Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 kone(alakerta) paskana(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bugi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 175
    • Tampere

    E36 328 kone(alakerta) paskana(?)

    Noniin, elikkäs tuossa viimeviikolla tuli tuohon tekniikanvaihtovehkeeseen, eli e36 325 korilla ja 328 tekniikkana tyhjäkäyntihäiriötä, sekä ei meinannut lähteä käyntiin ennen pitkää starttailua, tyhjäkäynti heitteli ja bensa haisi. Ajattelin, että olis vaan tuo dme:n lämpötila-anturi rikki, joka oli joskus edellisellä omistajallakin mennyt.

    Noh ajoin sen sitten tammer-diisseliin, josta tänään soiteltiin ja ilmotettiin, että olivat ohivuotomittauksen suorittaneet ja tulokset pytty1 lähtien: 36,40,50,48,44,24 ja kuulemma alakertaan tulee paineet ja jos tarpeeks painetta, niin öljytikku tulee "konehuoneesta läpi" eli ilmeisesti siis alakerrassa jotain paskana? Vikakoodeja oli riittävästi, ainakin nakutuksentunnistin 1 ja 2, tähän hätään en nyt muita muista.

    Noh sitten alettiin remontista puhumaan, ja kuulemma 4500e maksais tuo alakertaremontti mäntien rengastus ym ja siihen vielä vanos, joka on paskana noin 500e.

    Huomenna ajattelin ainakin benkaralta kysyä hinta-arviota tuolle samalle hommalle.

    Ajattelinkin nyt kysellä täältä foorumin viisaammilta, että mitähän tässä kannattais tehdä?

    Tuohon remonttiin en ainakaan tuohon hintaan lähde, mutta mistähän tuota alakertaremontin tekoa voisi kysellä? Kuitenkin ilmeisesti tuo tammer-diesel aika pätevä paikka.

    Toinen vaihtoehto olis vaihtokoneen hankinta, todennäköisesti 325, mitähän tuollaisen vaihtotyö maksaisi ja mistä kannattais Tampereelta kysellä tuota hommaa?

    Eli kaikki vinkit tervetulleita, ja kiitokset etukäteen avusta.
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Eihän tuossa kannata muuta tehdä kuin vaihtaa kone, joko se mainitsemasi 2,5l tai sama 2,8.
    Remontin hinnaksi tulee murto-osa Tammer Dieselin hinta-arviosta.

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5541
      • Kankaanpää

      #3
      Niinno, koneen osto pelkästään riittää jo siihen et saat halvemmalla. Tietysti jos vaan alakerrasta on osia/osa paskana nii pelkällä alakerranvaihdollakin pärjää jo..
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Tuskimpa alakerrassa vikaa, jos kuitenkin alkaa tuntua epätoivoiselta, pistä privaa niin voin ostaa pois.
        Vaikka koko koneen tai miten sovitaan...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Bugi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 175
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Tuskimpa alakerrassa vikaa, jos kuitenkin alkaa tuntua epätoivoiselta, pistä privaa niin voin ostaa pois.
          Vaikka koko koneen tai miten sovitaan...
          Aijjaa missäköhän sitten vikaa? Tuon alakerravian siis oletin noista mitä mulle sanottiin.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            No jos noi lukemat on prosentteja kuten useimmissa ohivuotomittareissa niin hieman epäilyttää miksi niin monessa sylinterissä on noin suuret vuodot? Melkeen puolet menee harakoille. Ehjän koneen vuotoprosentit on kuitenkin alle 10% käsittääkseni.
            Enemmän tuntuisi ettei nyt oo osattu mitata oikeen, YKK ei kohdalla tai jotain?
            Jos sylinterit on kuluneet ja selvää pykälää, voi vaatia hieman asennon hakemista jotta löytää tiiviin kohdan mutta jos alakerta on noin kulunut, luulisi jo vähän kolisevan tyhjäkäynnillä. :think

            Ja mitähän mahtoivat tarkoittaa että vanos on paskana? Vähän epämääräinen diagnoosi. Nokan asentoanturi rikki? Vaikuttaa vanoksen säätöön, jos ei tiedä säädettävää asentoa käy vähän epämääräisesti ja pitää mahdollisesti ääntä. Sitten jos vanoksen tiivisteet on kuluneet niin tän saa korjattua 50eurolla, samaten kuin solenoidin voi vaihtaa, en ymmärrä mikä maksaa 500euroa tuossa? Uusi vanos yksikkö tietty mutta miksi sitä tarvisi lähteä vaihtamaan.
            Lähtisin eka kattomaan vikakoodit tarkemmin, vaitamaan mahdollisesti vialliset anturit ja kävisin imupuolen letkut ja muut läpi.
            Last edited by Supa; 07-05-2009, 17:57.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Bugi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 175
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              No jos noi lukemat on prosentteja kuten useimmissa ohivuotomittareissa niin hieman epäilyttää miksi niin monessa sylinterissä on noin suuret vuodot? Melkeen puolet menee harakoille. Ehjän koneen vuotoprosentit on kuitenkin alle 10% käsittääkseni.
              Enemmän tuntuisi ettei nyt oo osattu mitata oikeen, YKK ei kohdalla tai jotain?
              Jos sylinterit on kuluneet ja selvää pykälää, voi vaatia hieman asennon hakemista jotta löytää tiiviin kohdan mutta jos alakerta on noin kulunut, luulisi jo vähän kolisevan tyhjäkäynnillä. :think
              Prosentteja ne mun käsittääkseni on joo, mittausvirhe mullaki kävi mielessä ja sentakia ajattelin joskos sen tonne benkaralle vielä veis. Ja tyhjäkäynnillä ei kyllä kuulunut muuta kun se vanoksen "rallatus", joka kuului vielä paremmin siinä kun kierrokset nousee yli 2000.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Bugi View Post
                Prosentteja ne mun käsittääkseni on joo, mittausvirhe mullaki kävi mielessä ja sentakia ajattelin joskos sen tonne benkaralle vielä veis. Ja tyhjäkäynnillä ei kyllä kuulunut muuta kun se vanoksen "rallatus", joka kuului vielä paremmin siinä kun kierrokset nousee yli 2000.
                Editoin tota ylempää postausta ja lisäsin vanos asiaa. Eli kannattaa eka tarkistaa ettei ole vikakoodia nokan asentoanturista, jos tämä rallatus on tullut vähitellen niin vaikuttaisi että tiivisteet vuotaa ja ne pitäisi vaihtaa, noita saa onneksi nykyään erikseen beisan systemsiltä esimerkiksi.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Bugi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 175
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  No jos noi lukemat on prosentteja kuten useimmissa ohivuotomittareissa niin hieman epäilyttää miksi niin monessa sylinterissä on noin suuret vuodot? Melkeen puolet menee harakoille. Ehjän koneen vuotoprosentit on kuitenkin alle 10% käsittääkseni.
                  Enemmän tuntuisi ettei nyt oo osattu mitata oikeen, YKK ei kohdalla tai jotain?
                  Jos sylinterit on kuluneet ja selvää pykälää, voi vaatia hieman asennon hakemista jotta löytää tiiviin kohdan mutta jos alakerta on noin kulunut, luulisi jo vähän kolisevan tyhjäkäynnillä. :think

                  Ja mitähän mahtoivat tarkoittaa että vanos on paskana? Vähän epämääräinen diagnoosi. Nokan asentoanturi rikki? Vaikuttaa vanoksen säätöön, jos ei tiedä säädettävää asentoa käy vähän epämääräisesti ja pitää mahdollisesti ääntä. Sitten jos vanoksen tiivisteet on kuluneet niin tän saa korjattua 50eurolla, samaten kuin solenoidin voi vaihtaa, en ymmärrä mikä maksaa 500euroa tuossa? Uusi vanos yksikkö tietty mutta miksi sitä tarvisi lähteä vaihtamaan.
                  Lähtisin eka kattomaan vikakoodit tarkemmin, vaitamaan mahdollisesti vialliset anturit ja kävisin imupuolen letkut ja muut läpi.
                  Joo no se vanoksen paskana oleminen kuulemma tekee sen, että nokkaketju lyö siihen venttiilikoppaan tms ja rohisee?. Sen tarkemmin ei sanonut muutakun, että uusi vanos pitäisi hankkia, koitin siitä kysellä juurikin että eikö voi korjata, kun täälläkin noista prikkajutuista ym ollut puhetta. Muutenkin toi on ollu vähän sellasta ettei oo kunnolla osannut selittää, vaikka koitin kysellä.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by Bugi View Post
                    Joo no se vanoksen paskana oleminen kuulemma tekee sen, että nokkaketju lyö siihen venttiilikoppaan tms ja rohisee?. Sen tarkemmin ei sanonut muutakun, että uusi vanos pitäisi hankkia, koitin siitä kysellä juurikin että eikö voi korjata, kun täälläkin noista prikkajutuista ym ollut puhetta. Muutenkin toi on ollu vähän sellasta ettei oo kunnolla osannut selittää, vaikka koitin kysellä.
                    Ei sen ketjun pitäisi niin löysänä kulkea että koppaan ottaa, sillon on pahasti jotain pielessä eikä toi varsinaisesti liity vanokseen mitenkään. Nyt vähän ihmettelen jo mitähän siellä on ajateltu.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Bugi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 175
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Editoin tota ylempää postausta ja lisäsin vanos asiaa. Eli kannattaa eka tarkistaa ettei ole vikakoodia nokan asentoanturista, jos tämä rallatus on tullut vähitellen niin vaikuttaisi että tiivisteet vuotaa ja ne pitäisi vaihtaa, noita saa onneksi nykyään erikseen beisan systemsiltä esimerkiksi.
                      Löysin tosta noi, kun pistin vikakoodit muistiin, eli ainakin: 200, 70, 69, 13 ja 78 ja nakutuksentunnistin 1 ja 2.

                      Toi dme vaan kävi juurikin mielessä kun noi kaks viimestä koodia aiemmin tullut sen yhteydessä.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Bugi View Post
                        Löysin tosta noi, kun pistin vikakoodit muistiin, eli ainakin: 200, 70, 69, 13 ja 78 ja nakutuksentunnistin 1 ja 2.

                        Toi dme vaan kävi juurikin mielessä kun noi kaks viimestä koodia aiemmin tullut sen yhteydessä.
                        Eikö antaneet mitään listaa selityksistä, tai kertoneet mitä mikäkin koodi tarkoittaa? Eipä noi koodien numerot nyt mitään kerro, pitää vähintään googletella mitä tarkoittaa sitten.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Bugi
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 175
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Eikö antaneet mitään listaa selityksistä, tai kertoneet mitä mikäkin koodi tarkoittaa? Eipä noi koodien numerot nyt mitään kerro, pitää vähintään googletella mitä tarkoittaa sitten,
                          Ei oikeestaan sen tarkemmin, luetteli vaan noita koodeja lähinnä.

                          Comment

                          • Bugi
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 175
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Ei sen ketjun pitäisi niin löysänä kulkea että koppaan ottaa, sillon on pahasti jotain pielessä eikä toi varsinaisesti liity vanokseen mitenkään. Nyt vähän ihmettelen jo mitähän siellä on ajateltu.
                            Joo siis ja se nokkaketju tietysti kuulemma löysällä.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Bugi View Post
                              Ei oikeestaan sen tarkemmin, luetteli vaan noita koodeja lähinnä.
                              Aika tyhjänpäivänen diagnoosi taas kerran sitten, kannattaa käydä katsomassa koodit uudestaa jossain missä osataan lukea enemmän kuin kaksi merkkiä
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎