Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 kone(alakerta) paskana(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by MasaTDS View Post

    Ja toisaalta miksi ihmeessä pitää kenellekään ilmoittaa jos autoon laitetaan sellainen moottori kun sielä on alunperinkin ollut?!
    Haha sanoppa muuta
    Freude am Fahren

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #47
      Originally posted by mie View Post
      ja mulle ne taas sano et menee, niimpä meni purkuun yks ooppelin luuska, kun tuli kanki lohkosta läpi ja menin kyseleen konttorilta miten moottorin vaihto nii ne meines et menee prosentit uudestaan. hmm. saiskohan tuosta jotain korvauksia ei sillä että ooppelilla mitään arvoa ois ollu.
      Sama täällä. Joka vaihdosta prosentit. Eriasia sitten että meneekö sitä uutta konetta muutoskatsastamaan uutena koneena
      Mutta saahan sen moottorin korjata, siitä ei kai missään lasketa prosentteja...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #48
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Sama täällä. Joka vaihdosta prosentit. Eriasia sitten että meneekö sitä uutta konetta muutoskatsastamaan uutena koneena
        Mutta saahan sen moottorin korjata, siitä ei kai missään lasketa prosentteja...
        Helvetin päteviä katsastusmiehiä

        Lähtökohtana kun on paljonko autossa on alkuperäisiä osia jäljellä.
        Siihen toi prosentti järjestelmä perustuu.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #49
          Originally posted by jannmann View Post
          Lähtökohtana kun on paljonko autossa on alkuperäisiä osia jäljellä.
          Siihen toi prosentti järjestelmä perustuu.
          Vaan ei joka katsastusinssin mielestä...mut nehän onkin vaan inssejä
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #50
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Vaan ei joka katsastusinssin mielestä...mut nehän onkin vaan inssejä
            Kannattaa ottaa asioista etukäteen selvää ennen kun menee tuommosia muutoksia katsastaan mistä ei oo itekkään varma että miten asia pitää hoitaa ja merkitä otteeseen jne. Mutta korinvaihtotapaukset ovat käsittääkseni poikkeus jos niihin menee esim. konetta tai muuta prosentteihin vaikuttavaa vaihtamaan toiseen kertaan, silloin prosentit lasketaan uudestaan nykyisen prosenttisäädösten mukaisesti (aivan kuten moottorin toistamiseen muutoskatsastettaessakin) mutta vaihdetusta korista on huomioitava tällöin prosentit -> menee nykyisella prosenttisäädöksillä yli 50%.

            Esimerkki.

            Korinvaihto tekniikanvaihto e30 cabriolet, prosentit laskettu aikoinaan 45%. Kanta auto 316 2d sedan, nykyään 325i cabriolet m20 koneella. Jos esimerkin mukaiseen autoon menee vaihtamaan m50b25 koneen, menee prosentit yli 50% koska laskenta tehdään uudestaan. Tästä hommasta en siis ole 100% varma mutta 95% ainakin (eli voin olla väärässä)
            Last edited by Tuiske; 19-05-2009, 19:49.
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • armageddon
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 443
              • Kokkola

              #51
              Originally posted by Bugi View Post
              Jep soittelin tossa katsastusasemalle, ja ei kuulemma mene prosentit uudestaan, kun on kerran mennyt jo.
              hyvä kiitos tästä tiedosta kyselin täs itekki niitä rosentteja et ja jos ja mitä tekee autolle...
              ei ne tehot vaan se kuski...

              Comment

              • Bugi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 175
                • Tampere

                #52
                Originally posted by MasaTDS View Post
                Kerran vaihdetut osat saa vaihtaa uudelleen ilman prosentteja kaikissa tapauksissa joissa niistä jo prosentit on laskettu,kuten myös korinvaihtoautoissa saa vaihtaa osia jotka eivät ole kanta-autosta,eli otteeseen merkattuja osia saa vaihtaa uudelleen ilman prosenttisäännöksiä.

                Ja toisaalta miksi ihmeessä pitää kenellekään ilmoittaa jos autoon laitetaan sellainen moottori kun sielä on alunperinkin ollut?!
                Jep eipä tuossa muuten mitään ongelmaa ole, mutta siinä olis aika selittely kun auton jossainvaiheessa kauppaa eteenpäin ja papereissa oliskin 2.8l.

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Bugi View Post
                  Jep eipä tuossa muuten mitään ongelmaa ole, mutta siinä olis aika selittely kun auton jossainvaiheessa kauppaa eteenpäin ja papereissa oliskin 2.8l.
                  joka näyttää päällisin puolin ainakin tossa yksilössä m50b25 325 moottorilta.
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • Wiking
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 1647
                    • Laihia

                    #54
                    Originally posted by masatds View Post
                    joka Näyttää Päällisin Puolin Ainakin Tossa Yksilössä M50b25 325 Moottorilta.
                    Niimpä
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen
                    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                    Comment

                    • armageddon
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 443
                      • Kokkola

                      #55
                      Originally posted by MasaTDS View Post
                      joka näyttää päällisin puolin ainakin tossa yksilössä m50b25 325 moottorilta.
                      ja mikä on se päällisin puolisin ero...?!? iha uteliaisuutta
                      ei ne tehot vaan se kuski...

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by armageddon View Post
                        ja mikä on se päällisin puolisin ero...?!? iha uteliaisuutta
                        venttiilikoppa on erilainen,öljyntäyttökorkki m50 tullipellin puolella ja m52:ssa koneen etupuolella,myös imusarjoissa silminnähtävä ero 325 ja 328 koneissa,noista nyt ainakin huomaa,ja tuossa kyseisessä autossa ne on ainakin 325:sta.
                        Mikä moottorissa nyt lopulta on vikana että edellyttää vaihtamaan koko mosan?
                        Kannattaa nyt ainakin katsoa mitä sile on oikeasti tehty että on saatu nuo teholukemat ja siirtaa ne osat tuohon uuteen jos nyt kone pitää vaihtaa.
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #57
                          Kyllä se selvitetään mikä on vialla mutta hieman ihmetyttää että mitä sillä ny on saavutettu että on vaihdettu M50 koneen venakoppa? Eihän siinä mitään toiminnallista eroa ole. Puolien johtosarja tulee eripaikasta. Eli onko tässä nyt sitten kuitenkin M50 koneen johtosarja mutta M52 kone? Jos on M52 koneen johtosarja niin puolien johdot tulee pakosarjan puolelta auton korista eikä koneen keskeltä. :think
                          Jotain säätöä siinä on pitänyt varmaan tehdä jotta M52 kone toimii omalla boksillaan tuossa M50 johtosarjassa, mikäli näin on.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by Supa View Post
                            Kyllä se selvitetään mikä on vialla mutta hieman ihmetyttää että mitä sillä ny on saavutettu että on vaihdettu M50 koneen venakoppa? Eihän siinä mitään toiminnallista eroa ole. Puolien johtosarja tulee eripaikasta. Eli onko tässä nyt sitten kuitenkin M50 koneen johtosarja mutta M52 kone? Jos on M52 koneen johtosarja niin puolien johdot tulee pakosarjan puolelta auton korista eikä koneen keskeltä. :think
                            Jotain säätöä siinä on pitänyt varmaan tehdä jotta M52 kone toimii omalla boksillaan tuossa M50 johtosarjassa, mikäli näin on.
                            Ei tietoa mitä kaikea tuohon on sekoitettu,mutta ainakin puolienjohdot tulee imusarjan puolelta,boksissa ilmeisesti jokin hartgen lastu,jotain muuta??
                            Kuittienkaan mukaan tuohon muistakseni ei ole hankittu muuta kun 328i perusmoottori,joten olisko moottorinohjaus sovellettu jotenkin m50:stä.tiedä häntä.
                            Näin muistaakseni,auto oli mulla viime vuonna vain lyhyen hetken.
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #59
                              Mitenkähän tämän prosenttihomman selittäisi niin että sen joka jamppa tajuaisi.

                              Autossa ei voi olla yli 100% osia, eikä siihen voi vaihtaa yli 100% osia. Vaihdettujen(myös poistettujen) ja alkuperäisten osien summa on aina 100%

                              Eli jos vaihdetaan pelkkä moottori 20 kertaa, niin lopputulos ei ole tämän kaltainen: 20*12%=240%

                              Vaan 12%.

                              EDIT: tuo 12% on kaivettu ulkomuistista ja edustaa lähinnä suuruusluokkaa.
                              Olli.

                              Comment

                              • Bugi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 175
                                • Tampere

                                #60
                                Noniin, vois tähän kirjotella hieman päivitystä kun eilen konetta saatiin hiukan availtua.
                                Ja m50b25 lohko siellä näytti olevan, eli ilmeisesti alkuperäisen tekniikanvaihdon jälkeen on vaihdettu konetta tms. :think

                                Lainaan tähän törkeesti privaviestistä, ettei tule kirjoitettua mitä sattuu:
                                "Uskoisin että se lohko ittessään on ihan poraamaton, koska oli niin pahasti sylinterit kuluneet.
                                Mutta sitten kampiakselia, kiertokankia ja mäntiä vaihtamalla saatu muutettua iskunpituutta ja tilavuutta, ehkäpä tuohon 2.8 lähelle.

                                Nuo muutokset ja moottorinohjauksen laitto varmaan nostanut tehot aikalailla mitä papereissa oli. Mutta se on toinen tarina onko näin tehty vai oliko tuo vain tavallinen 2.5 moottori ja aikaisemmin ollut oikea 2.8 kiinni. Mene ja tiedä. Aika loppui kesken joten vähän lyhyeksi jäi tutkiminen.

                                Ketjut ei ainakaan olleet löysällä eikä selvää mekaanista vikaa näkynyt. Ja koska auto ei savuttanut ilmeisesti kuitenkaan niin ei alakertakaan niin väljä oo että aiheuttaisi käyntihäiriötä, vaikka sylintereissä kulumaa olikin.
                                Yks mikä pisti silmään itseasissa oli se että suuttimet ei ollu lukittunu mitenkään siihen liitinkiskoon mikä menee siinä päällä. Lukituspinnit irrotettu jossainvaiheessa. Eli sekin tuli mieleen että perjaatteessa nekin on voinu pätkiä. Tai perjaatteessa vaikka laturi antaa ylijännitettä ja sekoittaa moottorinohjauksen, kaikki on perjaatteessa mahdollista.

                                Kyllä siitä kannattais jos ois mahiksia niin purkaa se alakertakin. Jos siellä oikeasti on kombinaatio millä 2.5 saa 2.8:n tehtyä, olisi moiselle varmasti ostajia ja hintaakin saisi hyvin.
                                Ainoa tapa selvittämiseen on vaan tuo alakerran purku sitten."

                                Supa voi vielä lisätä, jos jotain korjattavaa löytyy tuosta jutusta.

                                Itsellä ei ole mahdollisuuksia tuon alakerran purkamiseen, joten menee todennäkösesti romuttamolle. Eli nyt kävi näin.

                                Kansi näyttäisi ainakin silmämääräisesti hyväkuntoiselta ja vanoksesta oli tosiaan ainakin tiivisteet mennyt. Pitää laittaa nuo myyntipuolelle, jos niistä joku sattuisi kiinnostumaan.
                                Myös alkuperäinen etupuskuri ja peilit tulee myyntiin. Dme-boxikin on tarpeettomana.

                                Supalle vielä kiitokset koneen avaamisesta ja pahoittelut lähes turhasta reissusta

                                Mutta ei mulla muuta, autossa jo uus kone kiinni ja tänään pitäisi saada se ajoon, eli ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎