Originally posted by kanniaalio.com
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TOMBOLAEli en viitiny tota rengas/vanne topikkia sotkea turhilla kysymyksilläni niin kysympä täällä.
Onko kukaan yrittäny tunkea 20x8.5 (et45) 325 coupen alle (e36) ??
Onko ylipäätään mahdollista että ne mahtuis pyörimään siellä??
Kuvia jos löytyis
18 tuumaset on aikalailla maksimi mitä kannattaa laittaa.
Comment
-
-
Tänään tuli pyöräytettyä itelle E36:seen 18" 8" leveet valssit,kumit oli 225/40/18 et35..ainakin jostain raapis jo kiinni,kun enempi käänsi,ilmesesti sisälokariin?
Ja kumit siis juuri tänään vanteille lyöty ja rengaskoneessa painotettu,mutta täristää 60-->,eli pitäsköhän nuo aurauskulmat mennä säädättämään? Voiko olla apuja tuosta?
Jarrutettaessa puoltaa oikealle,kun aikaisemmin hiukan puolsi vasemmalle..
Comment
-
-
Mahtuu ne... vähän saattaa joutuu taka kaaria muokkaa.. (pokkaukset taittaa tai leikata pois) ja hyvältä ne näyttää ku vetää auton niin tonttiin alustalla kun vaan mahdollista..Itellä e36 Coupes 19" valssit muistaakseni 40et:llä 235/35 kumeil.. hyvin pyörii alla (pokkaukset pois ja raidetankoihin rajottimet joutu laittaa) aika reilullakin madalluksella ja hyvältä näyttää..
Comment
-
-
Originally posted by tepi_Tänään tuli pyöräytettyä itelle E36:seen 18" 8" leveet valssit,kumit oli 225/40/18 et35..ainakin jostain raapis jo kiinni,kun enempi käänsi,ilmesesti sisälokariin?
Ja kumit siis juuri tänään vanteille lyöty ja rengaskoneessa painotettu,mutta täristää 60-->,eli pitäsköhän nuo aurauskulmat mennä säädättämään? Voiko olla apuja tuosta?
Jarrutettaessa puoltaa oikealle,kun aikaisemmin hiukan puolsi vasemmalle..
Aurauskulmat kannattaa säätää, mutta ei se auta tärinään.
Jarrujen puoltaminen johtuu tod.näk. jumittavista liukutapeista/paloista/sylintereistä.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Tuo jarrutuksessa jompaan kumpaan suuntaan vetäminen/puoltaminen johtuu silloin kun se selkeästi liittyy renkaan mataluuteen/vanteen halkaisijaan, vääristä etupään camberkulmista. Eli kiesi kulkee renkaiden sisäkanteilla jolloin pienikin poikkeama eri puolten liiallisissa cambereissa muuttaa auton kulkusuuntaa jarrutettaessa. Eturenkaat vain pystyyn/rengas kantamaan molemmilla kyljillä, niin loppuu jarruvetelykin(tähen ei juuri vaikuta renkaan merkki, vaan ainoastaan profiili+nopeusluokka).
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eitJos Jamppa sanoi kumien ja vanteiden olevan heitottomat, niin tärinä voi johtua asennuksesta. Onko vanteen keskireikä oikean kokoinen, onko soviterenkaat, puhdistitko vanteen/navan tasopinnan, teitkö Hemin "pystyheittokeskityksen" jne.
Aurauskulmat kannattaa säätää, mutta ei se auta tärinään.
Jarrujen puoltaminen johtuu tod.näk. jumittavista liukutapeista/paloista/sylintereistä.ja mikä on tuo pystyheittokeskitys?
Ja mitä tossa eilen vähä enempi ajelin niin,on kyllä perkeleen uraherkkä,mutta kait se tulee mukana kun on leveämmät kun 205 kumit..
Comment
-
Comment