Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 pätkii, nykii ja röpeltää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Vantaa

    #16
    Kannattaa tarkistaa bensanpaineet.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • tuning_bemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 224
      • Mikkeli

      #17
      minäkin katsoisin bensan paineet ja paineen säätimellä tuleva alipaine letkun (mulla teki samaa ja vika oli imusarjaan tulevassa klipsissä mihin tulee tyhjäkäynti moottorin ja bensanpaineen säätimen letkut. vuoti siitä klipsin välistä ilmaa ja on ollut monessa muussakin 325:sessa sama vika.
      Last edited by tuning_bemaristi; 11-05-2009, 07:54.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #18
        Originally posted by tuning_bemaristi View Post
        minäkin katsoisin bensan paineet ja paineen säätimellä tuleva alipaine letkun (mulla teki samaa ja vika oli imusarjaan tulevassa klipsissä mihin tulee tyhjäkäynti moottorin ja bensanpaineen säätimen letkut. vuoti siitä klipsin välistä ilmaa ja on ollut monessa muussakin 325:sessa sama vika.
        Bensanpaineen säätimellähän on ihan oma liitäntä vaan voi se sieltäkin vuotaa...siihen tyhjäkäyntimoottorin liitäntään tais tulla se ohuempi huohotinputki :think

        ...näin muistelisin...
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • willex
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 68
          • Ylivieska

          #19
          Originally posted by willex View Post
          tyhjäkäynnillä auto käy "normaalisti" tosin bensa haisee.
          kiihdytettäessä n.3000kierroksen kohdalla jää "jurraamaan" paikoilleen oli vaihde mikä tahansa, sen yli kun päästään niin kiihtyy taas normaalisti 5000kierrokseen minkä paikkeilla tökkää meno kuin seinään.

          välillä tasakaasulla ajellessa saattaa nykäistä ja jos auto käy tyhjäkäyntiä (n.800rpm) saattaa pari kertaa käyttää kierroksia alhaalla mutta nostaa ne takaisin, yrittää siis ilmeisesti säätää seosta tj.

          seokset vai kipinä
          Nonii nyt on sitte vaihdettu kaikki 6uutta puolaa eikä mitään eroa..
          autosta kun nyppää irti lambdan tai ilmamassamittarin piuhan taikka molemmat yhtäaikaa ei ole mitään vaikutusta havaittavissa ajossa.. (näistä tulee heti vikakoodit näkyviin)

          muuten ei vikakoodeja edelleenkään tule..

          Mikä tätä romua vaivaa?
          Last edited by willex; 11-06-2009, 20:14.

          Comment

          • pjj53
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 13

            #20
            Onko kaikki ilmavuotomahdollisuudet imupuolelta tutkittu? Jossain letkun haarassa mahdollisesti halkeama. Omassa (E36 316) oli imuputken jokaisessa haaran juuressa halkeama ja koneesta tuli todellinen vispilä.

            Toinen mahdollisuus on kampikammion tuuletuksen viallisuus. Siellä on kait jonkinlainen venttiili ja joku superlonfiltteri. En tunne kyllä tätä konetta, että onko ns. suljettu kampikammion tuuletus. Mutta jos tällä puolella on vikaa, imee kyllä yleensä öljyä imusarjan kautta palotilaan, eli polttaa öljyä. Tämän puolen vika sai yhdessä audissa aikaan samantapaiset pätkimisoireet.
            E39
            E46 Sport 2000

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #21
              Tämä jatkuva rötääminen hävisi kun vaihdoin yhen puolan, oli se kumi vähän revennyt. Nyt toimii normaalisti ja vetoja on taas. Nyt teki kyllä parikertaa samaa mitä talvella, eli pätkii voimakkaammin, mutta ei yhtä pahasti , ota nyt selvää näistä, tuntuu ettei saa bensaa, pitää itse vaihtaa myös bensansuodatin.

              Comment

              • willex
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 68
                • Ylivieska

                #22
                Originally posted by pjj53 View Post
                Onko kaikki ilmavuotomahdollisuudet imupuolelta tutkittu?
                kyllä väittäisin että on.

                Originally posted by pjj53 View Post
                Toinen mahdollisuus on kampikammion tuuletuksen viallisuus. Siellä on kait jonkinlainen venttiili ja joku superlonfiltteri. En tunne kyllä tätä konetta, että onko ns. suljettu kampikammion tuuletus. Mutta jos tällä puolella on vikaa, imee kyllä yleensä öljyä imusarjan kautta palotilaan, eli polttaa öljyä. Tämän puolen vika sai yhdessä audissa aikaan samantapaiset pätkimisoireet.
                Mitenkäs tämä homma on rakennettu näissä koneissa :think ?
                Alkaa tosiaan keinot loppumaan kesken. yksi mikä tuli mieleen on viallinen pakoventtiili minkä kautta menisi raakaa bensaa putkeen ja sekoittaisi lambdan mutta ainakaan paperia ei pakoputken päästä auto ime
                pitää tutkia paineilmalla tarkemmin kunhan saa rakennettua sopivan värkin siihen hommaan

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #23
                  Moottorin lämpötilanturi mitattu/ vaihdettu?
                  Samantyyppisiä ongelmia ollut ja anturissa vika. Lanka poikki.
                  Nimenomaan se mikä kertoo eculle moottorin lämpötilan.
                  Markan vika.
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Scyber
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 686
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by wj View Post
                    Moottorin lämpötilanturi mitattu/ vaihdettu?
                    Samantyyppisiä ongelmia ollut ja anturissa vika. Lanka poikki.
                    Nimenomaan se mikä kertoo eculle moottorin lämpötilan.
                    Markan vika.
                    Voiko tuota anturia tsekata / mitata mitään kautta ja missä sijaitsee?
                    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                    www.napalmi.com

                    Comment

                    • willex
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 68
                      • Ylivieska

                      #25
                      Missäs tuo lämpötila anturi tosiaan sijaitsee?

                      Siinä nokka-akselin asentoanturin vieressä on kaksi anturia mitkä molemmat menevät kanteen jäähdytin nesteeseen.

                      Lähimpänä syyläriä (sininen) = n.500ohm
                      Taaempana (musta) = n. 1000ohm

                      Joitain lämpötila antureita vissiin? arvot ok?

                      Nokka-akselin asentoanturi = 1276ohm
                      Kampiakselin asentoanturi = 467ohm

                      Nämäkin ok?

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #26
                        Toinen mittarille toinen eculle. En muista kumminkin päin. Käynnissä irroittaminen kertoo kyllä sen.
                        Paikallaan mittaaminen ei aina auta asiaa. Minun tapauksessa se sai välillä kontaktia ja välillä ei. Vian paikantamiseen tehtiin kaikki yllämainuttu > lähes kaikki moottorin eletroniikka vaihdettiin vaikka vika loppujenlopuksi oli anturissa.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • willex
                          BTCF Member
                          • Sep 2006
                          • 68
                          • Ylivieska

                          #27
                          Nonii, elikkä vaihdoin uuden lambdan ja uudet tulpat ja nykiminen ja "jurraaminen" loppui ja auto toimii taas lähes normaalisti mutta ei mene päästöistä läpi korkean HC arvon takia (yli 300)

                          Oma diagnoosini on että autossa on jokin vika , jonka takia menee bensaa putkeen raakana ja tämän seurauksena hajotti/tulee hajottamaan lambdan mikä aiheuttaa taas nykimiset.

                          vieläkun keksisi mikä helvetti siinä on vikana. autossa siis
                          Uudet puolat, Uudet tulpat, uusi lambda, uudet nokka/kampiakseli anturit, lisäilmaluisti puhdistettu, imuvuodot tarkistettu moneen kertaan..

                          tuo moottorinlämpötila anturi (sininen, lähimpänä syyläriä) pitää vielä vaihtaa vaikka mittarilla näyttääkin olevan ok. Lisää hyviä ehdotuksia otetaan vastaan?

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #28
                            Onkos tuo lastutettu :think

                            Millaisen lambdan sinne laitoit, aidon boschinko? Halpa kiinankopio ei jostain syystä kestä kuin kolme kuukautta, jos sitäkään.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • willex
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 68
                              • Ylivieska

                              #29
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Onkos tuo lastutettu :think

                              Millaisen lambdan sinne laitoit, aidon boschinko? Halpa kiinankopio ei jostain syystä kestä kuin kolme kuukautta, jos sitäkään.
                              Ei pitäisi olla lastutettu. 60€ tarvikelambdan laitoin, puoli vuotta sitten vaihdettiin viimeksi boschin 125€ lambda. Jos ecussa olisi vika niin auttaisiko "teholastun" laitto asiaa?

                              Comment

                              • hoocee325
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 153

                                #30
                                Originally posted by willex View Post
                                Ei pitäisi olla lastutettu. 60€ tarvikelambdan laitoin, puoli vuotta sitten vaihdettiin viimeksi boschin 125€ lambda. Jos ecussa olisi vika niin auttaisiko "teholastun" laitto asiaa?
                                ehkä rikkinäinen lambda kerkes jo rikkoon katit tai lambda antelee jotain ihan omia arvojaan.. ittellä oli kans hc liian korkeella tyhjakäynnillä toissa leimassa mut oli asiallinen katsastusmies ja annettiin auton rauhottua kunnolla ja saatiin päästöt kondikseen rimaa hipoen.. joku aika sen jälkeen tuli ongelmia auton kans ja tuli mitattua ton lambdan arvot ja paskanahan se oli.. hätäkäytöllähän se oli ollu koko ajan.. myös sen katsastuksen ajan.. vaihdoin lambdan uuteen marmoritiskiltä haettuun alkuperäiseen ja helvetin kalliiseen (kuinkas muuten) ja seuraavassa leimassa kaasut oli kuin uudessa baijerilaisessa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎