Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by kanniaalio.com
    Meneeköhän 9x18" ET 35 vanne 235/40 kumeilla ilman suurempia kaarien raapimisia e36 sedaniin jota madallettu 40mm...? Tiedolla olisi "vähän" kiire
    Oletettavasti ei kun rengas on hiukan ylikokoinen ja offset liian pieni.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • eddiew
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 77
      • Lievestuore

      #62
      Itellä -92 325 sedan, edessä 8,5" vanne ja 225/40 18" ja takana 9,5" ja 255/35 18", 35ET ja hyvin pyörii, takaa kylläkin on kaaria vähän levitetty... Pitäs vaan puottaa enempi ku paikallaan tehtaan m-alusta... Joku 50/20 tulossa...
      BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #63
        Mutta ilman kaarimuutoksia ei mene.

        Comment

        • TOMBOLA
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 13

          #64
          20" e36:seen

          Eli en viitiny tota rengas/vanne topikkia sotkea turhilla kysymyksilläni niin kysympä täällä.

          Onko kukaan yrittäny tunkea 20x8.5 (et45) 325 coupen alle (e36) ??
          Onko ylipäätään mahdollista että ne mahtuis pyörimään siellä??

          Kuvia jos löytyis

          Comment

          • Stonde
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 305
            • Vilppula

            #65
            Originally posted by TOMBOLA
            Eli en viitiny tota rengas/vanne topikkia sotkea turhilla kysymyksilläni niin kysympä täällä.

            Onko kukaan yrittäny tunkea 20x8.5 (et45) 325 coupen alle (e36) ??
            Onko ylipäätään mahdollista että ne mahtuis pyörimään siellä??

            Kuvia jos löytyis
            En tiedä mahtuuko pyörimään, mutta 20 tuumaa on ihan liikaa e36:seen.
            18 tuumaset on aikalailla maksimi mitä kannattaa laittaa.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #66
              mahtuuhan tuo pyörimään mutta ei tosiaan näytä hyvältä... 18-19" maksimi.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #67
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=61924

                Comment

                • 330ciSMG
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 71
                  • Kuopio

                  #68
                  e46 330ci

                  245/30 zr20 pyöriivät hyvin mut 245/35 ryykkivät välillä

                  Comment

                  • TOMBOLA
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 13

                    #69
                    Kiitos luntti Kyllähän noi 20" näyttää olevan aivan liian isot e36:seen

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Joo...e36 on lähinnä naurettava 20" valsseilla, mutta jos kuitenkin, niin
                      esim.225/30-20" on saman halkaisijainen kuin orggis 195/65-15", joten sen sopivuuden suhteen ei tietenkään tule sen enempää ongelmia kuin minkä tahansa kokoisen 225-levyisen pyörän suhteen.

                      Comment

                      • tepi_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2185
                        • TKu

                        #71
                        Tänään tuli pyöräytettyä itelle E36:seen 18" 8" leveet valssit,kumit oli 225/40/18 et35..ainakin jostain raapis jo kiinni,kun enempi käänsi,ilmesesti sisälokariin?

                        Ja kumit siis juuri tänään vanteille lyöty ja rengaskoneessa painotettu,mutta täristää 60-->,eli pitäsköhän nuo aurauskulmat mennä säädättämään? Voiko olla apuja tuosta?

                        Jarrutettaessa puoltaa oikealle,kun aikaisemmin hiukan puolsi vasemmalle..

                        Comment

                        • Simo69
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 119
                          • Joensuu

                          #72
                          Mahtuu ne... vähän saattaa joutuu taka kaaria muokkaa.. (pokkaukset taittaa tai leikata pois) ja hyvältä ne näyttää ku vetää auton niin tonttiin alustalla kun vaan mahdollista.. Itellä e36 Coupes 19" valssit muistaakseni 40et:llä 235/35 kumeil.. hyvin pyörii alla (pokkaukset pois ja raidetankoihin rajottimet joutu laittaa) aika reilullakin madalluksella ja hyvältä näyttää..

                          Comment

                          • Vee-eit
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 709
                            • Turku

                            #73
                            Originally posted by tepi_
                            Tänään tuli pyöräytettyä itelle E36:seen 18" 8" leveet valssit,kumit oli 225/40/18 et35..ainakin jostain raapis jo kiinni,kun enempi käänsi,ilmesesti sisälokariin?

                            Ja kumit siis juuri tänään vanteille lyöty ja rengaskoneessa painotettu,mutta täristää 60-->,eli pitäsköhän nuo aurauskulmat mennä säädättämään? Voiko olla apuja tuosta?

                            Jarrutettaessa puoltaa oikealle,kun aikaisemmin hiukan puolsi vasemmalle..
                            Jos Jamppa sanoi kumien ja vanteiden olevan heitottomat, niin tärinä voi johtua asennuksesta. Onko vanteen keskireikä oikean kokoinen, onko soviterenkaat, puhdistitko vanteen/navan tasopinnan, teitkö Hemin "pystyheittokeskityksen" jne.
                            Aurauskulmat kannattaa säätää, mutta ei se auta tärinään.
                            Jarrujen puoltaminen johtuu tod.näk. jumittavista liukutapeista/paloista/sylintereistä.
                            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Tuo jarrutuksessa jompaan kumpaan suuntaan vetäminen/puoltaminen johtuu silloin kun se selkeästi liittyy renkaan mataluuteen/vanteen halkaisijaan, vääristä etupään camberkulmista. Eli kiesi kulkee renkaiden sisäkanteilla jolloin pienikin poikkeama eri puolten liiallisissa cambereissa muuttaa auton kulkusuuntaa jarrutettaessa. Eturenkaat vain pystyyn/rengas kantamaan molemmilla kyljillä, niin loppuu jarruvetelykin(tähen ei juuri vaikuta renkaan merkki, vaan ainoastaan profiili+nopeusluokka).

                              Comment

                              • tepi_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2185
                                • TKu

                                #75
                                Originally posted by Vee-eit
                                Jos Jamppa sanoi kumien ja vanteiden olevan heitottomat, niin tärinä voi johtua asennuksesta. Onko vanteen keskireikä oikean kokoinen, onko soviterenkaat, puhdistitko vanteen/navan tasopinnan, teitkö Hemin "pystyheittokeskityksen" jne.
                                Aurauskulmat kannattaa säätää, mutta ei se auta tärinään.
                                Jarrujen puoltaminen johtuu tod.näk. jumittavista liukutapeista/paloista/sylintereistä.
                                Vanteissa tuli mukana momon orkkis alu soviterenkaat,eikö se e36 keskireikä ollu 72.6mm? Voi olla kyllä että tuli muutama napa huonosti putsattuakin.. ja mikä on tuo pystyheittokeskitys?

                                Ja mitä tossa eilen vähä enempi ajelin niin,on kyllä perkeleen uraherkkä,mutta kait se tulee mukana kun on leveämmät kun 205 kumit..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎