memebuy23buy

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jumbo
    replied
    Nifa: Kyllä ainakin miulla kanssa tekee m50b25 kone tuon suhahduksen kun sammuttaa, samoin kaverilla e36:ssa. Oudoltahan se kuulostaa mutta en huolestuisi siintä

    Leave a comment:


  • jami
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Aika kallista kokeilla puola kerrallaan
    Eihän sitä uutta puolaa kannata paikalleen jättää vaan jos vika ei häviä niin laittaa vanhan puolan takaisin ja kokeilee seuraavaan

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Aika kallista kokeilla puola kerrallaan

    Leave a comment:


  • Pecca
    replied
    Kokeilkaa uutta puolaa jokaiseen sylinteriin. Ei maksa tarvikkeena paljon (50-60€/kpl). Itselläni samanlaista vikaa kahteen eri otteeseen, saattaa jonkun aikaa toimia normaalisti, mutta sitten röpöttää eli joku pytty jää pelistä pois. Molemmilla kerroilla viallisen puolan vaihto korjasi ongelman.

    Toisella kerralla muuten se tarvikepuola oli mennyt paskaksi, vaikkei siinäkään päällisin puolin mitään vikaa ollut.

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Joo.. En silloin tajunnut että se vaikuttaa..Tänään kerkesin pikaisesti puhdistaa paineilma pistoolilla mutten kunnolla niin aluks auto toimi paremmin kuin koskaan mut sit taas alko pätkii. Vkloppuna yritän puhdistaa ihan kunnolla! Mistä sitä paskaa sinne tulee? Ja miten se paska siellä voi vaikuttaa? :think Ei sitä ees paljon ole mut vähän kumminkin.
    niin siis öljyä jos siellä on niin venttiilikopan tiiviste on tullut tiensä päähän. asiasta löytyy searchilla lisää

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by metanolman83 View Post
    niin no todellakin se vesi/öljy siellä tulppien kolossa vaikuttaa, mutta etkös sinä vaihtanut tulpat siihen? ja kannattaa aina ENNEN tulppien irroitusta jo puhdistella paineilmalla ne kolot. noh kuitenkin katso nyt ne kolot kaikki läpi. ei ole iso homma kun ne ei ole kun 2 mutterilla kiinni. liittimiä ei muistaakseni tarvitse edes irroittaa puolista. sit vaan rätti kolon ympärille ja paineilmaa annat mennä jonkun aikaa. ja tutki/puhdista myös ne puolan päät
    Joo.. En silloin tajunnut että se vaikuttaa..Tänään kerkesin pikaisesti puhdistaa paineilma pistoolilla mutten kunnolla niin aluks auto toimi paremmin kuin koskaan mut sit taas alko pätkii. Vkloppuna yritän puhdistaa ihan kunnolla! Mistä sitä paskaa sinne tulee? Ja miten se paska siellä voi vaikuttaa? :think Ei sitä ees paljon ole mut vähän kumminkin.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    täällä myöskin sama ongelma, tulpat vaihdoin eilen ja toimi hetken aikaa normaalisti mutta sitten alkoi taas pätkimään.. ilmeisesti sytytyksessä jotain häikkää, käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja nykii vain pienillä kierroksilla joka vaihteella. Täytyy varmaankin käyttää ensiksi vikakoodien luennassa..

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
    Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

    Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.
    niin no todellakin se vesi/öljy siellä tulppien kolossa vaikuttaa, mutta etkös sinä vaihtanut tulpat siihen? ja kannattaa aina ENNEN tulppien irroitusta jo puhdistella paineilmalla ne kolot. noh kuitenkin katso nyt ne kolot kaikki läpi. ei ole iso homma kun ne ei ole kun 2 mutterilla kiinni. liittimiä ei muistaakseni tarvitse edes irroittaa puolista. sit vaan rätti kolon ympärille ja paineilmaa annat mennä jonkun aikaa. ja tutki/puhdista myös ne puolan päät

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Meikäläisellä on vähän vastaavaa oiretta. Välillä pelaa hienosti, välillä jättää pari tahtia sytyttämättä ja välillä vähän useammankin. Joskus perkele pörisee yhden vaihteen läpi kokonaan Ainakin 1 pytty ellei 2 on pelistä silloin pois. Mielestäni kyllä sytkää pätkii kun on niin teräviä pätkäisyjä.

    Puolat kattelin jo heti alussa läpi, päällisin puolin ei mitään vikaa. Tulpat ole melkeen uudet BMW-logolla varustetut.. Yksi puola on vaihdettu, ei viittis summanmutikassa vaihtaa kaikkia ehkä turhaan.

    Kuulin yhdeltä toiselta BMW-harrastajalta tuon saman homman, että josko siellä olisi tulpan kuopassa vettä? Perkele, täytyy ottaa uudestaan ne puolat irti ja katsoa tarkemmin. Silloin en mitään kosteutta huomannut, mutta enpä niitä kuoppia syynännyt erikoisen tarkasti. Puola eikä tulppa eivät ainakaan olleet märkiä, joten en sitä kuoppaa alkanut syynäämään..

    Auto oli siis E36 M3, täysin orkkis.
    Joo.. Se sano et paineilmapistoolilla puhdistaa? Pitää itekki tutkia viimeistään vkloppuna.. kerro jos vaikutti.(toivottavasti)

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
    Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

    Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.

    Meikäläisellä on vähän vastaavaa oiretta. Välillä pelaa hienosti, välillä jättää pari tahtia sytyttämättä ja välillä vähän useammankin. Joskus perkele pörisee yhden vaihteen läpi kokonaan Ainakin 1 pytty ellei 2 on pelistä silloin pois. Mielestäni kyllä sytkää pätkii kun on niin teräviä pätkäisyjä.

    Puolat kattelin jo heti alussa läpi, päällisin puolin ei mitään vikaa. Tulpat ole melkeen uudet BMW-logolla varustetut.. Yksi puola on vaihdettu, ei viittis summanmutikassa vaihtaa kaikkia ehkä turhaan.

    Kuulin yhdeltä toiselta BMW-harrastajalta tuon saman homman, että josko siellä olisi tulpan kuopassa vettä? Perkele, täytyy ottaa uudestaan ne puolat irti ja katsoa tarkemmin. Silloin en mitään kosteutta huomannut, mutta enpä niitä kuoppia syynännyt erikoisen tarkasti. Puola eikä tulppa eivät ainakaan olleet märkiä, joten en sitä kuoppaa alkanut syynäämään..

    Auto oli siis E36 M3, täysin orkkis.

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by metanolman83 View Post
    eipähän sillä taida väliä olla ottaako puolan vai johdon. sama lopputulos.

    entäs oletko kokeillut otta ilmämäärämittarin johdon irti käydessä?löytyy siitä matkalta ilmanputsarista koneeseen.. onko mitään vaikutusta käyntiin?

    ja akunkenkiä olit vissiin käyttänyt jo irti sen vähintään 30min..

    asentotunnistimet kannattaa mitata/mittauttaa. arvot pitäis löytyä searchilla niinkun myös paljon näistä käyntiongelmistakin
    Jeps.. Oon kokeillu.. kyllähän se kone rupee sammumaan.
    Akun kengät oon käyttäny irti kun vahvistimen ja muut härvelit asentelin..

    Sit sellaista mietin kun kävin eile auton entisen omistajan luona niin sano et ne tulppien kuopat puhistais niin lopettais sen pätkimisen? kun siellä on vähän öljyä tai jotain? En tiedä auttaako mut miten on? Kuulemma bmw:n tyyppivika Pitääpä vkloppuna vielä tutkia ennen saksaan lähtöä.

    Leave a comment:


  • metanolman83
    replied
    eipähän sillä taida väliä olla ottaako puolan vai johdon. sama lopputulos.

    entäs oletko kokeillut otta ilmämäärämittarin johdon irti käydessä?löytyy siitä matkalta ilmanputsarista koneeseen.. onko mitään vaikutusta käyntiin?

    ja akunkenkiä olit vissiin käyttänyt jo irti sen vähintään 30min..

    asentotunnistimet kannattaa mitata/mittauttaa. arvot pitäis löytyä searchilla niinkun myös paljon näistä käyntiongelmistakin

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Tuossa vkloppuna otin niitä puolan johtoja irti ja vaikutti käyntiin..
    Eihän sillä ole väliä ottaako puolan vai puolan johdon irti kun tuota testaa?
    Vielä se vaan pätkii.. tuossa vkloppuna 1. vaihteella lähdin risteyksestä niin rupes röplöttämään niin paljon et ei meinannu oikein päästä liikkeelle.. :think

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Originally posted by metanolman83 View Post
    eli otat puolan irti ja kuuntelet vaikuttaako se käyntiin. jos vaikuttaa niin se toimii. takaisin ja seuraava irti jne..

    ja virranjakajaa ei ole kun jokaiselle sylinterille on oma puolansa.

    niin ja se haitari letku kannattaa myös kyllä tarkistaa. joko silmamääräisesti tai sitten sumutat siihen esim puhdistus spraytä tai ihan vaikka sumutin pullolla vettä ja kuuntelet onko vaikutusta käyntiin. kannattaa sumutella vähän sinne imusarjan puoleenkin jos siellä olisi vuotoa..mutta yleensä se on tuo haitari


    nixu jos tänään olet juuassa niin vois vaikka vilkaista sitä sun autoa..
    Joo mäpä taidan lähtee melkeinpä heti kokeilemaan..(tai oisin kokeillu jos ois työkalut ollu.)
    Niin mä aattelin jotain sellasita kun en virranjakajaa löytäny.
    Minnekkäs ne piuhat sit lähtee niiltä puolilta? :think

    Joensuus oon viikot ja vkloput juuas..
    Last edited by ||Nixu||; 03-04-2008, 14:41.

    Leave a comment:


  • ||Nixu||
    replied
    Melkein kuin olisit kertonu minun auton vian. Eli tuohon ei ole syytä löytyny?? En oo kyllä mitään kilinöitä koneesta kuullu ja mulla pätkii joka vaihteella pienellä kierroksella.. bensan kulutus matka ajossa 100km/h ei alle 10l/100km mene.

    Leave a comment:

Working...
X