Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i "pätkii" ja "törisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ||Nixu||
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 260
    • Joensuu

    #91
    Onhan se paikallaan mut ei toimi sen paremmin. Ehkä jopa huonommin.
    Volvo S40 T4 -98

    ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      #92
      Puolaviat tulee kaiketi täyskaasulla kiihdyttäessä? ainekin näin volvoissa ;E.. mut itse mietityttää tuo että jos olisi imuvuotoa.. nykiminen aineki viittaisi tähän.. tosin törisee? :p vaikuttas siltä että liikaa bensaa koneelle? lambda arvot kusee? liikkeelle ehdottomasti vikakoodien luvulla varmasti oulunki suunnalla clubilaisilla laitteita... toki tulpat / puolat vaikuttaa myös erittäin suuresti (yllätys) käyntiin ja toimivuuteen mutta sillon kiihdyttäessä isoilla kierroksilla tulee ongelmia ... tai näin ainekin turbovolvossa :E (pätki kun kierrokset yli 4k täys kaasulla.. siihenasti toimi mainiosti, puolat rikki+tuplat väärät)


      JAAHA taas kävi näin taisin lukee vaan ekan sivun ja tääl on 10 sivuu no nää samat asiat varmaa käyty läpi 110kertaa ^^ onnea vikaselvityksiin!
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #93
        Jos pienen päivityksen omalta 328 osalta tähän laittais.
        Tuli vaihdettua sekä nokan että kammen anturit ja silti tulee vikakoodia kammen anturista ja kone käy jotenkin vammasesti.
        Samalla vääntö on tosi aaltoilevaa ja vaan puuttuu välillä kun kiihdyttää kunnolla.
        Taitaa olla itse ecu ottanu kosteutta tjs ja tänään tuli tsekattua asia.
        Lehtiä ja muuta paskaa siellä kotelossa oli ja ite ecun pohjassa oli myös hapettumaa et taitaa olla siinä ite vika.
        Ebaystä ostin toisen ecun mut ei tietty oma dongle ja car soft suostu synkkaamaan sitä ews kanssa niin ei starttaa.
        Vielä voi kokeilla ottamaan diileriin yhteyttä jos ne kokeilis sitä ja paljon mahtais maksaa ja onko muutenkaan oikee versio.
        Ei nyt numeroita tietty oo ylhäällä mut ei ollu täysin sama numero kuitenkaan boksissa loppuosaltaan.
        Haaveissa tosin on teurastaa toinen boksi (mielummin vanha ja hapettunut) ja tehdä siitä adapteri megalle ja ajaa sillä.
        MS2 6:lla sytkäkivellä 3+3 wasted spark originaali puolilla taitaa olla järkevin vaihtoehto.
        Ja lisähaaveena sit laajakaistalambdat originaalipaikkoihin niin onnistuu sit säätökin kunnolla.
        Saa katsoa ja aika näyttää jne jne.


        edit: tuli vaihdettua myös puolat ja tarvike maf varmuudeks jossain vaiheessa mut ei ollu mitään apua
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • villeee
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 50

          #94
          En tiedä mitä kaikkea tuo vikakoodin lukeminen mittaa mutta itsellä E30 1.6i kävi tosi hankalasti ja boksille koneen lämpöä kertova anturi oli paskana.

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #95
            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Nyt on venakopan tiiviste vaihdettu. Näyttäis ainakin toistaiseksi siltä, että enää ei öljyä sinne pääse.

            Tällä hetkellä toimii paremmin kuin koskaan. Kävin vielä pariin otteeseen kaikki läpi kunnolla, paineilmaa ja CRC:tä jne.. Ihan pientä pätkimistä välillä, mutta se johtuu varmaan siitä, että 4 puolaa on vielä orkkiksia. Kyllä 15 vuotta vanhoissa puolissa varmaan jo saattaa hiukan ikä näkyä

            Onhan sillä selkeesti hauskempi ajella, kun se toimii terävästi ja vastaa kunnolla kaasuun. Ei tartte arpoa, että lähtiskö se nyt kunnolla mutkasta vai pätkiikö..
            Lopullisesti ko. ongelmasta pääsi eroon, kun vaihdatutin vielä kerran venakopan tiivisteen (edellinen vaihto ei mennyt ko. mekaanikolta ihan nappiin) ja pistin kaikki puolat uusiksi (orkkikset). Nyt ei pätki tosiaan koskaan eikä missään tilanteessa ja veto on aina täysin tasaista.

            Jos pätkii, niin tiiviste ja puolat vaihtoon, niin jo pelaa. Eihän se ihan halpaa lystiä ollut, vajaa tonni taisi mennä Laakkoselle, mutta kannatti.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎