnin paraneen, mutta käyntiääniki muuttu ku vaihto kaikki uudet puolat ja tulpat. Tulpat uusin kylläki puoltavuotta aiemminki mutta suutinten vuotamisen takia ne oli tullu tiensä päähän "hieman" pienemmillä kilsoilla mitä yleensä

    Leave a comment:


  • K.S.
    replied
    puolat tai tulpat on voinu vaurioitua jos on päässyt uimaan. On voinu vaikuttaa myös moottorinohjausboxiin.

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Tjoo.. puhdistin ne tulppien kuopat ihan kunnolla mut silti se nyt vaan pätkii.. Mikähän hitto se oikein vois sit olla.. Pitää varmaan se tiiviste kokeilla vaihtaa..:think

    Leave a comment:

Working...
X