Kellään kokemuksia Spax RSX säädettävästä alustasta M3:ssa? Tarkoituksena olis ostaa alusta mistä löytyy korkeussäätö sekä ulosvaimennuksen säätö. Spax tarjoaisi nämä 790€ hintaan mikä houkuttelis..:think Mielipiteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3 alusta- ja jarrupäivitykset
Collapse
X
-
Jarrusatuloista ja niiden laadusta tuli kaverin kanssa keskustelua. Millaiseen laatujärjestykseen laittaisit seuraavien valmistajien jarrusatulat (ym. jarrusetit). Ohessa oma mutuun perustuva järjestys.
1) AP-Racing, Alcon
2) Wilwood, Mo'vit
3) Brembon paremmat setit
3) Tarox
4) Stoptech
5) D2 ym. vastaavat
Tuossa siis jarrumerkit, jotka tuli mieleeni. Jos tulee muita merkkejä mieleen, niin listaa ne.Last edited by MarttiKK; 18-05-2010, 23:09.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostKävin Konalassa sijaitsevassa Dunlop Hi-Flexillä teettämässä teräspunosjarruletkut eteen (rosteriliittimet). Tekivät odottaessa ja palvelu oli moitteetonta. Hinta oli 40 euron luokkaa.
Suosittelen jos tarvii letkut itselle, eikä niissä tarvitse olla E-merkintää.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostMiten yläpäiden muutos vaikutti ajo-ominaisuuksiin?
Tänään ajoin 55 kierrosta Alastaroa ja yritin vakaajilla ja auton korkeudella säätää yliohjautuvuutta pois, mutta ei onnistunut. Takana on -1.5 camber joka on maksimi jonka vakiopalikoilla saa. Takarenkaat kuluvat nyt rata-ajossa enemmän ulko- kuin sisäreunasta. Eli vaihtoon menee seuraavaksi taka-alatukivarret, että saan taakse lisää camberia. Valmiina 250-400eur. Jos tekee itse, selviää 100 eurolla.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostJarrusatuloista ja niiden laadusta tuli kaverin kanssa keskustelua. Millaiseen laatujärjestykseen laittaisit seuraavien valmistajien jarrusatulat (ym. jarrusetit). Ohessa oma mutuun perustuva järjestys.
1) AP-Racing, Alcon
2) Wilwood, Mo'vit
3) Brembon paremmat setit
3) Tarox
4) Stoptech
5) D2 ym. vastaavat
Tuossa siis jarrumerkit, jotka tuli mieleeni. Jos tulee muita merkkejä mieleen, niin listaa ne.
1) AP-Racing, Alcon
2) Brembon paremmat setit
3) Wilwood, Mo'vit
3) Tarox
4) Stoptech
5) D2 ym. vastaavatAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostRengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View Post- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostTuolla -2.2 etucamberilla auto alkoi kääntymään rata-ajossa todella hyvin verrattuna vakioon. Nyt auto yliohjaa.
Tänään ajoin 55 kierrosta Alastaroa ja yritin vakaajilla ja auton korkeudella säätää yliohjautuvuutta pois, mutta ei onnistunut. Takana on -1.5 camber joka on maksimi jonka vakiopalikoilla saa. Takarenkaat kuluvat nyt rata-ajossa enemmän ulko- kuin sisäreunasta. Eli vaihtoon menee seuraavaksi taka-alatukivarret, että saan taakse lisää camberia. Valmiina 250-400eur. Jos tekee itse, selviää 100 eurolla.
Comment
-
-
Kaverin ralliautoa päivitetään, 325i koriin tulee 3,0 M3 tekniikka. Nyt pohdimme takaripustusta. Sinne pitäisi laittaa M3 takaripustukset jotta laakerit ja vetarit kestää, samalla mietimme geometrioita. 3.0 ja 3.2 on erilaiset tukivarret ja perän kehdot. Eli, muuttuuko kiinnityspisteiden sijainnit ja liikeradat 3.0 ja 3.2 välillä? Mitä muita näkökulmia tulee noiden mallien takaripustuksien välillä? Onko tietoa mitä BMW Motorsport teki E36 takaripustuksiin.
MarkoMarko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Armottoman pähkäilyn seurauksena päädyin AP Racing jarrusettiin (4 mäntäinen, levyn koko 330mm, jotta mahtuu 17" vanteen sisään). Vaihtoehtona oli Alconin setti, mutta jarrulevyn keskiöiden ja bracketin teettämisen hinta tuntui nousevan pilviin (n. 1000 euroa), niin se tipahti loppuvaiheessa pois.
Toimitusaika on vaan infernaalinen eli jopa 8 viikkoa eli saas nähdä ehtiikö jarrut saapua ennen rataleiman ajo-osuuden suorittamispäivää, joka on huhtikuun lopussa. Jarrusetti meni tilauksen pari viikkoa sitten.
M3:n alkuperäiset jarrusatulat levyineen on myynnissä, jos jotain kiinnostaa.
Millaisia kokemuksia on H&R:n vakaajista nimenomaan radalla, vaikuttiko konkreettisesti kierrosaikoihin? Kumpaan reikään olette laittaneet koiranluun etuvakaajassa?
Comment
-
-
Omassa ei tosin M3 mutta E36 328 ja H&R vakaajat on ollut viimeisin säätöversio se että tiukimmalla asetuksella etu/taka.
Tuolla menee todella neutraalisti ja yllätyksettä. kokeilin myös myös muita vaihtoehtoja (takaa kireä/etu löysä , etu kireä/takaa löysä) mutta en pitänyt aliohjauksesta tai irtonaisesta perästä joten tuo neutraali on paras.
faktatietoa kierrosajoista en pysty esittämään kun muuttujia on muitakin mutta eipä nuo mitään dramaattista muutosta tee mutta ajaminen muuten helpottuu ja usko autoon on parempi kun se ei heilu puolelta toiselle...
-Teemu--TT-
F30 320d
Comment
-
Comment