Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #16
    Originally posted by HJP
    myyntiosastolla m50b25 200tkm ajettu kone 800e, ei todellakaan ole paha hinta...
    Pistä linkki kun en ite nähny ainakaan.
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • Camo
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1662
      • Lahti

      #17
      Mitenkäs sen b25:n imusarjan vaihto b20:een hoituu? Meneekös se sinne heittämällä ja onko kukaan edes tuommoista tehnyt? ECU:n joutuu varmaankin ohjelmoimaan uusiks?

      Btw: miks joku haluu laittaa b25:een b20:n imusarjan? Selittäkääs.
      Current:
      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


      Previous:
      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #18
        Originally posted by Camo
        Mitenkäs sen b25:n imusarjan vaihto b20:een hoituu? Meneekös se sinne heittämällä ja onko kukaan edes tuommoista tehnyt? ECU:n joutuu varmaankin ohjelmoimaan uusiks?

        Btw: miks joku haluu laittaa b25:een b20:n imusarjan? Selittäkääs.
        Tiiä onko tuosta sit merkittävää hyötyä. Ei se imusatsi varmaan kamalan ahdistava tekijä ole m50b20:ssa.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #19
          Kokemusta ei tuollaisesta imusarjan vaihdosta ole, mutta vaikuttaisi siltä että kannen kanavat ovat aika paljon pienemmät b20:ssä kuin imusarjan kanavat b25:ssä, jolloin nämä pitäisi sovittaa mielellään toisiinsa - muuten kannen / imusarjan väliin jää pykälä vastustamaan ikävästi virtausta. En lähtisi moiseen ihan heti.. Jos on harrastusintoa ja ylimääräinen b25 imusarja niin mikä jottei.

          B20 imusarjalla B25:ssa tossa Hemin tapauksessa oli ilmeisesti haettu kustannussäästöjä ja hieman vääntöä lisää tehon kustannuksella.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #20
            Originally posted by eeki
            Kokemusta ei tuollaisesta imusarjan vaihdosta ole, mutta vaikuttaisi siltä että kannen kanavat ovat aika paljon pienemmät b20:ssä kuin imusarjan kanavat b25:ssä, jolloin nämä pitäisi sovittaa mielellään toisiinsa - muuten kannen / imusarjan väliin jää pykälä vastustamaan ikävästi virtausta. En lähtisi moiseen ihan heti.. Jos on harrastusintoa ja ylimääräinen b25 imusarja niin mikä jottei.
            Eli jos ymmärsin oikein, pelkkä imusarjan vaihto ei tule kyseeseen, vaan myös kansi pitäisi viilata kuntoon...Ja sehän ei vissii oo kallista Eli juu, meni sitten tuokin fantasia pieleen, kun ei viitti noita satalappusia jaella ihan huvikseen. Kellenerssin mailikin oli pahaa luettavaa, kun ilmottivat 320i:n nokkien hinnaksi 980€.
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #21
              Pannaan ny sitten vielä perään. Mites on e36 M3:n putkiston sopivuus 320i:n pakosarjaan? Olis yks rööri tarjolla ja olis kiva tietää minkälaisia kommervenkkejä sitä joutuu auton alla touhustelemaan. Kyseessä siis tosiaankin koko M3:n rööri katteineen, vain pakosarja uupuu.
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #22
                Originally posted by Camo
                Pannaan ny sitten vielä perään. Mites on e36 M3:n putkiston sopivuus 320i:n pakosarjaan? Olis yks rööri tarjolla ja olis kiva tietää minkälaisia kommervenkkejä sitä joutuu auton alla touhustelemaan. Kyseessä siis tosiaankin koko M3:n rööri katteineen, vain pakosarja uupuu.
                M3:ssa on peltisarja ja m50b20 valusarja.
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #23
                  Originally posted by Sene
                  M3:ssa on peltisarja ja m50b20 valusarja.
                  Juu, tiedän, mutta miten käy noiden sovittaminen yhteen?
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #24
                    ---> www.realoem.com/bmw

                    M3:sen pakosarja on pidempi eli helpoimmalla pääset kun katkaiset pätkät alkuperäisestä ja hitsaat... Vanhemmissa m3:sen putkissa lambdat on putkiston ja uudemmissa pakosarjan puolella, ja näitä on 2kpl eli molemmille putkille omansa (putket eivät yhdy lambdan kohdalla kuten m50-koneiden putkistoissa vaan kulkee kahtena taakse asti...). Eli lambdalle saatat joutua myös tekemään paikan...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by Gonzalez
                      M3:sen pakosarja on pidempi eli helpoimmalla pääset kun katkaiset pätkät alkuperäisestä ja hitsaat... Vanhemmissa m3:sen putkissa lambdat on putkiston ja uudemmissa pakosarjan puolella, ja näitä on 2kpl eli molemmille putkille omansa (putket eivät yhdy lambdan kohdalla kuten m50-koneiden putkistoissa vaan kulkee kahtena taakse asti...). Eli lambdalle saatat joutua myös tekemään paikan...
                      Mitenkäs, jos tuon putken saapi kiinni, niin mihin helvataan lambdat tulevat? Eli siis kun M3:ssa 2, niin kuinka saa molemmat anturit tökittyä kiinni kun omassa vakio putkistossa vain 1 anturi?

                      Eli Gonzales, mitä paikkaa tarkoitit? En tuolta RealOEM:stä löytänyt mitään lambdan kiinnitys kuvia...
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Camo
                        Mitenkäs, jos tuon putken saapi kiinni, niin mihin helvataan lambdat tulevat? Eli siis kun M3:ssa 2, niin kuinka saa molemmat anturit tökittyä kiinni kun omassa vakio putkistossa vain 1 anturi?

                        Eli Gonzales, mitä paikkaa tarkoitit? En tuolta RealOEM:stä löytänyt mitään lambdan kiinnitys kuvia...

                        M3:n etuputki (vanhempi eli lambdan paikat putkessa, uudempaa en äkkiseltään löytänyt):
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=18&fg=10

                        320i:n etuputki:
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=18&fg=10


                        Vaihtoehto 1:Laitat lambdan toiseen putkeen ja tukit toisessa putkessa olevan lambdan paikan (mikäli siis tässä ko. putkessa lambdan paikat löytyy). Tällöin lambda "haistaa" vain kolmen sylinterin kaasut mutta seoshan on miltei sama, tulee se sitten kolmelta tai kuudelta sylinteriltä. Tosin alkuperäiset systeemit jotka mittaa kaikkien sylinterien kaasut on tarkempia.

                        Vaihtoehto 2 (parempi) on tehdä putkeen kohta jossa putki kulkee "yhtenä", tehdä siihen lambdan paikka ja jakaa sen jälkeen taas kahdeksi...
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Camo
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1662
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by Gonzalez
                          Vaihtoehto 1:Laitat lambdan toiseen putkeen ja tukit toisessa putkessa olevan lambdan paikan (mikäli siis tässä ko. putkessa lambdan paikat löytyy). Tällöin lambda "haistaa" vain kolmen sylinterin kaasut mutta seoshan on miltei sama, tulee se sitten kolmelta tai kuudelta sylinteriltä. Tosin alkuperäiset systeemit jotka mittaa kaikkien sylinterien kaasut on tarkempia.

                          Vaihtoehto 2 (parempi) on tehdä putkeen kohta jossa putki kulkee "yhtenä", tehdä siihen lambdan paikka ja jakaa sen jälkeen taas kahdeksi...
                          Niin tarkoitin lähinnä, sitä lambda piuhan toistä päätä, että niille multa ei taida löytyä kahta paikkaa... Minkäs näkönen se anturin pää (siis se joka tulee putkeen) on? Onks siinä jotku kierteet vai..? Että jos rupeais väsää tota välikappaletta tolle anturille.

                          Niin ja onkohan tuo M3:n putken kiinnitys mun pakosarjaan sopiva vai onko ne halkaisjaltaan eri kokoisia?
                          Last edited by Camo; 08-02-2006, 16:43.
                          Current:
                          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                          Previous:
                          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                          Comment

                          • anssip
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 233

                            #28
                            lambdassa on yleensä sama kierre kuin ford ohc:n tulpassa.siihen saa valmiita muttereita kaupasta,joten voit laittaa lambdan siihen kohtaan mihin parhaiten sopii.

                            Comment

                            • f1zz
                              GTi:stä tuttu
                              • Sep 2003
                              • 1469
                              • Veikkola

                              #29
                              anssip: Mikä kierre se on??

                              Comment

                              • wj
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 3253
                                • Järvenpää

                                #30
                                Originally posted by f1zz
                                anssip: Mikä kierre se on??
                                M18x1.5
                                - 2006 Mustang cabriolet
                                - Sleekcraft Enforcer 28'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎