Originally posted by ||Nixu||
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i "pätkii" ja "törisee"
Collapse
X
-
Kokeilkaa uutta puolaa jokaiseen sylinteriin. Ei maksa tarvikkeena paljon (50-60€/kpl). Itselläni samanlaista vikaa kahteen eri otteeseen, saattaa jonkun aikaa toimia normaalisti, mutta sitten röpöttää eli joku pytty jää pelistä pois. Molemmilla kerroilla viallisen puolan vaihto korjasi ongelman.
Toisella kerralla muuten se tarvikepuola oli mennyt paskaksi, vaikkei siinäkään päällisin puolin mitään vikaa ollut.
Comment
-
-
Ite tappelin kans tollasen vian kans melko kauan ja puolathan ne lopen oli sit paskana. Ostin eka käytettyjä puolia 5 ja yhe uuden ja niillä aina kikkailemalla ja vaihtelemalla sai vähä käynnin paraneen, mutta käyntiääniki muuttu ku vaihto kaikki uudet puolat ja tulpat. Tulpat uusin kylläki puoltavuotta aiemminki mutta suutinten vuotamisen takia ne oli tullu tiensä päähän "hieman" pienemmillä kilsoilla mitä yleensä
Comment
-
-
Itsellä alkanut olemaan pientä pätkimistä ja "törinää" kun kone on käyny kunnolla lämpimäks esim motarilla.
Tänään viitti vihdoin pihalle auton kanssa mennä siks aikaa et luin vikakoodit ja kakkospytyn puolaa se siellä ilmotteli että on häikkää.
Myös kampiakselin pulssianturia se ilmotteli mut nollasin molemmat ja koitin putsata puolan kontaktia ja myöhemmin kuitenkin sama ongelma tuli esille.
Kattoo millon taas läppärin kanssa pihalle kerkee ni näkee onko toinen vai molemmat koodit tullu taas.
Luultavasti on juurikin kyseinen puola lopussa.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Täälläkin on samoja oireita (325 e-36 vm91) tyhjäkäynti on epätasaista,
jos kiihdyttää pintakaasulla ei mitään oireita ,mutta reilummalla rykii välillä jossain 2000-3000r/min
ja täys kaasulla pientä nykimistä 5000-6000r/min .
Vaihdoin lamdan ,puolaa kokeillu ja tulppia ,vika diaknoosi ei mitään ja testerissä kun oli kiinni kaikki ok
Oletteko käyttäny tehopenkissä ? jos menee vaikka laihalle
Comment
-
-
Vieläkään ei vika ole korjaantunu, enkä ole kyllä osannu asialle mitään tehdäkään. 2viikkoa olin saksassa ja sieltä oisin uudet puolat ostanu kun luulin olevan reilusti halvempia mut olikin saman hintaista kuin suomessa niin en ostanu. Matka ajossa olen huomannu kulutus viisarin vähän heittelehtivän et pätkiiköhän se sit matka ajossakin jotenkin? Kulutus rauhallisessa matka ajossa on 10L/100KM 100km/h vauhdilla, mikä tuskin on se normaali?
Mitähän sitä kannattais rueta tekemään?Volvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
Vanhojen puolien häiriönpoisto-osan eristeet kyrvähtää jos tulpankoloissa on vettä tms. ja autolla ajoa ajetaan (kipinä lyö läpi). Eli välttämättä se myöhään tehty kuivais ei auta tilanteeseen.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Empä oo vielä puolia tilannu kun ei oo vikakoodi tullu takasin.
Kampiakselin asentoanturin koodi kyllä tulee jatkuvasti takasin että taitaa mennä sitten se vaihtoon.
Ja ei voi muuta sanoa ku että voi kyrpä missä paikassa sen johto ja liitin on.
Pitää ottaa imusarja vekeen että saa liittimen helposti irti ja sen jälkeen pitää vielä setviä se johto muoviohjuristaan vanoksen takaa.
Vituttaa jo valmiiks. Paljonkohan ryöstävät vaihdattamisesta?
Luin myös että nykyään M52TU koneiden käyttämää anturia lyödään myös tuohon kun nuo vanhat eivät ole kestäneet halutulla tavalla.
Tää uus tulee adapteri johdolla joka on kaks haaranen.
Kellään mitään hajua mihin tuo uusi johto kytketään että sille saadaan 12v jännite?
Tarviiko se ryöstää jostain vai onko se johto suoraan plug and play johonkin muualle?
Silloin vois olla mahdollista pilkkoa se vanha johto ja keplotella pois koska tuo uus anturi on liittimellä.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
Comment