Kannattaa tarkistaa bensanpaineet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 pätkii, nykii ja röpeltää
Collapse
X
-
minäkin katsoisin bensan paineet ja paineen säätimellä tuleva alipaine letkun (mulla teki samaa ja vika oli imusarjaan tulevassa klipsissä mihin tulee tyhjäkäynti moottorin ja bensanpaineen säätimen letkut. vuoti siitä klipsin välistä ilmaa ja on ollut monessa muussakin 325:sessa sama vika.Last edited by tuning_bemaristi; 11-05-2009, 08:54.
Comment
-
-
Originally posted by tuning_bemaristi View Postminäkin katsoisin bensan paineet ja paineen säätimellä tuleva alipaine letkun (mulla teki samaa ja vika oli imusarjaan tulevassa klipsissä mihin tulee tyhjäkäynti moottorin ja bensanpaineen säätimen letkut. vuoti siitä klipsin välistä ilmaa ja on ollut monessa muussakin 325:sessa sama vika.vaan voi se sieltäkin vuotaa...siihen tyhjäkäyntimoottorin liitäntään tais tulla se ohuempi huohotinputki :think
...näin muistelisin...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by willex View Posttyhjäkäynnillä auto käy "normaalisti" tosin bensa haisee.
kiihdytettäessä n.3000kierroksen kohdalla jää "jurraamaan" paikoilleen oli vaihde mikä tahansa, sen yli kun päästään niin kiihtyy taas normaalisti 5000kierrokseen minkä paikkeilla tökkää meno kuin seinään.
välillä tasakaasulla ajellessa saattaa nykäistä ja jos auto käy tyhjäkäyntiä (n.800rpm) saattaa pari kertaa käyttää kierroksia alhaalla mutta nostaa ne takaisin, yrittää siis ilmeisesti säätää seosta tj.
seokset vai kipinä
autosta kun nyppää irti lambdan tai ilmamassamittarin piuhan taikka molemmat yhtäaikaa ei ole mitään vaikutusta havaittavissa ajossa.. (näistä tulee heti vikakoodit näkyviin)
muuten ei vikakoodeja edelleenkään tule..
Mikä tätä romua vaivaa?Last edited by willex; 11-06-2009, 21:14.
Comment
-
-
Onko kaikki ilmavuotomahdollisuudet imupuolelta tutkittu? Jossain letkun haarassa mahdollisesti halkeama. Omassa (E36 316) oli imuputken jokaisessa haaran juuressa halkeama ja koneesta tuli todellinen vispilä.
Toinen mahdollisuus on kampikammion tuuletuksen viallisuus. Siellä on kait jonkinlainen venttiili ja joku superlonfiltteri. En tunne kyllä tätä konetta, että onko ns. suljettu kampikammion tuuletus. Mutta jos tällä puolella on vikaa, imee kyllä yleensä öljyä imusarjan kautta palotilaan, eli polttaa öljyä. Tämän puolen vika sai yhdessä audissa aikaan samantapaiset pätkimisoireet.E39
E46 Sport 2000
Comment
-
-
Tämä jatkuva rötääminen hävisi kun vaihdoin yhen puolan, oli se kumi vähän revennyt. Nyt toimii normaalisti ja vetoja on taas. Nyt teki kyllä parikertaa samaa mitä talvella, eli pätkii voimakkaammin, mutta ei yhtä pahasti, ota nyt selvää näistä, tuntuu ettei saa bensaa, pitää itse vaihtaa myös bensansuodatin.
Comment
-
-
Originally posted by pjj53 View PostOnko kaikki ilmavuotomahdollisuudet imupuolelta tutkittu?
Originally posted by pjj53 View PostToinen mahdollisuus on kampikammion tuuletuksen viallisuus. Siellä on kait jonkinlainen venttiili ja joku superlonfiltteri. En tunne kyllä tätä konetta, että onko ns. suljettu kampikammion tuuletus. Mutta jos tällä puolella on vikaa, imee kyllä yleensä öljyä imusarjan kautta palotilaan, eli polttaa öljyä. Tämän puolen vika sai yhdessä audissa aikaan samantapaiset pätkimisoireet.
Alkaa tosiaan keinot loppumaan kesken. yksi mikä tuli mieleen on viallinen pakoventtiili minkä kautta menisi raakaa bensaa putkeen ja sekoittaisi lambdan mutta ainakaan paperia ei pakoputken päästä auto ime
pitää tutkia paineilmalla tarkemmin kunhan saa rakennettua sopivan värkin siihen hommaan
Comment
-
-
Originally posted by wj View PostMoottorin lämpötilanturi mitattu/ vaihdettu?
Samantyyppisiä ongelmia ollut ja anturissa vika. Lanka poikki.
Nimenomaan se mikä kertoo eculle moottorin lämpötilan.
Markan vika.
Comment
-
-
Missäs tuo lämpötila anturi tosiaan sijaitsee?
Siinä nokka-akselin asentoanturin vieressä on kaksi anturia mitkä molemmat menevät kanteen jäähdytin nesteeseen.
Lähimpänä syyläriä (sininen) = n.500ohm
Taaempana (musta) = n. 1000ohm
Joitain lämpötila antureita vissiin? arvot ok?
Nokka-akselin asentoanturi = 1276ohm
Kampiakselin asentoanturi = 467ohm
Nämäkin ok?
Comment
-
-
Toinen mittarille toinen eculle. En muista kumminkin päin. Käynnissä irroittaminen kertoo kyllä sen.
Paikallaan mittaaminen ei aina auta asiaa. Minun tapauksessa se sai välillä kontaktia ja välillä ei. Vian paikantamiseen tehtiin kaikki yllämainuttu > lähes kaikki moottorin eletroniikka vaihdettiin vaikka vika loppujenlopuksi oli anturissa.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Nonii, elikkä vaihdoin uuden lambdan ja uudet tulpat ja nykiminen ja "jurraaminen" loppui ja auto toimii taas lähes normaalisti mutta ei mene päästöistä läpi korkean HC arvon takia (yli 300)
Oma diagnoosini on että autossa on jokin vika, jonka takia menee bensaa putkeen raakana ja tämän seurauksena hajotti/tulee hajottamaan lambdan mikä aiheuttaa taas nykimiset.
vieläkun keksisi mikä helvetti siinä on vikana. autossa siis
Uudet puolat, Uudet tulpat, uusi lambda, uudet nokka/kampiakseli anturit, lisäilmaluisti puhdistettu, imuvuodot tarkistettu moneen kertaan..
tuo moottorinlämpötila anturi (sininen, lähimpänä syyläriä) pitää vielä vaihtaa vaikka mittarilla näyttääkin olevan ok. Lisää hyviä ehdotuksia otetaan vastaan?
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostOnkos tuo lastutettu :think
Millaisen lambdan sinne laitoit, aidon boschinko? Halpa kiinankopio ei jostain syystä kestä kuin kolme kuukautta, jos sitäkään.
Comment
-
-
Originally posted by willex View PostEi pitäisi olla lastutettu. 60€ tarvikelambdan laitoin, puoli vuotta sitten vaihdettiin viimeksi boschin 125€ lambda. Jos ecussa olisi vika niin auttaisiko "teholastun" laitto asiaa?) ja seuraavassa leimassa kaasut oli kuin uudessa baijerilaisessa..
Comment
-
Comment