Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10510
    • Saaressa

    Originally posted by Spiddu View Post
    Joo kertokaas velhot.

    Ostin style 21 vanteet. Etuvanteet piti olla 8X17 ET 20 mutta ovatkin 10ET:llä
    Kumina päällä nankang 205/40. Nämä tulevat todella lähelle kaarta ja en usko että oikeassa elämässä noilla pystyy ajamaan ilman kaarien mankelointia. onko 195/40 kumi huomattavasti kaposempi kun 205? olisiko tässä oikotie onneen?
    Kaarien mankelointi ei ole mahdollista ilman uudelleen maalausta koska hanttarin puoli on kitattu...
    Originally posted by Spiddu View Post
    Sorvi hommaan ei haluta lähteä nämä on kuitenkin harvinaisemmat 800 sarjaan tarkoitetut style21 Vain etuvanteet ovat et10 takavanteet 9 leveät et19

    no kokeillaan miten toimii nyt olevalla setupilla jos ei niin tilataan 195 kummit.
    Ju teidossa on falkkenit ja nankang ovat kapeita malliltaan
    Toyo:n renkaat on myös melkoisen kapeita, ilmoitettuihin leveyksiin nähden.
    Ei tuo sun 9" leveä ainakaan E34 M5:sta ole koska vakiovanteen offset on 22

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Pitäs kans sovittaa omaan e36 cäbiin nuo style 21 muotivanteet. Edessö 8x17 et 19 ja takana 9x17 et21.

    Ilman kaarien mankelointia meinasin pärjätä 215/35/17 kumeilla jokanurkassa.
    Onko sulla keskiöitä sorvattu vai miten tuollaiset Et:t sait?
    Vakio E34 M5 style 21:et on et 20 ja et 22

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • ///Joonas
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 187
      • Göteborg

      Etuvanne 8.5x18 et 40
      Takavanne 9x18 et 48

      Millaisilla säädöillä saisin vakio kaarilla tuossa cäbissäni(m3) tuolaisiin vanteisiin mahdollisimman paljon lippaa ja kaarelle? Renkaat, lipat, spacerit ym??
      .

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        Originally posted by duuk View Post
        Onko sulla keskiöitä sorvattu vai miten tuollaiset Et:t sait?
        Vakio E34 M5 style 21:et on et 20 ja et 22
        Vanteet on aivan vakiot koskemattomat, 8" eessä 9" takana. ET:t varmaan nuo mainitsemasi, muistin itse väärin nuo 19 ja 21. No, orkkis style 21:t kuitenkin.

        Hyvin nuo tonne mahtuu, tosin onhan tuo 215/35 takana aika veny 9" vanteella. Madalluksen myötä camberia myös hieman joten se auttaa asiaa. Vanteen reuna takana on aivan kaaren tasolla ja kumi kaartuu(venyy) sopivasti sisään.

        Ainoa ongelma on nyt että runkopalkit raapii joka helvetin paikassa maahan kiinni

        Edit: ymmärtämättömyyden korjailuja

        Photo and technical params BMW wheel style 21 | BmwStyleWheels.com
        Last edited by 426Hemi; 30-08-2016, 18:04.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by BmwPunisher View Post
          Pyöriikö 205/55 kumeilla? Ei oo coileja, pelkät jouset..

          Kamalat pullat

          50 sarjalaiset ihan maksimissaan...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by 426Hemi View Post
            Vanteet on aivan vakiot koskemattomat, 8" eessä 9" takana. ET:t varmaan nuo mainitsemasi, muistin itse väärin nuo 19 ja 21. No, orkkis style 21:t kuitenkin.

            Hyvin nuo tonne mahtuu, tosin onhan tuo 215/35 takana aika veny 9" vanteella. Madalluksen myötä camberia myös hieman joten se auttaa asiaa. Vanteen reuna takana on aivan kaaren tasolla ja kumi kaartuu(venyy) sopivasti sisään.

            Ainoa ongelma on nyt että runkopalkit raapii joka helvetin paikassa maahan kiinni

            Edit: ymmärtämättömyyden korjailuja

            http://www.bmwstylewheels.com/bmw/21

            Kai ne nyt mahtuu kun perä on traktorikorkeudessa keulaan nähden
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11112
              • Oulu

              Originally posted by 426Hemi View Post
              Vanteet on aivan vakiot koskemattomat, 8" eessä 9" takana. ET:t varmaan nuo mainitsemasi, muistin itse väärin nuo 19 ja 21. No, orkkis style 21:t kuitenkin.

              Hyvin nuo tonne mahtuu, tosin onhan tuo 215/35 takana aika veny 9" vanteella. Madalluksen myötä camberia myös hieman joten se auttaa asiaa. Vanteen reuna takana on aivan kaaren tasolla ja kumi kaartuu(venyy) sopivasti sisään.

              Ainoa ongelma on nyt että runkopalkit raapii joka helvetin paikassa maahan kiinni

              Edit: ymmärtämättömyyden korjailuja

              http://www.bmwstylewheels.com/bmw/21
              Niinkuin sanoin, niin menee överi matalaksi jos haluaa näyttämään järkevältä noilla kumeilla.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Kai ne nyt mahtuu kun perä on traktorikorkeudessa keulaan nähden
                Joo, perässä on vielä vanhat madallusjouset kiinni, en laittanut uudesta sarjasta kuin etutolpat ens hätään kun keuli niin pahasti.

                Mutta ei varmaan offtopiccia enempää tästä autosta täälä. Kai nuo noinkin tommosessa käyttispaskassa menee Voihan tuota hieman vielä hienosäätää paremmin tasapainoon perän ja keulan suhteen kun saa uudet palikat taaksekkin asennettua. Alkuperäinen ajatus oli jokatapauksessa saada auto vaan hieman paremmannäköiseksi varastosta löytyvillä vanteilla+renkailla, kuin tuo keuliva look- 225/60 pullonkorkeilla.
                Last edited by 426Hemi; 18-04-2013, 21:08.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • BmwPunisher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 7629
                  • Lemu

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Kamalat pullat

                  50 sarjalaiset ihan maksimissaan...
                  Noissa on päällä nyt 225/45-16, mutta kun tekis mieli jättää noi renkaat ton mun E28 9x16 vanteisiin ja heittää noi 205/55-16 ton E36 alle..
                  E70 X5 30d

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2542
                    • Pirkkala

                    Originally posted by ///Joonas View Post
                    Etuvanne 8.5x18 et 40
                    Takavanne 9x18 et 48

                    Millaisilla säädöillä saisin vakio kaarilla tuossa cäbissäni(m3) tuolaisiin vanteisiin mahdollisimman paljon lippaa ja kaarelle? Renkaat, lipat, spacerit ym??
                    Vakio kaaret, joissa vanteet 9x18" ~29 et:llä ja 225/35 kumilla..



                    ..ehkä 1-2mm mahdollista tuoda ulospäin.

                    jos laitat esim 1":n leveämmän ulkokehän, niin speksit on 10x18" et~37(?)

                    245/35 kumilla voi juuri ja juuri mahtua...

                    sigpic

                    Comment

                    • Qeequ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 993
                      • Ylivieska

                      Kertokaas viisaammat, Paljolla offset tippuu jos alkup, koko on 8x17 ET35 josta tehdään 10 leveä. Eli Rh zw1 vannemalli sisäkehä 6,75 ja ulkokehä 1,25 joka muutetaan ---> 3,25 :think luin NPS foorumilta että ois 0 offset tällöin ja joku väitti taas että 10 hujakoille. :think Muistaakseni aikoinaan sovitettiin mankeloituihin kaariin tommosta vannetta siis 10'' leveänä niin tuli noin puolitoista senttiä ulos kaaresta
                      Last edited by Qeequ; 19-04-2013, 06:50.

                      13xE34
                      1xE39
                      5xE36
                      1xE38
                      1xE32

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Jos 10" leveäksi meinaat niin ET on silloin 10.

                        9" leveänä ET olisi ~23

                        E: 9.5" leveänä ET olisi 16
                        Last edited by Maikkeli; 19-04-2013, 08:32.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • QUASIMODO
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2542
                          • Pirkkala

                          10" et10 vanteen kanssa saa mankeloida kyllä aika reilusti. Kaarta 3cm ulospäin:think
                          sigpic

                          Comment

                          • Qeequ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 993
                            • Ylivieska

                            Originally posted by QUASIMODO View Post
                            10" et10 vanteen kanssa saa mankeloida kyllä aika reilusti. Kaarta 3cm ulospäin:think
                            NO sittenhän se oli melkeen niinku aattelin. Mulla menee 0,33cl kaljatölkki suorassa renkaan ja kaaren väliin jos takana 7,5 vanne. 35 offsetillä, että on sitä kyllä aika paljo mankeloitu, tosin kuitenkin ei mittään sirppiä oo tehty. eikä nouse tyhmästi pystyyn niinku monessa autossa on mitä kattonut tälläki foorumilla,

                            13xE34
                            1xE39
                            5xE36
                            1xE38
                            1xE32

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 889
                              • Iisalmi

                              Kysästäänpä tässä kun saattaa auttaa muitakin tällainen asia.

                              Tuli sorvautettua alumiinista spacerit tuohon cabiin. Paksuutta on 15mm ja navan ja vanteen keskityshuullosta 10mm. Kaverille tuli samanlaiset ja sanoi, että tuo navan keskitysreikä ei ole tarpeeksi syvä. Spaceri jää siis kantamaan noin 3mm verran. Itse en siis omaani pääse kokeilemaan, kun auto on vielä talvisäilössä.

                              Voiko navasta ottaa sen tarvittavan 3mm laikkaamalla pois, vai sorvataanko spacerin navan reikää syvemmäksi?
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16355
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Playpig View Post
                                Kysästäänpä tässä kun saattaa auttaa muitakin tällainen asia.

                                Tuli sorvautettua alumiinista spacerit tuohon cabiin. Paksuutta on 15mm ja navan ja vanteen keskityshuullosta 10mm. Kaverille tuli samanlaiset ja sanoi, että tuo navan keskitysreikä ei ole tarpeeksi syvä. Spaceri jää siis kantamaan noin 3mm verran. Itse en siis omaani pääse kokeilemaan, kun auto on vielä talvisäilössä.

                                Voiko navasta ottaa sen tarvittavan 3mm laikkaamalla pois, vai sorvataanko spacerin navan reikää syvemmäksi?
                                ennemmin tekisin spacereista sopivat autoon kuin muovaisin autoa. Sitten ne lintit sopii muihinkin autoihin tarvittaessa.

                                Ja kokemuksesta voin sanoa ettei kannata laittaa niitä kiinni ennenkuin on jotain tehty. Itse en huomannut kerran että jäi lintti kantamaan niin aika herkästi rapsahtaa paskaks/irti se keskiö siitä spacerista kun kiristää pultteja.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎