Mistä tiedän miten johdot tulee lambdan liittimeen??? Vai onko sil miten väliä? Siinä on kaks mustaa, harmaa ja valkoinen. Kun ostin uuden ja entiset johdot vahingossa irtos. Lambda maksoi 50€
niin siis ei sen välttämättä sammua pitäisi vaan juurikin heittää vähän kierroksia. jos ei olisi yhtään mitään vaikutusta niin silloin se olisi jo valmiiksi varaohjelmalla. kulutuksen pitäisi varmaan nousta jos menisi varaohjelmalle ja eikä muutenkaan pitäisi toimia ihan normaalisti
Ok, no mitenkäs toi lambda juttu. Eilen otin johdon irti lambdasta ja pistin käyntiin niin vaikutti aika normilta. Eli onko normia? :think
Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
niin siis ei sen välttämättä sammua pitäisi vaan juurikin heittää vähän kierroksia. jos ei olisi yhtään mitään vaikutusta niin silloin se olisi jo valmiiksi varaohjelmalla. kulutuksen pitäisi varmaan nousta jos menisi varaohjelmalle ja eikä muutenkaan pitäisi toimia ihan normaalisti
Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
Juub, kuulostaa samalle kuin omassani. Sama käy kun otat lambdan piuhan irti.
Ja mullakin käyntiongelmia
Mitenkäs nuo puolat saa mittailtua yleismittarilla?
Itsellä siis meni tarvike lambdan vaihtamalla just rajojen sisään uusintakatsastuksessa, eli jotain häilää siellä vielä on.
Toivotaan että nuita m50 megasquirtteja alkais tulemaan enemmälti niin uskaltais lähteä kokeilemaan...
Siis Ilmamassamittarin piuhanko otit irti? Eka tötterö putsarista koneeseen päin. Jos otit niin sen pitäis muuttaa käyntiä pikkasen. :think
Senpä sen. Johdon irrotuksen aikana se laski kierroksia hetkeks ja sit oli samanlainen. Onko normaalia? Entinen e30 muistaakseni sammu kun sen johdon irroitti.
Tuossa eilen huvikseen rävelsin konehuonetta niin ilmanputsariin tulevan johdon otin pois kun oli käynnissä niin ei ollu pahemmin mitään vaikutusta. Eikö sen pitäis sammua tai jotain?
Siis Ilmamassamittarin piuhanko otit irti? Eka tötterö putsarista koneeseen päin. Jos otit niin sen pitäis muuttaa käyntiä pikkasen. :think
Tuossa eilen huvikseen rävelsin konehuonetta niin ilmanputsariin tulevan johdon otin pois kun oli käynnissä niin ei ollu pahemmin mitään vaikutusta. Eikö sen pitäis sammua tai jotain?
Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.
Irrottaessani "paskan" puolan huomasin, että olihan siellä **ttu ainakin nyt öljyä tulpan kuopassa (viimeksi ei muka ollut, tai sitten en ainakaan huomannut).. Ajattelin ensin kokeilla kuivailla ne, että pelaako paremmin, ennen kuin vaihdan puolan. Ja pelasihan se perkele!
Kattelen nyt kauanko pelaa hienosti, ja kun taas pätkiminen lisääntyy, niin eiköhän siellä öljyä taas ole. Kattelin samalla muutkin kuopat, ja tuo 6. pytty oli ainoa mikä oli selvästi öljyssä.
Vuotaakos tuo nyt sitten venttiilikopan tiivisteestä? Ei varmaan mikään ihan järkyttävä duuni vaihtaa itsekään?
Ja nyt taas pätkii kuten ennenkin, ei tarvitse olla kummoinen meedio arvatakseen mistä se johtuu...
Meinasin kovasti puhdistaa tyhjäkäyntiventtiiliä... että josko se auttas pikkasen, poistelin putket ja letkut...
availin kaiken ja puhisin siinä mennessäni että onpas nolossa paikassa sekin härveli, vetäsin käteni pois ja molemmat kyynärpäihin asti öljyssä ja moskassa. Lienee täysin normaalia että imusarjan alapuolinen osuus ui öljyssä?
Noh tässä ku kerkee niin pitänee repästä imusarja irti ja kattua että mitä se on oikeen syönyt...
Väliraporttia: vainoharhaisuudessani vaihdoin Boschin tulpat NGK:n tilalle, noh suhteellisen halpa kokeilu oli. Ei ainakaan äkkiseltään mitään huomattavaa vaikutusta. Samalla putsattiin tulpan kolot perusteellisesti kaikesta mikä jäi venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä putsaamassa. Parin viimesen pytyn tulppaa olivat kyl aika kovasti öljyn peitossa, vaikka pohjalla ei öljyä oikeasti juuri mitään ollut. Tulpissa ei suurempia ulkoisia eroavaisuuksia, tosin huomenna niitä voisi syynätä ajankanssa tarkemmin.
Sitten kokeiltiin tätä hienoa ja nerokasta tapaa että piuhaa irti puolalta ja kattella ja kuunnella että miten vaikuttaa käyntiin. Noh, pelottavaa oli se että aika saman oloisesti se kävi kokoajan vaikka yksi pytty olikin poissa pelistä Tosin sen selvästi huomasi ja kuuli kun yksi ei ollut mukana, mutta ei se paljon valoisampi tilanne kaikilla pytyillä ole muutenkaan.
Ohan se tietenkin mahdollista että siellä on useampi kuin yksi puola sanonut sopimuksiaan irti. (Itseltä löytyy nyt hyllystä yksi iskemätön puola, ja sen vaihtamisella kahteen ensimmäiseen pyttyyn ei tuntunut ja kuulunut olevan juuri mitään vaikutusta...)
Minkävuotisella ajoneuvoksella Tylyttäjä liikuskelee? Että pitääkö siinä olla joku uus ja ihan ihmeellinen puola joka pystytään mittaamaan vai toimiikohan tuossa omassanikin. (91:nen)
-93 on vuosimalli.. Kaippa ne pystyy oskilloskoopilla mittailemaan, vuosimallista riippumatta? Meikäläisellä se oli nyt antanut ihan vikakoodia sieltä 6. pytyn puolalta..
Väliraporttia: vainoharhaisuudessani vaihdoin Boschin tulpat NGK:n tilalle, noh suhteellisen halpa kokeilu oli. Ei ainakaan äkkiseltään mitään huomattavaa vaikutusta. Samalla putsattiin tulpan kolot perusteellisesti kaikesta mikä jäi venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä putsaamassa. Parin viimesen pytyn tulppaa olivat kyl aika kovasti öljyn peitossa, vaikka pohjalla ei öljyä oikeasti juuri mitään ollut. Tulpissa ei suurempia ulkoisia eroavaisuuksia, tosin huomenna niitä voisi syynätä ajankanssa tarkemmin.
Sitten kokeiltiin tätä hienoa ja nerokasta tapaa että piuhaa irti puolalta ja kattella ja kuunnella että miten vaikuttaa käyntiin. Noh, pelottavaa oli se että aika saman oloisesti se kävi kokoajan vaikka yksi pytty olikin poissa pelistä Tosin sen selvästi huomasi ja kuuli kun yksi ei ollut mukana, mutta ei se paljon valoisampi tilanne kaikilla pytyillä ole muutenkaan.
Ohan se tietenkin mahdollista että siellä on useampi kuin yksi puola sanonut sopimuksiaan irti. (Itseltä löytyy nyt hyllystä yksi iskemätön puola, ja sen vaihtamisella kahteen ensimmäiseen pyttyyn ei tuntunut ja kuulunut olevan juuri mitään vaikutusta...)
Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.
Minkävuotisella ajoneuvoksella Tylyttäjä liikuskelee? Että pitääkö siinä olla joku uus ja ihan ihmeellinen puola joka pystytään mittaamaan vai toimiikohan tuossa omassanikin. (91:nen)
Vikakoodit kävin silloin lukemassa mut ei se mitään näyttäny. Et kannattaako vaihtaa lambda vaiko ei. Tekeekö ne oikeesti sen vikakoodien lukemisen auto sammuneena?
Jos ei anna koodia nii kannattaa kannattaa lähteä siitä imuvuodosta, enne ku alkaa mitää muuta tekemään.
Kyl mulla ainaki lambda vaikutti kulutukseen. Kulutusmittari näytti vähintään 10l/100km matka-ajossa ja kyllä sitä soppaa menikin.. Nyt rempan jälkeen kulutus näyttää 7-8l/100km. Imuvuoto oli siinä haitariputkessa, mikä lähtee ilmansuodattimen kotelon jälkeen. Se on helppo paikallistaa suihkimalla esim. jarrucleaneria ympäri konehuonetta auton ollessa käynnissä. Mahdollisen vuotokohdan huomaat kyllä motin ottaessa kierroksia, kun se hörppää sitä tököttiä.
Ja mulla toi oireilu meni loppupelissä siihen et vedot oli totaalisesti kateissa kaikilla kierrosalueilla, tuntu ku ois ajellu jollai 1.6:lla vectralla .
Mut kannattaa vilkasta ne vikakoodit, se kyllä näyttää jos lambda ei pelitä, ettei turhaan vaihda uutta. jos uuden joudut vaihtamaan niin Bosch on hyvä, sama mistä ostat.
Mut se imuvuoto oli mulla se pääsyy tuohon oireiluun.
Vikakoodit kävin silloin lukemassa mut ei se mitään näyttäny. Et kannattaako vaihtaa lambda vaiko ei. Tekeekö ne oikeesti sen vikakoodien lukemisen auto sammuneena?
Ok, ite aattelin vaihtaa lambdan kans. Vaikuttaako paljon kulutukseen? Lähemmäs 10l/100km matkaajossa menee rauhallisesti. Onko motonetin bosch lambda hyvä? Missäs se imuvuoto oli?
Kyl mulla ainaki lambda vaikutti kulutukseen. Kulutusmittari näytti vähintään 10l/100km matka-ajossa ja kyllä sitä soppaa menikin.. Nyt rempan jälkeen kulutus näyttää 7-8l/100km. Imuvuoto oli siinä haitariputkessa, mikä lähtee ilmansuodattimen kotelon jälkeen. Se on helppo paikallistaa suihkimalla esim. jarrucleaneria ympäri konehuonetta auton ollessa käynnissä. Mahdollisen vuotokohdan huomaat kyllä motin ottaessa kierroksia, kun se hörppää sitä tököttiä.
Ja mulla toi oireilu meni loppupelissä siihen et vedot oli totaalisesti kateissa kaikilla kierrosalueilla, tuntu ku ois ajellu jollai 1.6:lla vectralla .
Mut kannattaa vilkasta ne vikakoodit, se kyllä näyttää jos lambda ei pelitä, ettei turhaan vaihda uutta. jos uuden joudut vaihtamaan niin Bosch on hyvä, sama mistä ostat.
Mut se imuvuoto oli mulla se pääsyy tuohon oireiluun.
Kaippa niihin puoliinkin aika tekee tehtävänsä, vaikka olisivat päällisin puolin kunnossa.. Sama kuin tulpanjohtoihin.. Eli jossain kohtaa alkaa lyömään läpi.
Itte menen ens viikolla mittauttamaan puolat. Vaikkakin ehkä olis vaan fiksumpaa vaihtaa samantien kaikki.
Nyt jos mittaa ja löytyy yksi paska, niin milloin menee sitten seuraava..
Just joo.. Kävin Alppilan Autohuollossa mittaamassa puolat. 6. pytyn puolahan siellä oireili. Tilasin sitten uuden, ja menin tänään vaihtamaan.
Irrottaessani "paskan" puolan huomasin, että olihan siellä **ttu ainakin nyt öljyä tulpan kuopassa (viimeksi ei muka ollut, tai sitten en ainakaan huomannut).. Ajattelin ensin kokeilla kuivailla ne, että pelaako paremmin, ennen kuin vaihdan puolan. Ja pelasihan se perkele!
Kattelen nyt kauanko pelaa hienosti, ja kun taas pätkiminen lisääntyy, niin eiköhän siellä öljyä taas ole. Kattelin samalla muutkin kuopat, ja tuo 6. pytty oli ainoa mikä oli selvästi öljyssä.
Vuotaakos tuo nyt sitten venttiilikopan tiivisteestä? Ei varmaan mikään ihan järkyttävä duuni vaihtaa itsekään?
Leave a comment: