Originally posted by MasaTDS
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328 kone(alakerta) paskana(?)
Collapse
X
-
Originally posted by mie View Postja mulle ne taas sano et menee, niimpä meni purkuun yks ooppelin luuska, kun tuli kanki lohkosta läpi ja menin kyseleen konttorilta miten moottorin vaihto nii ne meines et menee prosentit uudestaan. hmm. saiskohan tuosta jotain korvauksia ei sillä että ooppelilla mitään arvoa ois ollu.
Mutta saahan sen moottorin korjata, siitä ei kai missään lasketa prosentteja...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostSama täällä. Joka vaihdosta prosentit. Eriasia sitten että meneekö sitä uutta konetta muutoskatsastamaan uutena koneena
Mutta saahan sen moottorin korjata, siitä ei kai missään lasketa prosentteja...
Lähtökohtana kun on paljonko autossa on alkuperäisiä osia jäljellä.
Siihen toi prosentti järjestelmä perustuu.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostVaan ei joka katsastusinssin mielestä...mut nehän onkin vaan inssejä
Esimerkki.
Korinvaihto tekniikanvaihto e30 cabriolet, prosentit laskettu aikoinaan 45%. Kanta auto 316 2d sedan, nykyään 325i cabriolet m20 koneella. Jos esimerkin mukaiseen autoon menee vaihtamaan m50b25 koneen, menee prosentit yli 50% koska laskenta tehdään uudestaan. Tästä hommasta en siis ole 100% varma mutta 95% ainakin (eli voin olla väärässä)Last edited by Tuiske; 19-05-2009, 19:49.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostKerran vaihdetut osat saa vaihtaa uudelleen ilman prosentteja kaikissa tapauksissa joissa niistä jo prosentit on laskettu,kuten myös korinvaihtoautoissa saa vaihtaa osia jotka eivät ole kanta-autosta,eli otteeseen merkattuja osia saa vaihtaa uudelleen ilman prosenttisäännöksiä.
Ja toisaalta miksi ihmeessä pitää kenellekään ilmoittaa jos autoon laitetaan sellainen moottori kun sielä on alunperinkin ollut?!
Comment
-
-
Originally posted by Bugi View PostJep eipä tuossa muuten mitään ongelmaa ole, mutta siinä olis aika selittely kun auton jossainvaiheessa kauppaa eteenpäin ja papereissa oliskin 2.8l.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by masatds View Postjoka Näyttää Päällisin Puolin Ainakin Tossa Yksilössä M50b25 325 Moottorilta.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by armageddon View Postja mikä on se päällisin puolisin ero...?!? iha uteliaisuutta
Mikä moottorissa nyt lopulta on vikana että edellyttää vaihtamaan koko mosan?
Kannattaa nyt ainakin katsoa mitä sile on oikeasti tehty että on saatu nuo teholukemat ja siirtaa ne osat tuohon uuteen jos nyt kone pitää vaihtaa.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Kyllä se selvitetään mikä on vialla mutta hieman ihmetyttää että mitä sillä ny on saavutettu että on vaihdettu M50 koneen venakoppa? Eihän siinä mitään toiminnallista eroa ole. Puolien johtosarja tulee eripaikasta. Eli onko tässä nyt sitten kuitenkin M50 koneen johtosarja mutta M52 kone? Jos on M52 koneen johtosarja niin puolien johdot tulee pakosarjan puolelta auton korista eikä koneen keskeltä. :think
Jotain säätöä siinä on pitänyt varmaan tehdä jotta M52 kone toimii omalla boksillaan tuossa M50 johtosarjassa, mikäli näin on.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se selvitetään mikä on vialla mutta hieman ihmetyttää että mitä sillä ny on saavutettu että on vaihdettu M50 koneen venakoppa? Eihän siinä mitään toiminnallista eroa ole. Puolien johtosarja tulee eripaikasta. Eli onko tässä nyt sitten kuitenkin M50 koneen johtosarja mutta M52 kone? Jos on M52 koneen johtosarja niin puolien johdot tulee pakosarjan puolelta auton korista eikä koneen keskeltä. :think
Jotain säätöä siinä on pitänyt varmaan tehdä jotta M52 kone toimii omalla boksillaan tuossa M50 johtosarjassa, mikäli näin on.
Kuittienkaan mukaan tuohon muistakseni ei ole hankittu muuta kun 328i perusmoottori,joten olisko moottorinohjaus sovellettu jotenkin m50:stä.tiedä häntä.
Näin muistaakseni,auto oli mulla viime vuonna vain lyhyen hetken.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Mitenkähän tämän prosenttihomman selittäisi niin että sen joka jamppa tajuaisi.
Autossa ei voi olla yli 100% osia, eikä siihen voi vaihtaa yli 100% osia. Vaihdettujen(myös poistettujen) ja alkuperäisten osien summa on aina 100%
Eli jos vaihdetaan pelkkä moottori 20 kertaa, niin lopputulos ei ole tämän kaltainen: 20*12%=240%
Vaan 12%.
EDIT: tuo 12% on kaivettu ulkomuistista ja edustaa lähinnä suuruusluokkaa.Olli.
Comment
-
-
Noniin, vois tähän kirjotella hieman päivitystä kun eilen konetta saatiin hiukan availtua.
Ja m50b25 lohko siellä näytti olevan, eli ilmeisesti alkuperäisen tekniikanvaihdon jälkeen on vaihdettu konetta tms. :think
Lainaan tähän törkeesti privaviestistä, ettei tule kirjoitettua mitä sattuu:
"Uskoisin että se lohko ittessään on ihan poraamaton, koska oli niin pahasti sylinterit kuluneet.
Mutta sitten kampiakselia, kiertokankia ja mäntiä vaihtamalla saatu muutettua iskunpituutta ja tilavuutta, ehkäpä tuohon 2.8 lähelle.
Nuo muutokset ja moottorinohjauksen laitto varmaan nostanut tehot aikalailla mitä papereissa oli. Mutta se on toinen tarina onko näin tehty vai oliko tuo vain tavallinen 2.5 moottori ja aikaisemmin ollut oikea 2.8 kiinni. Mene ja tiedä. Aika loppui kesken joten vähän lyhyeksi jäi tutkiminen.
Ketjut ei ainakaan olleet löysällä eikä selvää mekaanista vikaa näkynyt. Ja koska auto ei savuttanut ilmeisesti kuitenkaan niin ei alakertakaan niin väljä oo että aiheuttaisi käyntihäiriötä, vaikka sylintereissä kulumaa olikin.
Yks mikä pisti silmään itseasissa oli se että suuttimet ei ollu lukittunu mitenkään siihen liitinkiskoon mikä menee siinä päällä. Lukituspinnit irrotettu jossainvaiheessa. Eli sekin tuli mieleen että perjaatteessa nekin on voinu pätkiä. Tai perjaatteessa vaikka laturi antaa ylijännitettä ja sekoittaa moottorinohjauksen, kaikki on perjaatteessa mahdollista.
Kyllä siitä kannattais jos ois mahiksia niin purkaa se alakertakin. Jos siellä oikeasti on kombinaatio millä 2.5 saa 2.8:n tehtyä, olisi moiselle varmasti ostajia ja hintaakin saisi hyvin.
Ainoa tapa selvittämiseen on vaan tuo alakerran purku sitten."
Supa voi vielä lisätä, jos jotain korjattavaa löytyy tuosta jutusta.
Itsellä ei ole mahdollisuuksia tuon alakerran purkamiseen, joten menee todennäkösesti romuttamolle. Eli nyt kävi näin.
Kansi näyttäisi ainakin silmämääräisesti hyväkuntoiselta ja vanoksesta oli tosiaan ainakin tiivisteet mennyt. Pitää laittaa nuo myyntipuolelle, jos niistä joku sattuisi kiinnostumaan.
Myös alkuperäinen etupuskuri ja peilit tulee myyntiin. Dme-boxikin on tarpeettomana.
Supalle vielä kiitokset koneen avaamisesta ja pahoittelut lähes turhasta reissusta
Mutta ei mulla muuta, autossa jo uus kone kiinni ja tänään pitäisi saada se ajoon, eli ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Comment
-
Comment